بازدید 6458

مثبت شدن ۴۰ درصد تست‌های کرونا در اصفهان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: واکسیناسیون کرونا در ۵۲ مرکز جامع سلامت منتخب در استان اصفهان انجام می‌شود که ۹ مرکز از آنها، در شهرستان اصفهان است.
کد خبر: ۱۱۲۹۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۹ 12 July 2022

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، پژمان عقدک اظهار داشت: مردم برای دریافت واکسن کرونا بویژه دُز سوم و چهارم می‌توانند به این مراکز مراجعه کنند.

وی ادامه داد: چند روز گذشته معاونت بهداشتی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مجوز تزریق دُز یادآور کرونا برای افرادی که ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی آن‌ها گذشته است را صادر کرد و بر این اساس افرادی که دست کم ۶ ماه از تزریق نوبت سوم واکسن آن‌ها می‌گذرد می‌توانند برای دریافت نوبت چهارم اقدام کنند.

عقدک اظهار داشت: برای نوبت چهارم افراد ۱۲ سال به بالا می‌توانند اقدام کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اضافه کرد: سبد کامل انواع واکسن‌های کرونا به جز پاستوکووک پلاس در مراکز جامع سلامت منتخب استان اصفهان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت این مراکز در نوبت صبح و متناسب با تعداد مراجعه کنندگان هر روز یا یک روز در میان است که در صورت تغییر درباره آن اطلاع رسانی می‌شود.

عقدک بیان کرد: میزان مراجعه مردم در سه ماه گذشته برای تزریق واکسن بسیار کاهش یافته بود و احتمال این وجود دارد که با توجه به افزایش آمار کرونا در روز‌های آینده تعداد مراجعه کنندگان برای تزریق واکسن زیاد شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: بدلیل مراجعه کم مردم در ماه‌های اخیر، مراکز تزریق واکسن ادغام شد و مردم باید به مراکز جامع سلامت منتخب در شهرستان‌های خود مراجعه کنند.

وی با اشاره به آمار کرونا، گفت: جواب‌های مثبت کرونا از پنج درصد در اول تیر امسال به حدود ۴۰ درصد در ۱۶ تیر افزایش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: با توجه به افزایش آمار کرونا لازم است که مردم برای تکمیل واکسیناسیون اقدام کنند و شیوه نامه‌های بهداشتی را بویژه در اماکن سربسته رعایت کنند.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار حدود ۱۳۳ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه ۱۳ نفر است.

عقدک اضافه کرد: از مجموع ۳۵۹ نمونه گرفته شده نیز ۱۴۲ نمونه مثبت قطعی بوده است.

وی بیان کرد: تا کنون حدود ۸۷ درصد مردم استان اصفهان نوبت اول، ۷۷ درصد نوبت دوم و ۳۹ درصد نوبت سوم واکسن کرونا را دریافت کردند.

عقدک با اشاره به اینکه هنوز حدود ۶۰۰ هزار نفر در استان اصفهان واکسن کرونا را دریافت نکردند، ادامه داد: اگر جمعیت ایمنی مناسبی در برابر این بیماری نداشته باشد احتمال اینکه ویروس بین آن‌ها بچرخد وجود دارد همینطور که این اتفاق در این روز‌ها در کشور‌های اروپایی و اطراف ما افتاده و آمار کرونا در آن‌ها رو به افزایش است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست