بازدید 16220

بهترین و بدترین دوره درآمدی ایرانیان در ۵۰ سال قبل

مهم ترین مبنای مقایسه رفاه اقتصادی درآمد خانوار با در نظر گرفتن تورم و قدرت خرید درآمد در بازار است .
کد خبر: ۱۱۳۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۹ 18 July 2022

به گزارش تابناک، اکو ایران نوشت : گفته می شود تغییر جمعیت و بعد خانوار لحاظ و ارقام با تورم تعدیل شده اند تا درآمد سال های قابل مقایسه باشند ورشد نفتی در نیمه اول دهه ۵۰ کاملا روی درآمد خانوار تخلیه نشده و پس از سال ۵۵ درآمد با افت جدی هم مواجه شده است .


بیماری هلندی به دلیل ازدیاد درآمدهای نفتی و افت رشد سرمایه گذاری از سال ۱۳۸۶ و در نهایت شروع تحریم باعث شده تا رشد درآمد سرانه خانوار در دولت احمدی نژاد تقریبا صفر باشد.


در دولت اول حسن روحانی و حتی قبل از برجام درآمد خانوار دچار رشد شد و دو سال پس از برجام بالاترین درآمد سرانه خانوار در تاریخ ایران در سال ۹۶ رخ داده است که با خروج آمریکا از برجام شیب منفی یا رشد ضعیف تا سال ۹۹ دوباره بازگشته است .

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۶
امروز
چی واسه خودت میبافی؟
بعد از انقلاب، تنها دوره ای که کسب و کارها و زندگی مردم، کمی رونق داشت، زمان خاتمی بود.
قبل از انقلاب هم، سالهای ۵۴ تا ۵۷
تیتر شیک و مجلسی گزارش جرح و تعدیل شده که حتی نگارنده متن اولیه با یک ساعت فرصت نمی تواند رمزگشایی کند...!!!
به خاطر همینه میگفتند" تحریم ها نعمته"!!
توهمات یک ذهن بیمار . کجا و کدوم سال درامد مردم دچار رشد شد؟ اونی که تو این سالها رشد کرده درامد درست و نادرست مسئولان بوده نه مردم . مثل اینکه صدای شکسته شدن استخوان مردم رو نمیشنوید . لطفا پنبه ها را بیشتر در گوش فرو کنید تا صدا مزاحمتان نشود چون روز به روز این صدا بیشتر میشود
اشتباه است. بالاترین درامد خانوار در سال ۹۰ قبل از تحریم های اوباما بود و در سال ۹۱ بدلیل تحریم ها سقوط کرد و با برجام هم فقط مقدار کمی رشد اتفاق افتاد. متاسفانه تمام مزایای برجام صرف زندگی لاکچری عده ای در امریکا و کانادا شد و سالانه ۱۰ میلیارد دلار حتی هنگام تحریم ها از کشور سرمایه خارج شد و سرمایه گذاری ای روی زیرساختهای کشور انجام نشد و با مشکل کمبود برق و گاز و روش قدیمی کشاورزی و هدر رفت آب شرب در تاسیسات فرسوده روبه رو هستیم.
کشور ایران به بیماری دیگر اقتصادی مواجه است آنهم بنام سندروم مفسدان و بدهکاران بانکی ،که برخوردی هم با آنان نمیشود بیماری هلندی درمان دارد ولی این بیماری در کشور همچنان نادر مان باقی مانده است .
لطفا این آمار رو نشون کسایی بدید که دنبال پاره کردن برجام و صدور انقلابن. که البته من معتقدم اونها میدونن و خودشون رو به خواب زدن. واسه همینه که تحت هیچ شرایطی از خواب بیدار نمیشن.
یعنی اگر به این اقتصاد شوک ناخواسته وارد نکنیم مسیر واقعی اقتصاد ما اینقدر دست انداز ندارد.حتی قبل برجام امید به بهبود اقتصاد باعث ثبات بوده است
بله
بنده کاملا این موضوع رو حس کردم در سال ۱۳۹۶ ، با اینکه تازه کار بودم ...
وافعا بیشترین درآمد خانوار ایرانی سال 96 بوده؟!؟!؟؟؟؟
خوشم میاد اونجایی که اخبار به ضرر شماست بطور خود جوش جلوی کامنت ها گرفته میشه
درامد یک اموزگار دانشگاه علوم پزشگی گندی شاهپور در بدو اسنخدام دهه پنجاه سه هزاروصد دلاربود خانه آب برق استخر رایگان خوراک باشگاه دانشگاه یک سوم بیرون برای خرید خانه چهارصد هزارتومان وان درحالیکه خانه ششصد متری دراصفهان هفتصد هزارتومان بود
چرا دقیق و با اعداد و ارقام نمیگین چه بلایی سر مردم اوردین؟
باز بگید حسن کلید ساز بد بود ؟
هرچه باشد از اقای ایت الله دکتر رییسی بهتر بود که پدر ملت را دولا پهنا دراورده ؟!
اصلا خودت فهمیدی چی گفتی؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی