بازدید 5704

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا طی ۵ روز آینده

کد خبر: ۱۱۲۹۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ 11 July 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: طی سه روز آینده برای جنوب سیستان‌وبلوچستان، هرمزگان، جنوب کرمان و جنوب فارس در ساعت‌های بعدازظهر و شب، رگبار، رعدوبرق، باد شدید و گاهی گردوخاک پیش‌بینی می‌شود و احتمال تگرگ در نقاط مستعد وجود دارد.

وی ضمن اشاره به اینکه این شرایط جوی طی روزهای پنجشنبه و جمعه در جنوب سیستان و بلوچستان رخ می‌دهد، ادامه داد: طی پنج روز آینده در نیمه شرقی کشور و بخش‌هایی از مرکز انتظار باد شدید را داریم که می‌تواند منجر به خیزش گردوخاک شود. همچنان طی این مدت روی کشور عراق به طور متناوب توده گردوخاک شکل می‌گیرد که کاهش کیفیت هوا و دید افقی را به همراه دارد.

این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه در سه روز آینده شرق دریای‌عمان و تنگه‌هرمز مواج و متلاطم است، افزود: در مدت وقوع گردوخاک هموطنان از فعالیت در فضای گردوخاک اجتناب کنند و در تردد به ویژه در خارج از شهرها رعایت احتیاط را داشته باشند.

نقشینه در رابطه با آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده تهران اظهار کرد: بیشینه دمای امروز تهران به ۳۹ درجه بالای صفر می‌رسد و کمینه دما ۲۶ درجه پیش‌بینی شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل