بازدید 3211

مهار آتش در منطقه خائیز کهگیلویه

سرپرست فرماندار کهگیلویه اعلام کرد: آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه حفاظت شده خائیز پس از حدود ۱۲ ساعت تلاش امدادگران و مردم مهار شد.
کد خبر: ۱۱۳۰۰۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۰۷ 16 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، سید عزیز موسوی گفت: آتش سوزی در منطقه حفاظت شده خاییز از عصر دیروز جمعه ۲۴ تیرماه از روستای پیربادامی آغاز و در ابتدا با تلاش نیرو‌ها مهار شد.

وی ادامه داد: متاسفانه به علت وزش باد شدید حدود اذان مغرب دوباره آتش شعله ور و گسترده شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های خدمات رسان و نیرو‌های مردمی پای کار بودند و در مهار آتش همکاری کردند افزود: از دیشب مدیر کل محیط زیست، منابع طبیعی و مدیریت بحران استانداری در منطقه حضور داشتند.

موسوی افزود: بیش از ۵۰ نفر از نیرو‌های امدادی و مردم با دستگاه‌های دمنده برای کنترل و مهار آتش تلاش کردند.

وی با اشاره به اینکه این آتش سوزی خوشبختانه ساعت حدود ۴ بامداد امروز شنبه ۲۵ تیر مهار شد گفت: هم اکنون نیرو‌های امدادی برای پایش در منطقه حضور دارند.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه علت و میزان آتش سوزی مشخص نیست تاکید کرد: خوشبختانه آتش به زیستگاه حیات وحش منطقه حفاظت شده خائیز آسیبی وارد نکرده است.

منطقه حفاظت شده خائیز با مساحت ۳۳ هزار و ۳۸۵ هکتار در مصوبه شماره ۱۶۳ مورخ ۲۳/‏۱۰/‏۷۷‬ شورای عالی حفاظت محیط زیست در ردیف مناطق حفاظت شده کشور قرار گرفت.

پوشش گیاهی منطقه بلوط گونه غالب بنه، کَلخُنگ، بادام وحشی، ارژن، خوشک، گون، گیاهان دارویی و گونه‌هایی از خانواده گندمیان است و گونه‌های جانوری شامل: کل و بز، گرگ، کفتار، شغال، روباه، تشی، کاراکال، پلنگ و پرندگانی از جمله کبک، تیهو، بحری و دلیجه است.

شاخص‌ترین گونه جانوری منطقه حفاظت شده خائیز کَل و بُز وحشی است که این منطقه را از مطلوب‌ترین زیستگاه‌های این دو گونه جانوری در کشور قرار داده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی