بازدید 6543

خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نقاط مختلف کشور

کد خبر: ۱۱۲۸۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶ 04 July 2022

یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

به گزارش میزان، امین‌حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت جوی چند روز آینده کشور گفت: امروز در مناطقی از اردبیل، مازندران، گیلان و بلندی‌های البرز مرکزی، رشد ابر، گاهی بارش باران، رعدوبرق و وزش باد شدید رخ می‌دهد. همچنین در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، بلندی‌های جنوب کرمان، شمال‌شرق هرمزگان در ساعت‌های بعدازظهر، افزایش ابر، گاهی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی شده است.

این کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز در دامنه‌های جنوبی البرز، مناطقی از مرکز، شرق و شمال‌شرق، وزش باد شدید رخ می‌دهد که می‌تواند در برخی مناطق سبب خیزش گردوخاک، کاهی کیفیت هوا و دید افقی بشود. فردا نیز در جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بلندی‌های جنوب کرمان، جنوب‌شرق فارس در ساعات بعدازظهر، رشد ابرهای همرفتی، رگبار، رعدوبرق موردانتظار است. در مناطقی از شرق، شمال‌شرق و مرکز کشور وزش باد تداوم پیدا می‌کند.

وی توضیح داد: امروز و فردا در استان‌های مرزی ایلام، خوزستان، بوشهر و جنوب فارس، وزش باد همراه با گردوغبار پدیده غالب است.

کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه چهارشنبه و پنجشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده، توضیح داد: چهارشنبه و پنجشنبه در جنوب سیستان و بلوچستان، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد که این شرایط برای مناطقی از هرمزگان نیز مشابه است.

به گفته نقشینه، وزش باد شدید همراه با گردوخاک در برخی از ساعت‌ها در شرق، جنوب‌شرق و مناطقی از مرکز کشور در روزهای چهارشنبه و پنجشبنه تداوم پیدا می‌کند. جمعه در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، وزش باد، رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

وی بیان کرد: آسمان مناطقی از شمال‌غرب و غرب کشور طی روز جمعه غبارآلود است. وزش باد در جنوب خوزستان، بوشهر، شمال خلیج‌فارس، افزایش پیدا می‌کند. همچنین امروز و فردا در نیمه شرقی سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، سمنان و شمال‌شرق کشور، روند کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: تا اواسط امروز ساحل دریای خزر در گیلان و مازندران مواج و متلاطم است و طی ۵ روز آینده شرق دریای عمان، مواج و متلاطم خواهد شد که هشدار سطح نارنجی برای شرق دریای عمان، مناطق ساحلی و دور از ساحل سیستان و بلوچستان و شرق تنگه هرمز پیش‌بینی شده است. همچنین در ساحل و فراساحل بین ۲ تا ۳ متر افزایش ارتفاع موج است که باید شهروندان محدودیت و احتیاط در تردد دریایی را مدنظر قرار بدهند.

نقشینه ادامه داد: بیشینه دمای امروز و فردای تهران ۳۲ درجه است و چهارشنبه و پنجشنبه به ۳۳ و ۳۵ درجه خواهد رسید. طی ۵ روز آینده تهران آسمانی صاف و آفتابی خواهد داشت و امروز در ساعات بعدازظهر گاهی وزش باد شدید خواهد شد و احتمال گردوخاک به ویژه در مناطق جنوبی استان وجود دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر