بازدید 7396

جزئیات سفر وزیر نیرو به ‌جمهوری آذربایجان

مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل جزئیات سفر امروز وزیر نیرو به جمهوری آذربایجان را تشریح کرد.
کد خبر: ۱۱۲۸۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۶ 05 July 2022

به گزارش تابناک، محمدعلی فرحناکیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن اشاره به سفر وزیر نیرو به کشور آذربایجان به منظور پیگیری فعالیت‌های مشترک، اظهار داشت: در حوزه برق در مسئله تبادل انرژی بین دو کشور یکی از مهمترین محورهای سفر وزیر نیرو به کشور آذربایجان به حساب می‌آید.

مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل در تشریح جزئیات مسائل حوزه برق گفت: موضوع تمدید الحاقیه خرید و فروش برق میان دو کشور از جرئیات موارد گفت‌وگو و مذاکره بین ایران و آذربایجان است.

وی با اشاره موارد مورد بحث در حوزه آب بین دو کشور همسایه افزود: همکاری در زمینه بهره‌برداری از منابع آبی مشترک در رود ارس از جمله مواردی است که در سفر وزیر نیرو پیگیری می‌شود.

فرحناکیان ادامه داد: تکمیل نیروگاه‌های برقابی سد خدا آفرین و قیزقلعه‌سی از دیگر مواردی است که جزء دستور کار سفر قرار دارد.

* سفر وزیر نیرو به آذربایجان

به گزارش فارس، علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو، بعد از ظهر امروز در راس هیئتی به منظور دیدار با مقامات بلند پایه جمهوری آذربایجان، تهران را به مقصد باکو ترک خواهد کرد.

بر این اساس، دیدار با الهام علی اف رئیس جمهور، شاهین مصطفی‌یف معاون نخست وزیر و پرویز شهبازوف وزیر انرژی آذربایجان از جمله برنامه‌های مهم وزیر نیرو در این سفر یک‌روزه است.

همچنین، معاونان آب و برق وزیر نیرو، مدیرکل دفتر رودخانه‌های مرزی و منابع آب مشترک شرکت مدیریت منابع آب ایران، مدیرکل دفتر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی، سرپرست مرکز امور بین الملل و هماهنگی دیپلماسی آب و برق این وزارتخانه و هیئت همراه، محرابیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار