بازدید 5734

چگونه باید آسانسور مناسب ساختمان خود را انتخاب کنیم؟

در این مطلب قصد داریم تا به موضوع راهنمای انتخاب آسانسور مناسب برای ساختمان بپردازیم.
کد خبر: ۱۱۲۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ 30 June 2022

چگونه باید آسانسور مناسب ساختمان خود را انتخاب کنیم؟

آسانسورها، دستگاه هایی ضروری برای ساختمان های چند طبقه و برج ها به شمار می روند که بدون وجود این سیستم ها، عملا زندگی و فعالیت در ساختمان های چند طبقه امکان پذیر نمی شود. سازندگان آپارتمان ها و ساختمان های چند طبقه ممکن است در مرحله انتخاب و نصب سیستم آسانسور، این سوال برایشان پیش بیاید که چگونه باید آسانسور مناسب برای ساختمان خود را انتخاب کنند؟ زیرا هر سیستم آسانسور ویژگی های فنی و قابلیت های خاصی دارد که باید مطابق با نوع ساختمان و کاربری آن باشد. 

نکات و موارد مورد توجه به هنگام انتخاب آسانسور مناسب

در ادامه قصد داریم تا به نکات و موارد مهمی که باید به هنگام انتخاب آسانسور مناسب به آن توجه خاصی داشته باشیم، اشاره کرده ایم. توجه به این نکات و رعایت آن ها به هنگام انتخاب می تواند این اطمینان خاطر را به سازنده ساختمان بدهد که آسانسور انتخاب شده هم کارایی مناسبی خواهد داشت و هم این که از عمر طولانی تری هم برخوردار خواهد بود.

  • کیفیت قطعات

آسانسورها از دو مجموعه قطعات مکانیکی و الکتریکی تشکیل شده اند. هر یک از قطعات این دو مجموعه باید از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار باشند. در واقع هر چه کیفیت قطعات آسانسور بالاتر باشد، مسلما کارایی آسانسور هم بیشتر شده و باعث افزایش عمر مفید سیستم می شود. این قطعات از کوچک ترین آن ها همانند پیچ و مهره‌ها تا قطعات بزرگ تر همانند کابین، موتور، تابلو فرمان و .... باید از کیفیت بالا و اصالت برخوردار باشد.

  • شرکت یا برند سازنده

نکته دیگری که باید به هنگام انتخاب آسانسور مناسب به آن توجه خاصی شود، برند یا شرکت سازنده است. شرکت های سازنده و نصب کننده آسانسور از لحاظ سابقه و تجربه، امکانات در اختیار، برخورداری از پرسنل متخصص و مجرب، میزان اعتبار و .... با هم تفاوت های زیادی دارند. از این رو باید به هنگام انتخاب آسانسور به سراغ شرکتی بروید که از نظر این معیارها در سطح بالایی باشد. در این صورت سیستمی که نصب و استفاده خواهید کرد، کارایی و طول عمر بالایی خواهد داشت.

  • نوع موتور و سیستم نیرو محرکه

آسانسورها از نظر نوع موتور و سیستم انتقال نیرو به دو دسته عمده کششی و هیدرولیک تقسیم می شوند. در سیستم های کششی، با تولید نیرو توسط موتور و چرخش فلکه کششی، سیم بکسل‌ها به بالا و پایین کشیده شده که جابجایی کابین اتفاق می افتد. اما در آسانسور هیدرولیک برای تولید و انتقال نیرو از موتور هیدرولیک و جک ها استفاده می شود. به این صورت که با فشرده شدن مایع هیدرولیک و تولید فشار زیاد، جک ها به حرکت درآمده و باعث بالا بردن کابین می شود. آسانسور هیدرولیک بیشتر برای مکان هایی همانند مغازه ها، فروشگاه ها، رستوران ها و سایر اماکن کوچک مناسب است.

چگونه باید آسانسور مناسب ساختمان خود را انتخاب کنیم؟

  • ابعاد و ظرفیت کابین

بدون شک ابعاد و ظرفیت کابین آسانسور در انتخاب یک آسانسور برای یک ساختمان تاثیر زیادی دارد. برای مثال در برج‌های چند طبقه، نصب و راه اندازی آسانسوری که کابین آن کوچک بوده و ظرفیت محدودی دارد به هیچ وجه مناسب نیست. از این رو تناسب بزرگی و ارتفاع ساختمان با ابعاد کابین و ظرفیت آن مساله مهمی است که باید به هنگام انتخاب آسانسور مناسب توجه خاصی شود.

  • برخورداری از استانداردها

به هنگام انتخاب آسانسور مناسب باید توجه شود که سیستم مورد نظر از استانداردهای لازم برخوردار باشد. در واقع این استانداردها باعث افزایش امنیت مسافران و کاربران آسانسور می شود. همچنین استاندارد بودن سیستم و قطعات خود عاملی برای افزایش مقاومت و طول عمر قطعات می شود تا قطعات بزرگ و کوچک آسانسور تا مدت زمان طولانی بدون مشکل کار کند.

  • تناسب شرایط ساختمان با نوع آسانسور

به هنگام انتخاب یک آسانسور مناسب برای ساختمان باید به تناسب این دو با هم توجه کرد. از این رو وقتی می خواهید آسانسور مناسب انتخاب کنید باید شرایط کلی ساختمان را مورد ارزیابی قرار دهید و سیستمی را انتخاب کنید که با آن تناسب و هماهنگی داشته باشد. از جمله شرایط ساختمان که در انتخاب آسانسور مناسب تاثیرگزار است می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ارتفاع ساختمان و تعداد طبقات آن: آسانسورها با توجه به نوع طراحی و مشخصات فنی آن ها برای ساختمان هایی با تعداد طبقات مختلف طراحی و نصب می شوند. برای مثال آسانسور هیدرلیک برای ساختمان های کم ارتفاع تا 3 طبقه مناسب است. برای ساختمان های بلندتر آسانسور کششی باید نصب شود.

ظرفیت آسانسور: در انتخاب آسانسور باید به تناسب ظرفیت کابین آسانسور با بزرگی ساختمان و تعداد کاربران استفاده کننده توجه شود.

میزان تردد و ترافیک روزانه: در ساختمان هایی که میزان تردد و ترافیک کاربران در آن زیاد است، مسلما نیاز است آسانسور قدرتمندتری نصب و راه اندازی شود.

توجه به شرایط آب و هوایی: نوع جنس کابین و تجهیزات آسانسور باید با شرایط آب و هوایی منطقه تناسب داشته باشد. برای مثال در محیط های مرطوب امکان استفاده از آسانسور چوبی وجود ندارد.

میزان عمر ساختمان: مساله دیگر در شرایط کلی ساختمان که در انتخاب آسانسور مناسب برای آن تاثیر دارد، میزان عمر آن است. برخی ساختمان ها احداثی و تازه ساخت هستند و برخی هم چند سال ساخت یا بعضا از نوع اصلاحی هستند که هر کدام از این ساختمان ها نوع خاصی از آسانسور را نیاز دارد. البته با مشاوره با کارشناسان فنی شرکت‌های سازنده می توان نوع آسانسور مناسب برای ساختمان هایی با میزان عمر متفاوت را انتخاب کرد.

چگونه باید آسانسور مناسب ساختمان خود را انتخاب کنیم؟

  • هزینه خرید آسانسور

به طور کلی قیمت آسانسورها همواره نوسان دارد و قیمت مشخصی برای آن نمی توان تعیین کرد. به این منظور شما به هنگام انتخاب آسانسور مناسب برای ساختمان، باید به مقایسه هزینه های خرید آسانسور در شرکت های سازنده مختلف بپردازید. سپس آسانسوری که از نظر قیمت و کیفیت مناسب تر بود را انتخاب کنید. نکته بسیار مهم در هنگام بررسی قیمت برای انتخاب آسانسور آن است که قیمت بالاتر قطعات با وجود کیفیت بالا نمی تواند دلیلی بر انتخاب نکردن و نخریدن آن باشد. زیرا در برخی موارد ممکن است سیستمی را انتخاب و خریداری کنید که قیمت آن پایین باشد، اما برای سرویس و تعمیرات احتمالی باید هزینه های بیشتری در آینده پرداخت کنید. یعنی قیمت خرید چنین سیستمی به اضافه هزینه نگهداری و تعمیرات آن ممکن است در مقایسه با خرید سیستم باکیفیت خیلی بیشتر شود.

شرکت هیرو آسانسور، تولیدکننده انواع آسانسورهای مدرن و باکیفیت

شرکت هیرو آسانسور از جمله شرکت های معتبر و باسابقه ای است که در طول دوران فعالیت خود با تولید و نصب آسانسورهای مقاوم و باکیفیت توانسته است جایگاه خاصی در میان برندهای مختلف برای خود پیدا کند. این شرکت با بهره گیری از فناوری های روز جهانی در زمینه تولید و راه اندازی انواع آسانسورهای مورد نیاز برای کارفرمایان، به یکی از برندهای معتبر و پرآوازه در صنعت آسانسور و تجهیزات وابسته تبدیل شده است.

شرکت هیرو آسانسور با کسب انواع مختلف گواهینامه های کیفیت و استاندارد، سیستم های آسانسوری را برای ساختمان ها نصب و راه اندازی می کند که  از جهات مختلف کاملا برای ساختمان مناسب باشد. پرسنل این شرکت تلاش بسیاری می کنند تا با توجه به معیارهای گفته شده، بتوانند نیازهای کارفرمایان و کاربران را به خوبی رفع کرده تا از این طریق رضایتمندی کامل آنان را به خود جلب کند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست