بازدید 27679
قابل توجه رئیس جمهور

تداوم بی‌مبالاتی‌های خسارت بار گذشته در بیمارستان ایرانی دبی/ آیا قرار است بار دیگر از سوراخی قدیمی گزیده شویم؟!

به رغم تغییر دولت و تدابیری که برای پایان دادن به خسارات گذشته اندیشیده شده، وضعیت عجیبی بر بیمارستان ایرانی دبی حاکم است، تا جایی که به وضوح می‌شود سایه گسترده خطری که بر سر این مرکز درمانی پرسابقه گسترده شده را دید؛ خطری که ظاهرا رفع شدنی نیست، مگر با ورود مقامات ارشد کشورمان به این غائله کشدار!
کد خبر: ۱۱۲۹۶۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴ 13 July 2022
تداوم بی‌مبالاتی‌های خسارت بار گذشته در بیمارستان ایرانی دبی/ آیا قرار است بار دیگر از سوراخی قدیمی گزیده شویم؟!به رغم تغییر دولت و تدابیری که برای پایان دادن به خسارات گذشته اندیشیده شده، وضعیت عجیبی بر بیمارستان ایرانی دبی حاکم است، تا جایی که به وضوح می‌شود سایه گسترده خطری که بر سر این مرکز درمانی پرسابقه گسترده شده را دید؛ خطری که ظاهرا رفع شدنی نیست، مگر با ورود مقامات ارشد کشورمان به این غائله کشدار!

به گزارش «تابناک»، پس از آنکه رئیس سابق جمعیت هلال احمر کشورمان کوشید، مقدمات حضور خودش و باجناق بدون تخصص و حتی نا آشنا به زبان انگلیسی و عربی اش در امارات متحده عربی را به بهانه مدیریت بیمارستان ایرانی متعلق به این جمعیت در دبی فراهم آورد و در سایه افشاگری تابناک ناکام ماند، وضعیت این مرکز درمانی ارزشمند در سایه تردیدهایی جدی قرار گرفت که هنوز به نوعی تداوم دارند.

اوضاع بسیار نامطلوبی که انتظار می‌رفت با تغییر دولت در کشورمان و همچنین تغییرات صورت گرفته در جمعیت هلال احمر جمهور اسلامی ایران و انتخاب دکتر پیرحسین کولیوند، تغییر کند و به نظر گام‌هایی هم در این خصوص برداشته شد، اما نتایج آن، اصلا مطلوب به نظر نمی‌رسد؛ اتفاقی که قابل حدس به نظر می‌رسید، چون فرد منصوب به سمت سرپرست این بیمارستان، خانمی بی تجربه بود که خیلی زود عنان امور آن مرکز درمانی را به یکی از روسای اسبق بیمارستان سپرد.

در تشریح وضعیت به وجود آمده، همین بس که رئیس اسبق این بیمارستان (دکتر «الف»)، بعد از عزل از سمتش در آن کشور بنگاه اقتصادی خود را دایر کرده بود که در زیرمجموعه آن، مرکز درمانی هم به چشم می‌خورد؛ درمانگاهی که کادر درمانش، از بیمارستان متعلق به جمعیت هلال احمر کشورمان تامین شد و بیمارانش هم بیماران آن بیمارستان بودند! داشته‌هایی که باز هم موجب نشد این فرد تمایلی به نقش آفرینی در این بیمارستان خاص نداشته باشد و از هر فرصتی برای در دست گرفتن امور آن دریغ نورزد و با طرح ادعا‌هایی خاص، راهش را در این مسیر هموار نکند!

اما بشنوید از ادامه ماجرا که رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان ظاهرا در سایه فشار‌هایی مجبور شد دکتر شاهین محمدصادقی، کاندیدای ناکام انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی را به عنوان رئیس بیمارستان دبی منصوب نماید و عجیب اینکه در جلسه تودیع سرپرست و معارفه رئیس جدید، خانم دکتر واحدی -همان سرپرست تعیین شده برای این مرکز، به عنوان معاون «درمان» این بیمارستان معارفه شد. اتفاقی که عجیب‌تر می‌شود اگر بدانیم گواهینامه [لایسنس] این مرکز درمانی به نام این معاون صادر شده چراکه رئیس تازه منصوب شده هم موفق به اخذ مجوز طبابت در دبی نشده است!
 
تداوم بی‌مبالاتی‌های خسارت بار گذشته در بیمارستان ایرانی دبی/ آیا قرار است بار دیگر از سوراخی قدیمی گزیده شویم؟!

به عبارت بهتر، مقامات امارات، معاون بیمارستان را مسئول بیمارستان می‌شناسند، در حالی که مسئول بیمارستان از دید مقامات کشورمان، فرد دیگری است؛ فردی که معلوم نیست آیا روند استعلامات لازم برای به کارگیری وی از دستگاه‌های ذیربط داخلی طی شده یا نه، به ویژه آنکه می‌دانیم وی اقامت دائم و رزدنسی کانادا را دارد و فرزندانش مقیم آن کشور هستند! اتفاقی که تجارب ناخوشی از آن در خاطره جمعی ایرانیان ثبت و ضبط شده و حتی دستورالعمل‌هایی ویژه برای جلوگیری از تکرار آن تدارک دیده و ابلاغ شده است.

نگرانی جدی و مهمی که اگر بدانیم آقای رئیس عمدتا با تاخیر زیاد در محل کار حضور به هم می‌رساند و عمده زمان حضورش را به جلسات متعدد و البته بی نتیجه سپری می‌کند و ادعای وی در خصوص افتتاح ده روزه کلینیک کرامه در دبی هم به رغم هزینه‌های هنگفتی که به بیمارستان تحمیل کرده، آن چنان پوچ است که با گذشت ۵ ماه، هنوز این کلینیک راه اندازی نشده، به هراس بزرگی تبدیل می‌شود که مجابمان می‌کند از رئیس جمهور کشورمان بخواهیم رسیدگی فوری به این وضعیت را در دستور کار قرار دهد، پیش از آنکه اتفاقات ناخوشایند بزرگتری رقم بخورد.

درباره نگرانی‌هایی سخن می‌گوییم که هم اکنون هم نشانه‌های جدی آن آشکار شده و به عنوان مثال می‌شود در اختلال و از کار افتادن سامانه آی تی بیمارستان در روز‌های اخیر مشاهده اش کرد، آن هم در زمانی که رئیس اسمی بیمارستان در ایران است و رئیس رسمی آن در سفر تفریحی در جایی دیگر از کره خاکی! وضعیتی که وخیم‌تر به نظر می‌رسد اگر بدانیم برخی دیگر از افراد مامور شده توسط کولیوند به امارات هم در حالی در این مرکز به فعالیت مشغول شده اند و حقوق‌هایی هنگفت (۱۰۰ میلیون تومانی و بالاتر) دریافت می‌کنند که بسیاری از ایشان موفق به دریافت ویزای کار از امارات نشده اند.

این شاید دلیل مهم دیگری است که بر ضرورت ورود نهاد ریاست جمهوری به این ماجرا دلالت می‌کند و در صورت بازرسی آن کشور و کشف این تخلف، جرایمی سنگین متوجه بیمارستان متعلق به جمعیت هلال احمر کشورمان خواهد شد که قرار است با درآمدش باری از دوش این جمعیت برداشته شود، اما مدتی است خود به باری بر دوش این جمعیت تبدیل شده و در صورت بروز مشکل در آن، بی شک پای دستگاه دیپلماسی کشورمان را جهت رفع و رجوع مشکلات به وجود آمده به ماجرا باز خواهد کرد و چه بسا تبعات دیگری برای کشورمان داشته باشد.
 

اوضاع بغرنجی که می‌تواند ابعاد وسیع تری هم داشته باشد، اگر بدانیم یکی از برنامه‌های مفصل دکتر محمدصادقی، رئیس اسمی بیمارستان، دیدار‌های فراوان با برخی افراد اماراتی، گاه با مراجعه به منازل و دفاتر کاری ایشان و همچنین قرار‌های متعدد در لابی هتل‌های مختلف و مجلل در این کشور، آن هم به بهانه بازاریابی و جذب مشتری برای بیمارستان است! برنامه‌ای که بخشی از آن به دیدار وی با مقامات سیاسی و دیپلمات‌های کشور‌های مختلف در کنسولگری‌های آن کشور در دبی اختصاص دارد و در نهایت بدون به ثمر نشستن هیچ پروژه بازاریابی، به اهدای هدایای مالی متعدد به کارکنان بیمارستان و حتی افراد خارج از بیمارستان منجر شده است.

پروژه‌هایی که ظاهرا قرار نیست به نتیجه‌ای جز این حاتم بخشی‌ها ختم شوند، اما منحصر به این موارد نیست و شامل تغییر محل حساب‌های بانکی بیمارستان هم شده است، در حالی که بانک‌های ملی و صادرات دارای ظرفیت‌های بالفعل بانکی و شعب متعدد در دبی هستند و سابقه همکاری درازمدت با بیمارستان توسط بانک ملی تا جایی است که یک شعبه ویژه در این بیمارستان دایر کرده و به ارائه خدمت اشتغال داشته است، در حالی که سابقه سیاه بانک‌های اماراتی در دوران تحریم برای همه ایرانیان فراموش شدنی نیست و جایگزینی آن‌ها با بانک‌های وطنی، می‌تواند خطراتی جدی را متوجه منابع مالی این بیمارستان و حتی ایرانیانی که به این مرکز مراجعه می‌کنند، نماید.

بلبشویی که باید دید آیا با ورود فوری و قاطع نهاد ریاست جمهور کشورمان و دستگاه‌های نظارتی، در اسرع وقت پایان خواهد یافت یا قرار است فاجعه‌ای را در آینده نه چندان دور شاهد باشیم که سرعت رشد و تکوینش بسیار است و گزارش فوق، تنها گوشه‌هایی از آن را نشان می‌دهد؟!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۲۱
چه عجب اسم این بیمارستان اورده شد ولی بگید یادگار کی هستش و احتمالا میخواین بفروشیدش بره پی کارش پولشم یکی بکش بالا درود بر شما
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
تابناک اینارو به ما نگو
همین حرف ها را به آقای رضایی که مشاور اقتصادی رئیس جمهور هست بگید که به آقای رئیسی برسونه
حقیقت اینکه وضع خرابتر از چیزی که شما نوشتید و این فقط بخشی بوده که شما صلاح دیدید منتظر شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
نه فقط خودمون مدیریت و انضباط داریم، حالا دیگه با صادرات این فضائل هم رسیدیم.
فعلا همه گرفتار رتق و فتق امور حجاب و پارچه چادر سیاه و ملزومات عفاف هستند وقتی برای کارهای دیگر باقی نمی ماند
تو شهرستانهای کوچک بیمارستان نداریم یا داریم فقط ساختمانه و چند نفر پرستار و نهایتش دوتا پزشک عمومی، اونوقت رفتیم تو دبی بیمارستان زدیم و برا رئیس روساش حقوق 100 میلیونی میدیم که چی بشه؟؟ احتمالا دعوا سر همین حقوق نجومیه اگه نه خیری به مملکت نمیرسه،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
این بیمارستان پنجاه سال پیش تاسیس شده
و اولین بیمارستان غیر دولتی امارات هست
خدمات پیشرفته ای رو به ۱۸۵ ملیت ارائه داده
مردم امارات خاطرات خوبی از خدمات این بیمارستان دارند
محل نمایش رافت و دوستی ایران به مردم جنوب خلیج فرس هست
اهمیتش رو کم نبینید
یه مقدار باز تر نگاه کنیم
شیر تو شیره مملکت، والله هرجای مملکت که عمیق میشی همینه....
خیلی وقته انتظاری از این سیستم نداریم.
همه چیزمان به همه چیزمان می آید ...
به تغییر در این بیمارستان نداشته باش مافیا ی پنده تر از اینها است که کسی بتواند اصلاح کند
بذار ببرن و بخورن. اینم سهم اوناست!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
همه مملکت همین است. تنها تفاوت در اینست که چون این اتفاق در دبی و امارات افتاده که اموراتش منظم و تحت ضابطه است؛ مانند یک لکه زمین خشک در یک چمن سبز فورا جلب نظر میکند.
این مرکز درمانی زمانی در دبی احداث شد که در آنجا اصولا بیمارستانی وجود نداشت و بیشتر برای ایرانیان در غربت این امکان فراهم شد اما در کنار آن اهالی بومی نیز از آن استقبال شایان کردند. حال دیگر ان اوضاع عوض شده و ایرانیان دیگر نه احترام و اهمیت گذشته را دارند و نه نیازی به درمان در بیمارستان هلال احمر !!!. بهتر است برای جلوگیری از زیان بیشتر آنرا تعطیل کنید.
نمونه خیلی عینی از مملکت داریتون ، راحت باشید کلا
قابل توجه رئیس جمهور؟!
فکر کردی براش مهمه؟؟!!
فوقش میاد این مطلبو میبینه و میگه : ناهار خوردی؟
مشکل اصلی اینه چه اصراری هستش یه دکتر بشه مدیر بیمارستان

همچین ییمارستان های یه مدیر بیزنس من با سواد زیرک و خلاق نیاز دارد
درکنار این مدیر اقتصادی توانا یه ریس بیمارستان پزشک آشنا به پرشکی بین المللی که استارد ها و و روال های درمان حوزه خلیج فارس و استاندارهای اونا رو مسلط باشه

اصلا نیازی به اینکه تخصص پزشکی خیلی خاص یا جراح خاصی باشد نیاز باشد

خدارو شکر تو کشور مون هم مدیر جوان خلاق آشنا به بازار و کسب کار درمان داریم و هم پزشک اشنا به فعالیت بین المللی
ولی چه کنیم که اینها یا ریش ندارن یا داماد اونی که باید باشن نیستن
خدایا ببین مردم آنجا از گشنگی خانواده شدند شرمنده وبا پول ملت آن طرف دارند چها که نمی‌کنند آیا این است عدالتی که همیشه همجا ازش دم میزنید که یک عده‌ای تا می‌توانند میخورد وعده ای شرمنده خانواده برای سیر کردن شکمشان ....عدالت عدل علی کجاست
هلال احمر در چند کشور بیمارستان راه انداخته؟ لطفا روشنگری کنید. لطفا در مورد شعبات دانشگاه آزاد در کشوری های دیگر مثل انگلیس نیز اطلاع رسانی کنید.
تابناک عزیز، اینقدر موضوع رو بزرگ نکن ، بسیاری از بیمارستانها و درمانگاه های داخل کشور اوضاع چندان مناسبی ندارند چه رسد به یک مرکز درمانی نمایشی در دبی. این مطالب را هم همون کارکنان اونجا بزرگ کردند که مبادا اونجا تعطیل بشه و از حقوق دلاری بی بهره بمونند
اوضاع خیلی بدتر از این حرفهاست. آقای کولیوند کلی نیروی بدون تخصص فرستاده و آقای (ر) که معلوم نیست با چه رزومه ای عنان مدیریت رو توی دست گرفته، پسر عمه خودش رو از روستاهای زنجان به بیمارستان برده است و جالبتر اینکه مدیر مالی بیمارستان بدون کوچکترین سابقه اجرایی ، تخلفات خیلی زیادی در بیمارستان انجام داد ولی از اونجا که با باندهای متخلف بیمارستان و مدیران جمعیت روی هم ریخته و حق حسابشون رو میده، با این همه تخلف در بیمارستان ماندگار شده ، و مطمین باشید با این ریخت و پاش ها بیمارستان به زودی بسته خواهد شد. متاسفانه دستگاههای نظارتی هم مثل همیشه در خواب ناز هستند.
تعداد قابل توجهی از افرادیکه وارد بیمارستان شده اند از جمله ( ر )
اقامت و اجازه کار ندارند
و کار کردن و حقوق گرفتنشون از نظر کشور میزبان خلاف است و موستوجب جریمه و برخوردهای قانونی
شنیده شده اخیرا فردی بنام ک الف رو پایان کار داده اند و اونهم تهدید کرده موضوع کار غیر قانونی آقای ( ر ) و سایرین رو به پلیس اعلام خواهد کرد . برای حق سکوت مبلغ قابل توجهی بعنوان تصفیه حساب بهش پرداخت کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست