بازدید 16070
۴

ادعای آمریکا علیه ایران: مذاکرات دوحه پیشرفتی نداشت

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با بیان ادعاهای واهی علیه ایران، سعی کرد توپ را به زمین ایران بیندازد و گفت که مذاکرات دوحه پیشرفتی به همراه نداشت.
کد خبر: ۱۱۲۷۲۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۷:۲۷ 30 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از سی ان ان، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که مذاکرات هسته‌ای غیرمستقیم با ایران در دوحه هیچ پیشرفتی به همراه نداشت.

بر اساس این گزارش، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: در حالی که از تلاش‌های اتحادیه اروپا بسیار سپاسگزاریم اما از اینکه ایران باز هم نتوانسته است به ابتکار اتحادیه اروپا پاسخ مثبت دهد و در نتیجه هیچ پیشرفتی حاصل نشده است، نا امید هستیم.

در ادامه این ادعاها آمده است: ما در دوحه، همچون گذشته آمادگی خود را برای به نتیجه رساندن و اجرای سریع توافق در مورد بازگشت متقابل به پایبندی کامل به برجام بر اساس تقریباً یک سال و نیم مذاکرات، به وضوح اعلام کردیم.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: اما در دوحه، ایران مانند گذشته موضوعاتی را مطرح کرد که کاملاً نامرتبط با برجام بود و ظاهراً آماده تصمیم گیری اساسی در مورد اینکه آیا می‌خواهد توافق را احیا کند یا آن را دفن کند، نیست.

از سوی دیگر، یک مقام ارشد دولت آمریکا هم مدعی شد که مذاکرات غیرمستقیم بین مقامات آمریکایی و ایرانی در دوحه قطر که با میانجیگری آمریکا به منظور نجات توافق هسته‌ای انجام شد، در یک نقطه راکد قرار گرفت که در این مرحله به معنای عقب گرد است.

این در حالی است که «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ادامه تلاش‌ها خبر داد و در پیامی توئیتری نوشت: دو روز مذاکرات فشرده و غیرمستقیم در دوحه پیرامون برجام. متأسفانه هنوز پیشرفتی که تیم اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده به آن امیدوار بود، محقق نشده است.

وی افزود: ما با فوریت بیشتری به همکاری برای اینکه توافق کلیدی جهت منع اشاعه و ثبات منطقه را به مسیر بازگردانیم ادامه خواهیم داد.

همچنین مشاور تیم مذاکره کننده هسته ای ایران بر ضرورت برچیدن تحریم ها به منظور اجرای توافق هسته ای تاکید کرد.

«محمد مرندی» در گفتگو با شبکه خبری المیادین پیرامون مذاکرات دوحه گفت: انتظار نمی رفت که مذاکرات تنها طی دو روز به راهکار مثبتی منتهی شود.

وی با بیان اینکه تهران اظهارات رسانه ای مقامات آمریکا را جدی نمی گیرد، افزود: آمریکایی ها باید تضمین های مورد درخواست ایران را فراهم کنند تا نشان دهند که مثل گذشته بار دیگر از پشت به ما خنجر نخواهند زد.

مرندی همچنین با تاکید بر ضرورت رفع تحریم ها به منظور اجرای مجدد برجام، افزود که اروپایی ها امروز توجه بیشتری به ایران دارند چرا که به دلیل جنگ اوکراین به نفت آن نیازمند هستند.

مشاور هیات مذاکره کننده ایران در عین حال تاکید کرد که مذاکرات دوحه شکست نخورده و ادامه خواهد داشت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۸
انتشار یافته: ۴
آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند
آره مذاکرات ادامه داره ملت ایران هم فقیرتر میشند هر روز
به کوری چشم آمریکا و اسرائیل ما در مسیر استوار حق حرکت میکنیم و از به این تفاله ها اجازه نخواهیم داد از خطوط قرمز ما عبور کنند
تصوری که مذاکره کننده های ایرانی از نتایج مورد نظر خود دارند بیشتر شبیه به نتایج انتخابات 2020 امریکا از دید دونالد ترامپ است. مذاکره کنندگان محترم نمی دانند که با این همه عدم ثبات در تصمیم گیری و درگیر شدن با مسائل پیش پا افتاده ای هم چون با امریکا مستقیم مذاکره کنیم یا نکنیم طرف مذاکره را به عنوان یک طرف غیر جدی جلوه می دهد و کسی که مقابل این گروه مذاکره کننده قرار می گیرد بالطبع به دنبال ضریب اطمینان (یا حاشیه ی امنیت) بیشتری است. هر بار که مسیر مذاکرات با سرمقاله ی این روزنامه یا با آن سخنرانی محفلی دچار اعوجاج می گردد طرف مقابل هم مطالباتش را افزایش می دهد و این یعنی مذاکره تا ابد برای نتیجه ای که تقریباً به سمت هیچ سوق پیدا می کند - کسی چه می داند شاید منافع هر دو طرف در این باشد و این تنها یک بازی سیاسی است.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر