بازدید 3124

تداوم تظاهرات‌ها در سودان علیه دولت نظامی

منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، صدها سودانی برای چهارمین روز پیاپی در اعتراض به دولت نظامی در این کشور به خیابان‌ها آمدند.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۶۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵ 04 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، صدها سودانی در خارطوم پایتخت این کشور و مناطق اطراف آن به اعتراض پرداختند و خواستار انتقال قدرت به غیرنظامیان و تشکیل یک دولت غیرنظامی شدند.

بر اساس این گزارش، حضور نیروهای نظامی و امنیتی در مناطق مختلف پایتخت سودان سنگین بوده و نیروهای ارتش و واکنش سریع در کنار خیابان‌های مرکز خارطوم حضور داشتند.

اعتراض‌های سراسری در سودان روز پنجشنبه گذشته از سر گرفته شد که بر اساس گزارش‌ها در این تظاهرات ۹ نفر کشته شدند.

تظاهرات علیه دخالت ارتش در امور دولت غیرنظامی در مناطق مختلف سودان از اکتبر سال گذشته (مهر ۱۴۰۰) تاکنون تقریبا هر روز برگزار می‌شود.

صبح روز ۲۵ اکتبر سال گذشته عبدالله حمدوک نخست وزیر و بسیاری از سیاستمداران سودانی بازداشت و حمدوک روز بعد آزاد شد.

در ۲۱ نوامبر نظامیانی که با کودتا قدرت را به دست گرفتند با عبدالله حمدوک نخست وزیر دولت منحل شده برای بازگشت وی به سمت خود به توافق رسیدند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در رسانه‌های سودانی، این توافق میان اعضای نظامی شورای حاکمیت و نخست وزیر سابق به دست آمده و حمدوک با مشورت همه نیروهای سیاسی به جز حزب «کنگره ملی» که در دوره عمر البشیر قدرت را در دست داشت، دولت تشکیل خواهد داد.

گفته می‌شود نظامیان و حمدوک در مورد چند موضوع دیگر از جمله آزادی تمامی زندانیان سیاسی توافق کرده‌اند اما حمدوک در تاریخ ۲ ژانویه گذشته از سمت خود استعفا کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار