بازدید 4172

تلاش برزیل برای واردات سوخت ارزان از روسیه

رئیس جمهور برزیل اعلام کرد که این کشور به توافق برای خرید گازوئیل بسیار ارزان از روسیه نزدیک شده است.
کد خبر: ۱۱۲۹۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹ 12 July 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، رویترز روز دوشنبه در گزارشی به نقل از ژایر بولسونارو، رئیس جمهور برزیل اعلام کرد که این کشور به توافق برای خرید گازوئیل بسیار ارزان از روسیه نزدیک شده است.

هفته گذشته، پورتال اطلاعاتی گروه بریکس BRICS گزارش داد که بولسونارو با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود گفت و گوی تلفنی داشته است.

بر اساس این گزارش، ظاهراً پوتین وعده داده است که عرضه ثابت کودهای شیمیایی روسیه به این کشور آمریکای جنوبی را که برای تجارت وسیع کشاورزی برزیل بسیار حیاتی است، تضمین کند.

رئیس جمهور برزیل پیش از این طی اظهاراتی تأکید کرده بود که این کشور از لحاظ امنیت غذایی و انرژی مشکلی ندارد ولی این احتمال وجود دارد که از روسیه گازوئیل وارد کند چرا که از قیمت مناسب تری برخوردار است.

بولسونارو روی برخی پیشنهادها کار می‌کند تا از عرضه سوخت کافی در برزیل با حداقل تاثیر بر قیمت ها اطمینان حاصل کند چرا که این کشور با تورم بالا دست و پنجه نرم می کند.

بر اساس برآوردها، بزرگترین اقتصاد آمریکای لاتین که بیش از پنج میلیون متر مکعب گازوئیل در ماه مصرف می کند، باید واردات خود را بیش از 15 درصد افزایش دهد تا نیازهای داخلی را تامین کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل