بازدید 22877
۲

بروزرسانی نقشه رنگ بندی کرونایی کشور؛ توقف نگران کننده گسترش رنگ آبی!

بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، به مانند چند هفته گذشته، شمار شهر‌های قرمز و نارنجی «صفر» و معنای آن، تداوم اوضاع مطلوب کرونایی کشورمان است؛ هرچند روند تغییرات دو رنگ دیگر، کمی نگران کننده به نظر می‌رسد و این سوال را به دنبال خواهد داشت که واکنش مسئولان به آن چه خواهد بود؟!
کد خبر: ۱۱۲۷۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۷ 01 July 2022
تداوم «آبی»‌ترین وضعیت کرونایی کشور در هفته پیش رونقشه رنگ‌بندی کرونایی به فاصله یک هفته، بار دیگر بروز شد تا بعد از چندین هفته خوشایند، نشانه‌ای از نگرانی در نقشه جدید هویدا شود.

به گزارش «تابناک»؛ بر اساس رنگ‌بندی جدید کرونایی کشورمان که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی منتشر کرده، به مانند چند هفته گذشته، شمار شهر‌های قرمز و نارنجی «صفر» است که معنای آن، تداوم اوضاع مطلوب کرونایی کشورمان است، هرچند روند تغییرات دو رنگ دیگر، کمی نگران کننده به نظر می‌رسد.
 روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید
روند تغییرات نقشه رنگ‌بندی کرونایی در کشورمان در هفته‌های گذشته/ برای دیدین تصویر در ابعاد بزرگتر روی آن کلیک کنید

با نیم نگاهی به تصویر فوق، مشخص می‌شود که نقشه کرونایی کشورمان به مانند هفته‌های قبل، تنها با دو رنگ زرد (کم خطر) و آبی (عادی) رنگ آمیزی شده و هنوز رنگ غالب در آن، رنگ آبی است، اما به نسبت هفته قبل، برخی مناطق آبی تغییر رنگ داده و حالا در وضعیت زرد قرار گرفته‌اند که معنایش، افزایش شمار بیماران شناسایی شده در روز‌های گذشته است.

بر اساس نقشه جدید که از فردا، ۱۱ تیرماه اعمال خواهد شد، تعداد شهر‌های زرد از ۹۱ به ۱۰۵ شهرستان افزایش و به همین تناسب، شمار شهر‌های آبی از ۳۵۷ به ۳۴۳ شهرستان کاهش یافته است؛ تغییراتی که سهم آبی را در نقشه به نسبت هفته قبل کمی کاهش داده و می‌تواند حکم به صدا درآوردن زنگ هشدار را داشته باشد.

درباره وضعیتی سخن می‌گوییم که بسیاری از کشور‌های جهان اکنون با آن دست به گریبان هستند؛ افزایش شمار بیماران و شروع موج جدیدی از بیماری که البته هنوز زود است درباره شروعش اظهارنظر کنیم و افزون بر آن، می‌دانیم که به قدرت موج‌های قبلی نخواهد بود، چون بسیاری از مردم واکسینه شده اند، اما نمی‌شود از احتمال وقوعش چشم پوشی کرد و نگران نشد.

دورنمایی که رقم نخواهد خورد اگر تزریق واکسن با قدرت در دستور کار کشورمان باشد و تزریق دوز‌های اضافه واکسن (دوز سوم و چهارم) با قوت پی گرفته شود، اما از آنجایی که روند واکسیناسیون در ایران مدتهاست به شدت کند شده و استقبال از دوز‌های اضافه وضعیت ناامیدکننده‌ای را نشان می‌دهد، بر شدت نگرانی هایمان در این خصوص افزوده می‌شود.

بدین ترتیب آنچه می‌تواند تغییرات در نقشه رنگ بندی کرونایی کشورمان به نسبت هفته قبل را نگران کننده یا نگرانی‌ها از آن را رفع کند، واکنش مسئولان کشورمان خواهد بود که باید منتظر بمانیم و ببینیم از چه سنخی خواهد بود؛ تدابیری ویژه برای افزایش نرخ واکسیناسیون یا تداوم سکوت فعلی در این خصوص که آینده‌ای مبهم را ترسیم می‌کند؟!
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مثل کانادا دوز چهارم را هم شروع کنید.
از ديروز تا حالا هم تعداد حالهاى وخيم براى اولين بار تو دوهفته اخير ١٠ نفر بيشتر شده.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل