بازدید 7706

علت فوت پسر ۱۰ ساله در شورابیل چه بود؟

چند روز پیش خبر تلخ فوت کودک ۱۰ ساله در شورابیل اردبیل به علت برخورد با قطار در فضای مجازی منتشر شد؛ خبری تلخ که باعث شد تا اصل ماجرا را پیگیری کنیم‌.
کد خبر: ۱۱۳۰۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵ 20 July 2022

به گزارش تابناک به نقل از فارس، روز یکشنبه ۲۶ تیرماه بود که خبری با عنوان فوت یک کودک در مجتمع تفریحی شورابیل در کانال های محلی اردبیل پخش شد. گمانه زنی ها از بی احتیاطی خانواده کودک، استاندارد نبودن تجهیزات شهربازی و سهل انگاری عوامل اجرایی این مجتمع توریستی خبر می‌داد.

مسؤولان مجموعه و خانواده متوفی در این مدت، روایت های مختلف و متفاوتی از علت وقوع این حادثه و روند آن بیان کردند.

اما ماجرای واقعی و علت این حادثه چه بود؟

پدر و مادر کودک فوت شده به دلیل شوک شدید و وضعیت نامناسب روحی قادر به مصاحبه نبودند؛ اما عموی کودک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل اظهار کرد: در دادسرای اردبیل شکایتی برای پیگیری این اتفاق تنظیم شده و یکی از بستگان ساکن اردبیل، مسوول پیگیری پرونده است.

یکی از بستگان کودک که نماینده خانواده برای پیگیری کارهای اداری است، در مصاحبه‌ای اظهار کرد: خانواده رضایی از همان روزهای اول به دادسرای اردبیل شکایت کرده‌اند و پرونده با دستور شخص دادستان مرکز استان، به یکی از شعبات ارجاع شده است.

وی افزود: علی اصغر در زمان وقوع حادثه ۱۰ ساله بوده اما سن وی در فضای مجازی و خبرگزاری‌های اردبیل ۱۳ ساله اعلام شده است.

نماینده این خانواده بیان کرد: همچنین گفته شده که این اتفاق به دلیل بازیگوشی و آویزان شدن از نرده‌های قطار تفریحی رخ داده؛ اما بنا به گفته شاهدان عینی، قطار از روبرو با وی تصادف کرده و در گزارش پزشکی قانونی نیز ورود جسم سخت به بدن کودک به صراحت نوشته شده است.

وی با تشکر از همکاری و همدردی عوامل انتظامی اردبیل، کارکنان بیمارستان فاطمی و دادگستری و ... تصریح کرد: انتظار می‌رفت دیگر مسوولان شهری نیز در آن لحظات سخت به دلجویی از این خانواده پرداخته و از اظهار نظر غیرکارشناسی و عجولانه در این خصوص خودداری می‌کردند.

نماینده خانواده داغدیده گفت: تا روشن شدن کامل حقیقت به پیگیری‌ها ادامه خواهیم داد و امیدواریم خانواده ها و مدیران شهرداری از بروز و تکرار چنین حوادث تلخی پیشگیری کنند.

مجتبی لاله، مدیر مجموعه گردشگری و تفریحی شورابیل در خصوص حادثه اظهار کرد: خانواده کودک جان باخته برای مسافرت چند روزه به اردبیل آمده بودند که با این اتفاق تلخ مواجه شدند.

وی تصریح کرد: تمامی تجهیزات شهربازی شورابیل استاندارد بوده و گواهی بیمه نیز برای آنها صادر شده است و این تجهیزات به صورت سالانه بازرسی شده و گواهی استاندارد برای آنها صادر می‌شود.

مدیر مجموعه گردشگری و تفریحی شورابیل تاکید کرد: هر یک از تجهیزات که گواهی استاندارد نداشته باشند، نسبت به تعطیلی آن اقدام می‌کنیم و پیمانکار نیز تا زمان اخذ گواهی استاندارد حق راه‌اندازی این تجهیزات را ندارد.

 

سید عبداالله طباطبایی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در اردبیل اظهار کرد: برخورد قطار با کودک ۱۰ ساله که در شورابیل اردبیل منجر به فوت کودک شده؛ زیر نظر کارشناسان بررسی و پیگیری کامل و دقیق خواهد شد.

وی با بیان این‌که در روند این پرونده برای این‌که به نتیجه دقیق برسیم از شاهدان عینی ماجرا هم استفاده خواهیم کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل گفت: در جریان روند پرونده و شکایت خانواده متوفی هستیم و با دقت و حساسیت بالا، پیگیری و بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، روابط عمومی شهرداری اردبیل نیز در خصوص این حادثه اعلام کرد: «مجموعه شهرداری تابع تصمیم دستگاه قضایی بوده و در صورت محرز شدن سهل‌انگاری و کوتاهی پیمانکار، طبق مقررات و بر اساس حکم قضایی برخورد خواهد کرد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار