بازدید 3590

رئیس جمهور جدید سریلانکا سوگند یاد کرد

رئیس جمهور جدید سریلانکا در پارلمان این کشور و تحت تدابیر شدید امنیتی سوگند یاد کرد.
کد خبر: ۱۱۳۰۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲ 21 July 2022

 

به گزارش تابناک از مهر به نقل از النشره، «رانیل ویکر مسینگه» که شش بار نخست وزیر سریلانکا بوده است، به عنوان رئیس جمهور این کشور جنوب آسیا که یک بحران اقتصادی بزرگی را تجربه می‌کند، سوگند یاد کرد.

بنا بر این گزارش، ویکر مسینگه ۷۳ ساله که توسط پارلمان سریلانکا به عنوان رئیس جمهور موقت انتخاب شده بود، امروز پنج شنبه در مقابل «جایانتا جایسوریا» رئیس دادگاه عالی سریلانکا در پارلمان که به شدت تحت تدابیر امنیتی بود، سوگند یاد کرد.

منابع محلی اعلام کردند که رئیس پلیس سریلانکا و افسران ارشد ارتش این کشور طی مراسمی با حضور «ماهیندا آبیواردانا» رئیس پارلمان، پشت سر رئیس جمهور جدید ایستادند.

این خبر در حالی است که پارلمان سریلانکا روز گذشته رانیل ویکر مسینگه را به عنوان رئیس جمهور جدید سریلانکا انتخاب کرد. وی پس از فرار رئیس جمهور سابق سریلانکا به طور موقت ریاست جمهوری را برعهده گرفته بود.

نام رانیل ویکر مسینگه پس از تحولات اخیر در سریلانکا و اعتراضات گسترده مردم در این کشور بیشتر شنیده شده است. وی پس از اینکه «گوتابایا راجاپاکسا» رئیس جمهور فراری سریلانکا، به طور رسمی از سمت خود استعفا کرد، به طور موقت اداره امور ریاست جمهوری را برعهده گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس