بازدید 39299
در روزی که قرار بود تحریب باقی مانده ساختمان مشهور آبادان شروع شود

کشته شدن برادر «حسین عبدالباقی» در حمله مسلحانه/ شروع تحقیقات قضایی با قید فوریت / افزایش گره‌های پرونده «متروپل» در افکار عمومی

پرونده‌ای که می‌شد حدس زد حواشی آن ادامه دار باشد، چه زمانی که آواربرداری سازه تخریب شده در جریان بود و برخی با حمله به مغازه آجیل فروشی عبدالباقی‌ها و به آتش کشیدنش، نشان دادند که به شدت خشمگین هستند و چه زمانی که این خشم با حمله به منزل عبدالباقی تکرار شد. رویداد‌هایی که می‌شود سوءقصد موفق به برادر مالک متروپل را هم در راستای آن‌ها ارزیابی کرد.
کد خبر: ۱۱۳۱۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۱ 23 July 2022
کشته شدن برادر مالک متروپل؛ تشکیل پرونده قضاییدرست در روزی که وعده داده بودند، تخریب بخش‌های باقی مانده متروپل شروع شود، رویدادی دیگر در حاشیه این پرونده توجه همگان را به خود جلب کرد؛ رویدادی مرگبار که شاید قابل پیش بینی هم به نظر می‌رسید!

کشته شدن برادر مالک متروپل؛ تشکیل پرونده قضاییبه گزارش «تابناک»؛ ظهر امروز خبری در آبادان پیچید که حکایت از جمله مسلحانه به «مجید عبدالباقی»، برادر مالک ساختمان متروپل داشت؛ رویدادی که خیلی زود با انتشار ویدئو‌هایی از محل رویداد و بعد تایید خبر توسط مقامات شهر، مشخص شد واقعیت داشته و شایعه نیست.

آن گونه که اخبار رسیده حکایت داشت، برادر حسین عبدالباقی زمانی که ظهر هنگام به منزل مراجعت کرده بود، مورد سوءقصد مسلحانه قرار گرفته بود. رویدادی که به تاکید مقامات، به انتقال وی به بیمارستان امام خمینی (ره) آبادان منتج می‌شود تا در آنجا احیا شود، اما در نهایت به دلیل شدت جراحات وارده، به فوت وی در ساعت ۱۶:۸ دقیقه امروز منجر می‌شود.

رویدادی که با تشکیل پرونده قضایی پیرامونش، تحقیقات در خصوص آن آغاز شده و به گفته صادق جعفری چگنی، دادستان مرکز استان خوزستان، دادستان شهرستان آبادان بلافاصله پس از وقوع حادثه با حضور در محل مذکور، با تشکیل پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان آبادان، موضوع را بررسی و تحقیقات اولیه پیرامون آن را آغاز کرده است.
 
ثبت لحظه سوقصد مسلحانه به مجید عبدالباقی

البته به تاکید مقامات قضایی، هنوز فرد یا افرادی در رابطه با این حادثه شناسایی و دستگیر نشده اند، اما وقوع این رویداد کافی است تا بر ابهامات پرونده ملی متروپل افزوده شود؛ پرونده سازه‌ای که پیش از افتتاح ریخت، جان شماری از هموطنان مان را ربود و به بحرانی بدل گشت که همه کشور را درگیر خود کرد و در حاشیه آن هم اتفاقات ریز و درشتی رقم خورد که به بغرنج شدن ماجرا انجامید.

پرونده‌ای که می‌شد، حدس زد حواشی آن ادامه دار باشد، زمانی که آواربرداری سازه تخریب شده در جریان بود و برخی با حمله به مغازه آجیل فروشی عبدالباقی‌ها و به آتش کشیدنش، نشان دادند که به شدت خشمگین هستند؛ خشم از خانواده‌ای که از آجیل فروشی به داشتن هلدینگ ساختمانی رسیدند و متروپل، حاصل این رشد چشمگیرشان بود. خشمی که با حمله به منزل عبدالباقی تکرار شد و حالا می‌شود سوءقصد موفق به برادر مالک متروپل را هم در راستای آن ارزیابی کرد.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۴۶
عوضش امنیت داریم
دو حالت خارج نیست
یک : حذف یکی از شاهدان و اگاهان به وضعیت متروپل شبیه بسیاری از پرونده های مهم دیگر کشور
دوم : دلسرد و نا امید شدن حادثه دیدگان از اجرای عدالت که این می تواند خیلی خطرناک تر از اولی باشد
چرا سوء قصد اینها همه شرکای شرکت عبدالباقی بودن وقتی میگن همه متهمان پرونده تو زندان هستند واین آقا آزاد داره میچرخه همین میشه اون از مرگ بسیار مشکوک حسین این هم از جدی نگرفتن پرونده وقتی شریعتی ها و شرکای عبدالباقی آزاد هستند و اطلاع رسانی درست هم نمی‌شود باید منتظر این برخوردها بود اونهمه آدم مردن مگه خون پولدارها رنگین تره حالا خوبه تو مملکت اسلامی هستیم و اینهمه تبعیض
آبادان هم برای خودش تگزاس شده
ملت رو به جون هم انداختن.اگه به دستگاه قضا وعلم اونها اعتقاد بود کار درست پیش می رفت
معلوم بود اینا جون سالم در نمیبرن مخصوصا که بهانه ای مثل خشم خانواده کشته شدگان متروپل هم در اختیار باشد !!
آیا نشانگر نا امیدی مردم از قضاست که خود اقدام می کنند؟
یا خصومت و مشکل شخصی بوده یا واقعا خونش بخاطر برادرش ریخته شده!! در صورت مورد دوم که واقعا کاره‌ای نبوده..
امنیت هم نداریم!
دوستان کمک میکردن یه مقدار خون تو صحنه می ریختن یه کم طبیعی بنظر بیاد، آخه کدوم آدم شیرین عقلی این صحنه سازی رو طراحی کرده، چطور میشه این قدر احمقانه سعی کنی دیگران رو گول بزنی، ترورکننده ها فقط میخواستن صحنه شلیک گلوله تو دوربین مدار بسته خارج از پارکینگ ضبط بشه، ولی هیچی از دوربین داخل پارکینگ نیست!!به ورود خونسردانه فیلمبردار دقت کنید، همه ی بازیگران ناشی این کلیپ بعداز ورود فیلمبردار شروع به ایفای نقش میکنن همه بجای کمک به مجروح سعی میکنن حس شلوغی و اضطراب جلوی دوربین القا کنن، طرف چقدر راحت رو زمین دراز کشیده انگار نه انگار گلوله خورده، نه خونی روی زمین نه جای دیگه، به فاصله ماشین مشکی تا درب پارکینگ دقت کنید و اونو با فیلم تیراندازی ترورکننده ها که مقایسه کنید میفهمید که هیچکس رو اینطور نمیشه ترور کرد فقط میشه ناشیانه اداشو دربیاری وای از صدای آژیر که با بلندگوی دستی درآودن دیگه آخر کمدی بود. یعنی این شخص اینقدر برای حکومت ارزش داشته که حاضر شدن برا نجاتش یک همچین دروغ فضاحت باری بگن!!!!!
کاملا ساختگیه برای اینکه بگوییند بردارش هم مرد.
خود مالکش هم که از کشور خارج شد الکی برایش تشیع جنازه گرفتند.
از کجا معلوم شاید خواستند شاهد ومطلعی را حذف و برخی را نجات دهند!
هرج و مرج در کشور
شاید هم مافیای شهرداری و سایر ارگانها ترورش کردند تا ابعاد فساد را مخفی کنند. شاید او زیاد میدانست و و ممکن بود شهادتش در دادگاه بضرر دستگیر شدگان باشد.
شاید زیادی یه چیزایی می دونست.
خون هم ریخته نشد . برادر هم به برادر می پیوندد
با قید فوریت
کلی آدم زیر آوار مردن ولی فوریتی در کار نبود
اگر حسین عبدالباقی را با آن نمایش افتضاح از کشور خارج نمی کردند، برادرش اینگونه قربانی نمیشد.
ایتکار محکوم است اما نتیجه عدم برخورد سریع با خاطیان ومجازات عبرت آموز
غرب وحشى وحشى
فرهنگ چندین هزار ساله. هه، چه جوکی
عوضش امنیت داریم..........!!!!!
لابد میخواسته جای برادرش رو لو بده!!!!
این یکی برادر رو هم فرری دادن ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
فرصت نشد فراری بدن مردم به سزای اعمالش رسوندنش
دستشون درد نکنه
تابناک جان داری خط میدی به ماجرا ؟
بیخود گردن خشم مردم نگذارید مردم عادی بلد نیستن از اینت کار ها بکنن گند از جای دیگه بلند میشه و امثال عبدالباقی ویترین هستن و ریزه خوارند دیگه همه می دونن پول اصلی میره برای کله گنده ها
نمیشود همیشه مردم آسیب ببینند و آب ها از آسیاب بیوفتد و دوباره یک ماجرای دیگر شروع شود
این حوادث نشون می ده که الکی پولدار شدن عوارض خودشو داره. به قولی اگر وجدانت بفروشی همه چیز می تونی باهاش بخری ولی خودت دیگه بدرد هیچ چیزی نمیخوری
اگر خبر کذب فوت عبداباقی منتشر نشده بود و مردم امیدوار به اجرای عدالت بودند خودشون دست به کار نمیشدند.
کسی که اینکار رو کرده قطعا به عواقب کار آگاه بوده ولی امیدی برای گرفتن حقش نداشته.
این نتیجه فساد گسترده در کشور ماست
این فیلم از ورودی پارکینگ و شلیک افراد مسلح را بگذارید کنار فیلمی که از داخل پارکینگ (بعد از حضور مردم برای کمک به فرد آسیب دیده)، خیلی ابتدایی و کودکانه (با پوزش از کودکان عزیز) است.
1-خب آقای مسلح تو که میخواستی از دور شلیک کنی، همون در خیابان شلیک میکردی، تازه نزدیکتر هم بودی. چرا گذاشتی طرف بره در پارکینگ و بعد شلیک کردی!
2-فاصله زمانی ورود به پارکینگ و شلیک گلوله نشان می‌دهد که مضروب فرصت پیاده شدن از خودرو را نداشته و به احتمال زیاد در داخل خودرو، مورد اصابت قرار گرفته. در چنین حالتی باید خودرو از کنترل خارج شده و به اطراف برخورد کند. ولی در فیلم داخل پارکینگ، خودرو خیلی مرتب و منظم در گوشه دیوار پارک شده است
نمیدونم چرا از شنیدن این خبر ناراحت نشدم. شاید همه ما باور داشته باشیم که عبدالباقی اصلی قصر در رفت و کمتر کسی باور داشته باشه که تو سانحه ریزش ساختمون کشته شده باشه پس کشته شدن اعضای خانواده ش نوعی انتقامه
پس چرا توی خبرتون گفتین در دادگستری مورد حمله قرار گرفته؟؟؟؟؟؟؟
رازهای مگویی داشته که نباید به زبون میومده پس خاموشش کردن برای همیشه
اجرای عدالت توسط خودسر ها و آتش باختیارهای البته اینبار به شکل خیلی خاص !
عوضش امنیت داریم !!!!!!!!!!!!
مسوولان انقدر در رسیدگی به این پرونده تعلل و وقت کشی کردند که یکی دست به کار شد و به گمان خود از یکی از مقصران حادثه انتقام گرفت. به نظر می رسد که اگر مسوولان قضایی همچنان بخواهند با وقت کشی بر این پرونده سرپوش بگذارند و به نوعی مقصران دولتی و حاکمیتی را نجات دهند باز شاهد اینچنین ترورهایی خواهیم بود.
آتش به اختیار
ماجرای سیل استهبان را با متروپل مقایسه کنید در هر دو خطاهای مهندسی و سهل انگاری مدیریتی هست در ماجرای استهبان فقط یک فرد سرمایه گذار نیست که رسانه ها به آو حمله کنند (همه متهمین حقوقی هستند )
مراقب قضاوتهایمان باشیم خون بی گناهی ریخته شود آهش فراگیر است
از بین رفتن جعبیه سیاه...
کلا رسیدگی به پرونده ها در ایران به بهانه بررسی و گرفتن مدارک و ... خیلی طولانی میشه و فرصتی میشه برای فرار متهمان یا فراموش شدن موضوع و این مساله باعث ناراحتی مردم واحیانا دست بکار شدن خودشون میشه
دوربین فیلمبرداری ثابت نبوده و منتظر فیلم برداری از ضاربین بوده در مورد عکس خودرو شیشه عقب شکسته و سپر به حدی تخریب شده که شماره ندارد! ولی در فیلم فقط شیشه شکسته و سپر سالم است!!!
مردم رو چی فرض کردین !!!!!
یکجوری نوشتید که انگار خوشحالید از این عمل... به هرحال یک نفر فوت کرده که جرمش برادر متهم بودن است...
من واقعا متوجه نقش کارفرما در ریزش ساختمان نمیشوم
در ریزش هر سازه ای
فقط به فقط
مهندسان مشاور و پیمانکاران اصلی و پیمانکاران وابسته به پیمانکار اصلی و همچنین دپارتمان دولتی دهنده گواهی پایان کار مسئولند و بس
شما حتی اگر فرض رو براین بگیرید که کارفرما با زور پول خود و بصورت غیر قانونی ، همه این افراد را خریده است
بازهم
چیزی از مسئولیت انها در این زمینه، کمرنگ نخواهد شد
حتی ااگر کارفرما را هم بدلیل دادن رشوه مورد بازخواست قانونی قرار دهیم
انوقت :
این مردم میروند و برادر مالک ساختمان را به خونخواهی جانباختگان خود به قتل میرسانند
در حالیکه تمام خانواده های دست اندر کاران ساخت و کنترل کیفیت ساخت و دهندگان گواهی پایان کار ، همه در امن و امان هستند که البته باید هم باشند و فصل الخطاب ،فقط باید اجرای قانون باشد و بس
و مردم نباید در هرموردی قوانین را نادیده بگیرند و تسلیم مقررات اتش به اختیار باشند
آتش به اختیار
بیشتر از وظائف نیروهای مسلح هر مملکتیست ، آنهم در شرایط خاص مقرراتی تعیین شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست