بازدید 3887

سیل در پاکستان ده‌ها قربانی گرفت

بارش سنگین باران های موسمی و طغیان رودخانه ها در مناطقی از پاکستان جان دهها نفر را گرفت و صدها نفر را بی خانمان کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴ 10 July 2022

به گزارش­ «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از رویترز، بارش سنگین باران‌های موسمی در روز‌های اخیر سبب طغیان رودخانه‌ها در مناطقی از پاکستان شده است.

بر اساس این گزارش بر اثر سیل ده‌ها تن کشته و صد‌ها نفر نیز بی خانمان شده اند. فقط در استان بلوچستان در جنوب پاکستان، ۵۷ نفر در سیلاب گرفتار شدند و جان باختند. شدت سیل در این استان به حدی زیاد بود که سبب شکسته شدن هشت سد شده است.

به گفته مقامات محلی، در استان خیبر «پختونخوا» نیز سیل جان دو نفر را گرفت. شهر بندری کراچی که بزرگترین شهر پاکستان به شمار می‌رود، به علت سیل در زیر انبوهی از سیلاب فرورفته است.

نیروی دریایی پاکستان برای کمک به عملیات امدادرسانی اعلام آمادگی کرده است تا شهروندان را در مناطق سیل زده استان بلوچستان تخلیه و جابجا کند و آب سالم و غذا بین سیل زدگان توزیع کند.

بدترین سیل پاکستان در سال ۲۰۱۰ بود که بر زندگی ۲۰ میلیون نفر تاثیر گذاشت و خسارت‌های گسترده‌ای در بخش زیرساخت‌ها وارد کرد. میزان خسارت‌های ناشی از سیل ۱۲ سال پیش پاکستان ده‌ها میلیارد دلار بود. سیل حجم انبوهی از محصولات کشاورزی را نیز نابود کرد. حدود یک پنجم پاکستان در آن سال، زیر آب رفته بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی