بازدید 3337
۳

فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع منتفی شد

وزیر راه و شهرسازی از منتفی شدن فروش بلیت پروازهای داخلی به نرخ دلاری خبر داد.
کد خبر: ۱۱۲۸۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹ 04 July 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا وسیما، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی از منتفی شدن فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی خبر داد.

وی افزود: از این به بعد فروش بلیت پروازهای داخلی با دلار را نخواهیم داشت این موضوع دیروز یکشنبه ۱۲ تیر نیز به ایرلاین‌ها به صورت مکتوب ابلاغ شده است؛ در جلسه‌ای هم که دیروز مدیران ایرلاین‌ها با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری داشته اند، این ممنوعیت به آنها اعلام شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ ایرلاینی حق ندارد بالاتر از آنجه در وبسایت سازمان هواپیمایی کشوری منتشر شده، اقدام به فروش بلیت پرواز داخلی کند.

وی تأکید کرد: مردم گرانفروشی را به ما منتقل کنند. دستور داده ایم در فرودگاه‌های کشور میز بازرسی گذاشته شود تا مردم مراجعه کرده و گرانفروشی را گزارش دهند.

گفتنی است ۱۰ روز قبل بخشنامه‌ای در خصوص فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع غیر ایرانی از سوی انجمن شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ و اجرای آن از ۳ تیر ماه از سوی ۸ ایرلاین آغاز شد و به تدریج سایر ایرلاین‌ها هم به آن پیوستند که از این به بعد این موضوع منتفی شده است.

پیش از این نیز سید رضا فاطمی مدیرکل گردشگری داخلی وزارت گردشگری و نیز معاون گردشگری این وزارت خانه مخالفت وزارت مذکور با فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع غیر ایرانی را اعلام کرده بودند.

حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری هم پیشتر اعلام کرده بود این تصمیم انجمن شرکت‌های هواپیمایی با هماهنگی سازمان هواپیمایی بوده و این سازمان با اجرای این طرح موافق بوده است.

وزارت امور خارجه نیز در نامه‌ای به سازمان هواپیمایی کشوری مخالفت خود با فروش دلاری بلیت پروازهای داخلی به اتباع غیر ایرانی را اعلام کرده بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
برای اتباع خارجی همون تعداد هواپیمایی که رئیس جمهور دستور ساختشان را داده را اختصاص دهید و نرخ بلیطشان را هم به دلار هم حساب کنید .چون خارجی هستند اگر سقوط کرد باید دیه را به دلار پرداخت کنید ولی ایرانی جماعت نرخ دیه شان به ریال است و دستشان هم به جایی بند نیست !
این طرح به منزله آن است که خود نظام و دولت منتصب از آن هم بر این امر باور دارند که پول کشور از بی ارزشترین پول‌های دنیاست
تجریه ثابت کرده که دولت از پس از مافیاها بر نمی آید. اگر وزیر محترم قدرتی دارند اول در خصوص خودروسازی ها امتحان کنند. خودروسازی هایی که علاوه بر چپاول و غارت جیب مردم تعداد کشته های ناشی از غیر ایمن بودنشان طی ده سال گذشته بیشتر از تعداد کارکنان خودروسازها است که دولت معمولاً به عنوان تنها بهانه برای حفظ این صنعت عقب مانده از آن استفاده می کند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی