بازدید 34365
سخنگوی وزارت صمت توضیح داد

ماجرای تولید یک میلیون خودرو توسط یک شرکت ماکارونی چیست؟

قالیباف گفت: در حوزه خودرو پیشنهاد این شرکت، سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال بود که ۶۰۰ هزار خودرو سواری، ۲۰۰ هزار خودرو هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودرو سنگین را شامل می شود. سیاست وزارت صمت این است که از هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در جهت افزایش و ارتقای تولید حمایت کند.  
کد خبر: ۱۱۲۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵ 08 July 2022

به گزارش تابناک اقتصادی؛ تعادل در عرضه و تقاضای خودرو در بازار، همواره یکی از چالش های اساسی بوده است. موضوعی که در سال های اخیر به دلیل ممنوعیت واردات خودرو به کشورمان، بیش از پیش ضرورت پیدا کرده است، زیرا در حال حاضر سمت تقاضا با سبقت از سمت عرضه، باعث شده تا اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار قابل توجه شود. در این میان، دو راهکار مد نظر سیاست گذار حوزه خودروست؛ واردات خودرو و افزایش تولید داخلی توسط خودروسازان. 

بیشتر بخوانید:

از بین این دو راهکار کلیدی، فعلا بحث واردات خودرو در مرحله تعیین تکلیف آیین نامه آن توسط هیات دولت است و برای راهکار دوم نیز با پیگیری های وزارت صمت، به طور نسبی روند مثبتی را در خط تولید خودروسازان شاهد هستیم؛ هرچند نیازمند پیگیری های مداوم از سوی این وزارتخانه است، در این میان، در روزهای اخیر خبری مبنی بر ورود یک کارخانه تولید ماکارونی به دنیای خودرو منتشر شد. این خبر بیان داشت که گروه صنعتی زر قصد دارد به جمع خودروسازان بپیوندد.

 

در این باره، امروز امید قالیباف، سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با تابناک اقتصادی در پاسخ به این  که ماجرای تولید یک میلیون خودرو توسط یک گروه صنعتی زر چیست، اظهار داشت: در بهار سال گذشته، تعدادی از هلدینگ‌های بزرگ تولیدی - سرمایه‌گذاری، تفاهم‌نامه‌ای را با وزارت صمت در چارچوب اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برای توسعه سرمایه‌گذاری به امضا رساندند.

وی افزود: در قالب تفاهم‌نامه مذکور، گروه صنعتی زر با یک پیشنهاد چهار میلیارد دلاری برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های حمل‌ونقل، غذایی، خودرو، شیمیایی و پتروشیمی وارد عمل می‌شود. در حوزه خودرو پیشنهاد این شرکت، سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال بود که ۶۰۰ هزار خودرو سواری، ۲۰۰ هزار خودرو هیبریدی و ۲۰۰ هزار خودرو سنگین را شامل می شود.

این مقام مسئول در وزارت صمت تاکید کرد: با بررسی کارنامه عملکردی گروه صنعتی زر در حوزه‌های مختلف و با توجه به اینکه این گروه صنعتی در دهه‌ ۶۰، کار ساخت قطعات خودرو همچون سرسیلندر و میل‌لنگ را آغاز کرده و در این زمینه صاحب تجربه بوده، وزارت صمت با این درخواست موافقت کرده و در تیرماه ۱۴۰۰، مجوز تاسیس کارخانه‌ برای تولید خودرو برای این گروه صنعتی صادر شد.

ماجرای تولید یک میلیون خودرو توسط یک شرکت ماکارونی چیست؟

سخنگوی وزارت صمت در ادامه افزود: زمین مورد نیاز، تخصیص پیدا می‌کند و در حال حاضر خط تولید در حال تکمیل است. در اعطای مجوز و امضای مراسم، مقامات محلی و استانی از دولت، مجلس و قوه قضایی حاضر بوده‌اند. این نکته نیز شایان ذکر است که در چارچوب همان تفاهم‌نامه سال گذشته، هلدینگ‌های سرمایه‌گذاری دیگری نیز برای سرمایه‌گذاری وارد عمل شده و منحصر به گروه صنعتی زر نیست و اطلاع‌رسانی‌های آن انجام خواهد شد؛ ضمن اینکه سیاست وزارت صمت این است که از هلدینگ‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در جهت افزایش و ارتقا تولید حمایت کند.  

قالیباف در انتها در پاسخ به سوال تابناک مبنی بر زمان احتمالی عرضه محصولات این گروه صنعتی به بازار گفت: این موضوع بستگی به برنامه ریزی های این شرکت برای تکمیل خط تولید دارد و در حال حاضر مشخص نیست.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵۶
ببین سود آشغال سازی و فرغون سازی زیاده همه میخوان دست ببرن.
آقا جای دوری نرین همین عراق مگه تولید خودرو داره؟ چرا باید همه چیز رو از صفر شروع کنید؟ چرا دوباره باید صد ها هزار جان در تولیدات شرکت های بی تجربه گرفته بشه تا یه چهارچرخ بیاد بیرون؟ مگه واردات از شرکت های معتبر مثل هوندا، هیوندایی، جنرال موتورز، بی ام دبیلو، ولکس واگن و... چه عیبی داره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
اگه فردا دیدید ایران خودرو وسایپا هم پفک تولید کردند اصلا شگفت زده نشید
اینجا ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
مگه این شرکتهایی که گفتید با قیمت مناسب میشه خودرو تهیه کرد؟ یک مشت خودروی آشغال چینی میاد که از ایرانیها بدترن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۹
اقتصاد مقاومتی بهر قیمت بایستی اجرا شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
ظاهرا ايران را با امارات اشتباه گرفته ايد! با اين طرز تفكر چون همه اجناس با كيفيت بهتر در ساير كشورها توليد مي شود پس كلا درب توليد را در كشور ببنديم و شروع كنيم به دلالي!
بسیار هم عالی . بسیاری از شرکت های جهان در صنایع و محصولات مختلف سرمایه گذاری می کنند و این چیز جدیدی نیست.
امیدوارم که یک رقیب جدی برای ایران خودرو و سایپا شود.
اصل حمایت از سرمایه گذاران موفق برای توسعه صنعتی کشور بسیار خوب و پسندیده است. با این حال تنظیم چنین موافقت نامه هایی نشان از رانت هایی بزرگ دارد بویژه گه گروز زر برای بخش خودرو از مدیرانی استفاده کرده است که پرونده های فساد مالی داشته اند. در حالی که بزرگترین سایت خودرو سازی جهان متعلق به فولکس در ولفسبورگ آلمان با 650 هکتار زمین و با آن بهره وری عجیب آلمان ها 800 هزار دستگاه ظرفیت تولید دارد. معلوم است که آقایان به طمع گرفتن 440 هکتار زمین بدون هر گونه مطالعه و بررسی عدد یک میلیون و چهار صد هزار دستگاه را اعلام کرده اند. ای کاش قبل از تخصیص و تغییر کاربری چنین زمین بزرگی از این شرکت یک تست میگرفتند که مثلا میتواند 100 هزار دستگاه تولید کند و بفروشد. معلوم نیست چرا چنین امکانی در اختیار شرکت هایی که سال ها سابقه تولید خودرو دارند و از سرمایه گذاران معتبر کشور هم میباشند گذاشته نشده است.
پاسخ ها
شرمنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
کجات می سوزه
فساد علنی
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
کجات درد گرفته
اینکه سالیان دور موسس زر به واسطه کارگاه تراشکاری خود قطعات مختلف از جمله خودرو میزده دلیل موجهی لااقل برای خود این آقا نیست!!! دلیل موجهش همان بقول این سخنگو حمایتها و چند صد هکتار زمین اختصاص داده شده است!!
همین الان ایران خودرو بواسطه زمین هایش جزو چند خودروساز ثروتمند دنیاست!
والا جاهای دیگه‌ی دنیا اول طراحی می‌کنن، تست می‌کنن، بعد می‌رن سراغ مجوز و زمین. با این وضعیت اگه این طرح به جایی بیشتر از مونتاژ خودروی چینی برسه باید کلاهمونو بندازیم هوا.
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
دقیقاً
این هم فقط یه رانت بزرگه که چند وقت دیگه صداش درمیاد. کسی از شماها سر سوزنی به فکر مردم نیست
نه آمو اینا نیست . این شرکت که می دانیم سرش کجا بنده ارز جهانگیری 4200 می گرفت مثلا آرد وارد می کرد . از همان بالا نیامده قاچاقش می کرد‌. حالا که برادر سید محبوب رئیسی قیمت آرد را معقول کرده و ارز اینها را هم قطع شده قاچاق صرف نمی کنه .نون دونیش قطع شده دنبال ورود خودرو چینی افتاده که به صورت قطعه قطعه شده به اصطلاح CBU وارد کنه اینجا سوار کنند بندازند به مردم .
هر مجوز و رانتی دوست دارید بدید
اما یه شرط بذاریدکه اگر‌نتونستن و از پسش برنیومدن اموالشون توقیف بشه
چون طبق تجربه یه عده ای میان کلی ارز و وام میگیرن اخرش هم هیچی پس نمیدن و یه فساد مالی ایجاد میکنند و میرن
نهایتا هم بازار ایران میمونه و افزایش قیمت بیشتر خودرو و ...
تو گفتی ما هم باور کردیم!!!! روغن از سبیلها نچکد به پدرتون هم مجوز نمیدین. بالاییها بدن پایینیها تا سبیل روغن چکان نشه نمیذارن
سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون یورو برای تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
وقتی به این خبر توجه میکنید جز خنده و مضحکه چیز دیگری ندارد ! باز اگر یک شرکت خودروساز این ادعا را میکرد کمی قابل قبول بود اما برای یک شرکت ماکارونی ساز بسیار خنده دار است یعنی با این سرمایه گذاری برای هر خودرو 1900 یورو !
کاملاً مشخص است که طراحاً این ایده با هزینه این مبلغ دولت را به چاله تزریق دایمی نقدینگی می اندازند و دوتا خودرو ساز تبدیل به سه تا خودرو ساز می شود که خلاصی از دام آنها با کرام الکاتبین است !
بازی جدید برای عدم مجوز واردات خودرو استاندارد
وقتی مملکت شیر تو شیر هست همه خودروساز و واکسن ساز میشن
پاسخ ها
اسحاق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
دم تو هم به انگلیس وصله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
مثل سامسونگ و ال جي
شرکت پوشک بچه هم بیاد قطعه سازی ها رو به عهده بگیره تا همه چیزمون به همه چیزمون بیاد
پیشنهادم اینه که گروه صنعتی ایران خودرو هم رو به تولید ماست و پنیر بیاره!
واقعا راست میگن هیچ چیز و هیچکس در این مملکت در جایگاه خودش نیست!
این آقای منتقد حالا خودش در گیر توجیهات مضحک شده
بگو می خواهیم خود رو صددرصد مونتاژ تولید کنیم بدست خودیها
فعلا پول در خودرو است
مافیا یعنی همین
ماجرا رانت و بخور بخوره
هیچ اشکالی ندارد
حتما پس فرداهم اعلام خواهند کرد ایران خودرو سایپا به تولید انواع ماکارونی خو اهند پرداخت بابت هر چه کرونا یاب مستعان واکسن کرونا تولید داخل دیدیم ماکارونی ماشین ساز هم خواهبم دید بزک نمیر بهار میاد دروغ تا کی بابا مگه تاریخ مصرف هر دروع چقده خجتلت هم خوب چیزی
چرا بعد از گرانی ماکارونی زرماکارون در فروشگاه جانبازان قم پیدا نمیشه و کمیاب است
آیا صادر میشه
یعنی هیچ کسی پشت و پناه زر ماکارون در این امر خطیر نیست چطور باور کنیم که زر ماکارون فقط ظاهره کوه یخه ،در مورد شرکتهایی مثل داروگر تحقیق کنید چه کسی واقعا پشت پرده است
اکثر مردم حق دارند که از ساختن خودرو توسط شرکتی که در زمینه پاستا و ماکارونی سر رشته دارد شک کنند و وحشت داشته باشند

چون که تولیدات سه کارخانه قدیمی و خوش سابقه خودرو سازی کشور را که در مونتاژ خودرو های امریکایی و اروپایی در کشور و منطقه بهترین بودند

را ظرف 40 سال به چنان کیفیت وحشتناکی رسانده اند که سالیانه چندین هزار نفر از مردم را در جاده ها به کشتن میدهند !!!!!
تا دیروز سهمیه یارانه ای آرد را به کشورهای خارجی فروخته اند باید محاکمه شوند نه اینکه فرش قرمز بیاندازید برای تولید خودرو ، هز چند از خودروسازان ذره ای راضی نیستیم
حتماٌ بدنه ماشین هم از ماکارانی و آرد وزیر باران هم ،همه را آب میبرد لا اقل بهتر از ماشین پراید و مابقی ،وموقعه تصادف هم با فلزات مچاله نمیشود بلکه با آرد همرنگ میشود .
جمله معروف ناصر حجازی اینجا کاربرد داره، همه چیز این مملکت به همه چیزش میاد، آخه ماکارونی و خودرو در یک شرکت؟؟؟؟؟
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد.
آش شله قلمکار!!!!!
خدا بخیر کنه! احتمالا از این به بعد بریم سوپرمارکت یا فروشگاه ماکرونی بخریم فروشنده خواهد گفت اگر ماکرونی میخوای حتما باید یک خودرو هم از این برند بخری! راستی مگه این بنده خدا مجری نبود؟!!!
یک میلیون خودرو ذر سال!!!
زرماکارون‌نولیدخورومیکندچراپارس خودروتولیدماکارونی نکند ضرب المثلی است که میگویدآچارفرانسه همه کارمیکند ولی هیچ کاری رادرست انجام نمیدهد درکشورعزیزما بسیاری ازشرکت هائی که سالها اتومبیل سازی میکردنداکنون اتومبیلهائی تولید میکنند هم ببکیفیت وهم ناامن حالا شرکتی تولیدکنندموادغذائی هوس اتومبیل سازی کرده آیابهترنیست هرکسی کارخودش راخوب انجام دهدتادخالت دراموردیگران کند ماازاینکه هر تولیدی درکشورمان افزایش یابد بسیارشادمیشوبم مشروط براینکه برای حفظ ظاهرنباشدبلکه صادقانه باشد ودرجهت بازکردن گره ای ازمشکلات
عمرا اگه مافياي خودرو ساز اجازه توليد خودروي ارزون قيمت رو به هيچكسي بدن
اينم يه خودرو توليد ميكنه با قيمتهاي نجومي .
گل بود به سبزه نیز آراسته شد
گروه زر ماکارون چه سودی طی این سالها بدست اورده که در همه رشته ها سرمایه گذاری می کند و در مقابل با کم لطفی و حذف بودجه شرکت ملی نفت ایران و پالایش و گاز هر روز ضعیف تر از روز قبل در رده بندی پایین تر جهانی قرار می گیرند
این شرکت (زر ماکارون) توانایی تولید خودرو را دارد.
حتی بهتر از شرکت های ایران خودرو وسایپا. شک نکنید که می تونه.
نه تنها زر ماکارون بلکه بسیاری دیگر هستند که می توانند رغیب بزرگی برای این دو خودروساز باشند.
ولی رانت و فساد مانع شده است.
تنها وقتی تولید خودرو با کیفیت رقابتی می شود که در استان های تبریز و اصفهان و قزوین و اراک که صنعتی هستن شرکت های تولید خودرو ساخته شود نه منتاژ خودرو - چون در استان تبریز و اصفهان انواع صنایع تکمیلی خودرو و دانشگاه های صنعتی قوی وجود دارد
تجربه کیش خودرو نشان خواهد داد عاقبت این خودرو ساز را.....
سرمایه این ماکارونی ساز برای تولید خودرو قطعا از محل یارانه است . تولید کنندگان این نوع مواد غذایی سالها با ارز دولتی و ترجیحی تولید کرده اند و به قیمت ارز ازاد در دیگر کشورها فرو خته اند .یعنی از یارانه ای که باید به مردم می رسید صاحبان این نوع صنایع صاحب ثروتهای صدها میلیارد دلاری شده اند. یک جایی باید این موضوع بررسی شود و حداقل مالیات از انها بگیرند.
باز بوی کباب بلند شده همه میخوان خودرو بسازن! مالک زر ماکارون کلی بدهی بار آورده میخواد وام دو میلیارد یورویی رو هپولی کنه ....
وقتی که هیچ چیزی و هیچ کسی در جای خودش نباشد و کار بدست کاردانش باشد
ماکارونی ساز به خودرو سازی وارد میگردد و احتمالا خودرو سازان به مزرعه داری خواهند پرداخت !!!؟؟؟
آقازاده ان می تونن می خورن
حالا بگو سند تحول
گام اساسی
بابا ماکارانی را بچسب خودرو رو وللش
آب که سر بالا بره قورباغه ابو عطا میخونه.
انحصار بدبختی است
بالاخره یک مرد پیدا شده داره طلسم دو شرکت بزرگ خودروساز را می شکند . این که بعضی ها دردشان گرفته مشکل از خودشان است و اربابانشان .
اینهایی که پیام منفی می گزارند سرشان در آخور بیگانه است
مراحل تولید خودرو اول طراحی است. نه اول مجوز تاسیس بگیره. که در اینصورت وارد کننده قطعات و مونتاژ کار میشه.
بله یه دفعه ماکارانی پنج برابر میشه یه پول باد آورده میاد تو دست کارخانه ماکارانی اونا هم هول میشن از خوشحالی نمی‌دونم با پولا چیکار کنن انصافا تو ایران راحت میشه تیلیاردر بشی فقط باید یه کم فکر کنی و شانس داشته باشی
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار