بازدید 10788
۴

رانندگی با گواهینامه ایرانی در ۷۰ کشور دنیا

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: به زودی برای افرادی که می‌خواهند به خارج از کشور بروند، گواهینامه لاتین صادر می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۹۸۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۲ 14 July 2022

به گزارس تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران، سردار سیدکمال هادیانفر گفت: در ارتباط با گواهینامه رانندگی با ۷۰ کشور دنیا تبادل داریم و این توافقی است که با وزارت خارجه صورت گرفته است، اما به دنبال افزایش اعتبار گواهینامه رانندگی با چندین کشور هستیم. برای مثال با اسپانیا یک سامانه داریم و می‌خواهیم افرادی که به آنجا می‌روند، گواهینامه ایرانی شان اصالت پیدا کند.

او گفت: البته این سامانه برای کشورهای ترکیه، لهستان و قزاقستان طراحی شده اما فرآیند آن زمان بر است، باید از سفارت و وزارت خارجه مراحل را جویا شد.

سردار هادیانفر گفت: به زودی در حوزه گواهینامه رانندگی تبادل با کشورهای خارجی، اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. قصد داریم برای افرادی که می‌خواهند به خارج از کشور بروند، گواهینامه لاتین صادر کنیم تا در کشور مقصد، این گواهینامه خوانده شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۴
مرسی .
کسی که بتونه توی ایران و مخصوصا در شهرهایی مثل تهران و قم و مشهد رانندگی کنه هیچ جای دنیا نباید منعی برای گواهی نامه اش باشه.چرا فقط 70کشور؟
با سلام
در داخل کشور طرف گواهی نامه داره پول نداره موتور و ماشین بخره ...
آنوقت پول کو بریم اسپانیا ....... رانندگی میکنیم ..
فرمایشات میفرمائید ها
رانندگی در ایران با دیگر کشور ها فرق زیادی دارد .رانندگان مادر ایران ،به قوانین ومقررات راهنمائی ورانندگی توجهی ندارند بطور مثال عبور از چراغ قرمز وزرد،خیابان های عبور ممنوع ،سرعت وسبقت غیر مجاز،عدم استفاده ازچراغ راهنمادر گردش وانحراف ها ،عدم استفاده از چراغ روشنائی در سر شب وهوای مه آلود وبارندگی ، پارک زیر تابلوی توقف ممنوع ،حتی روی خط عابروپیاده رو ...این نوع رانندگی در دیگرکشورها خصوصا" کشورهای اروپایی جایگاهی ندارد.
متاسفانه فرهنگ رانندگی در ایران بسیار ضعیف بوده،ورانندگی به اشکال فوق در کشور های اروپایی نه تنها پلیس ایران، بلکه هرچه ایرانی است زیر سئوال می برد.
در خیابان ها می بینیم ،فراد ظاهرا"ثروتمندپشت اتومبیلهای گران قیمت خارجی وآن چنانی نشسته اند به ابتدائی ترین مقررات راهنمائی ورانندگی توجهی ندارد.تآسف بار تر اینکه در بسیاری از موارد پلیس برخورد قاطع با خلاف کاران ندارد.
اگر قرار است گواهی نامه ایرانی که همان گواهی بین المللی است به شهروندایرانی که عازم سفر به خارج هستند ،حتما آموزش های لازم وسخت گیرانه توسط پلیس راهور داده در صورت قبولی گواهینامه دریافت نمایند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس