بازدید 105390
با مذاکرات هسته ای

تکذیب خبر پایان مذاکرات در دوحه/ امیرعبداللهیان: بایدن مرتب از کانال‌های مختلف به ما پیام می‌دهد/اتحادیه اروپا: مذاکرات وین به دوحه منتقل نشده است

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۴+۱ در وین که از چندماه پیش به دلیل اختلافات بین تهران و واشنگتن متوقف شده بود، از روز سه شنبه در دوحه قطر از سر گرفته شد؛ مذاکراتی که البته نه در فرمت ۴+۱ بلکه غیر مستقیم میان ایران و آمریکا و با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام خواهد شد و قرار است پس از توافق در قطر، مذاکرات نهایی در وین دنبال شود.
کد خبر: ۱۱۲۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۵ 29 June 2022

 

بین الملل تابناک/مصطفی نجفی: مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ۴+۱ در وین که از چندماه پیش به دلیل اختلافات بین تهران و واشنگتن متوقف شده بود، از روز سه شنبه در دوحه قطر از سر گرفته شد؛ مذاکراتی که البته نه در فرمت ۴+۱ بلکه غیر مستقیم میان ایران و آمریکا و با میانجیگری اتحادیه اروپا انجام خواهد شد و قرار است پس از توافق در قطر، مذاکرات نهایی در وین دنبال شود.

دیدار علی باقری با وزیر خارجه قطر در دوحه
۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۲۱:۱۰

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح امروز با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی معاون نخست وزیر و وزیر خارجه قطر دیدار و درخصوص همکاری‌های دو کشور و تحولات منطقه گفتگو کرد.

در این دیدار، باقری دوستی و برادری بین دو کشور را سرمایه ارزشمندی برای ارتقای مناسبات همه‌جانبه بین دو کشور خواند و بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای تحکیم روابط دو کشور تاکید کرد.

وزیر خارجه قطر نیز با اشاره به سفرهای متقابل رئیس جمهور ایران و امیر قطر، اجرای توافقات بعمل آمده در این سفرها را نشان دهنده اراده جدی رهبران دو کشور برای توسعه روابط در همه زمینه‌ها دانست.

مذاکره ‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، با تاکید بر حمایت ایران از نقش سازنده قطر در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، میزبانی این دور از مذاکرات رفع تحریم‌ها توسط دولت قطر را نشانه حسن‌نیت این کشور در ترویج گفتگو و تعامل خواند.

تکذیب خبر پایان مذاکرات در دوحه
۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۷:۲۰

 

یک منبع آگاه در مذاکرات دوحه در مورد چگونگی روند مذاکرات و در واکنش به انتشار برخی اخبار مبنی بر پایان این دور از مذاکرات دوحه گفت: مذاکرات دوحه در روز دوم همچنان ادامه دارد و هنوز به پایان نرسیده است.

در این دور از مذاکرات، طرف اروپایی نیز مشغول ایفای نقش خود بوده اما مواردی که بین دو طرف بوده، همچنان در حال پیگیری و گفت‌وگو است.

گفتگوهای دو روزه دوحه، همچنان ادامه داشته و طرف اروپایی همچنان مشغول تبادل پیام میان تیم‌های مذاکراتی ایران و آمریکاست.

گفت‌وگوها از ابتدا دو روزه طراحی شده بود و این دور از مذاکرات امروز به پایان می‌رسد.

اعلام پایان دور نخست مذاکرات در دوحه قطر
۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۶:۴۵

نشست دکتر علی باقری، مذاکره‌کننده ارشد ایران با انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در قطر که قرار بود هفتم و هشتم تیرماه برگزار شود، به پایان رسید.

تسنیم به نقل از منابع آگاه مدعی شد: در جریان این دور از گفتگوها که به‌صورت غیرمستقیم بین ایران و آمریکا برگزار شد و اتحادیه اروپا نقش میانجی و انتقال‌دهنده پیام را به‌عهده داشت، ایران مجدداً بر لزوم دستیابی به یک توافق پایدار تأکید کرد.

اتحادیه اروپا: مذاکرات وین به دوحه منتقل نشده است
۱۴۰۱/۰۴/۰۸ - ۱۲:۵۳

پیتر استانو، سخنگوی سرویس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به برگزاری مذاکرات غیرمستقیم برجامی میان تیم‌های مذاکره‌کننده ایران و آمریکا در قطر، گفت: مذاکرات احیای توافق هسته‌ای از وین به جای دیگری منتقل نشده است.

استانو در یک‌ کنفرانس خبری در بروکسل در این باره بیان کرد: آنچه در حال حاضر در قطر در حال رخ دادن است، مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا با تسهیل‌گری اتحادیه اروپاست. این چیزی است که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا شنبه گذشته در سفرش به تهران اعلام کرد و گفت که ما توانستیم مانع را از سر راه برداریم و پیش خواهیم رفت.

او افزود: به عنوان گام اول در این مرحله، مذاکرات نزدیک را داریم که به معنی مذاکرات غیرمستقیم میان ایران و آمریکا در زمینه پیدا کردن راهی برای پیش رفتن است تا آمریکا در نهایت بتواند به برجام ملحق شود.

سخنگوی سرویس سیاست سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: مباحثات میان شرکای توافق درباره برجام که هماهنگی آن بر عهده جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپاست، هنوز قرار است در وین برگزار شود.

استانو همچنین گفت:مذاکرات در دوحه با تسهیل‌گری جوزپ بورل آغاز شد که انریکه مورا، معاونش به نمایندگی از او در آن‌جا حضور دارد.

او در پاسخ به این سوال که مذاکرات وین چه زمانی از سر گرفته می‌شود، گفت: ما همیشه می‌گوییم فرصت موجود به نفعمان نیست و باید به سرعت پیس برویم، اما تعیین کردن زمان آن به جوزپ بورل، نماینده ارشد اتحادیه اروپا بستگی ندارد، چون همه چیز به اراده شرکای مذاکرات بستگی دارد که مسیر رو به جلو را در زمینه تدابیر نهایی پیدا کنند.»

این مقام اتحادیه اروپا همچنین مطرح کرد: بنابراین، ما مایلیم به سریع‌ترین شکل ممکن پیش برویم اما بگذارید قدم به قدم پیش برویم، همان طور که همیشه در دیپلماسی این کار را می‌کنیم. بگذارید ببینیم که نتیجه این مذاکرات در دوحه چه می‌شود و بعد امیدوار باشیم که امکانش وجود داشته باشد شرکا برای از سرگیری مذاکرات در وین به سرعت گرد هم بیایند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ـ که برای شرکت در نشست وزرای خارجه کشورهای حوزه خزر در ترکمنستان حضور دارد ـ سه‌شنبه شب در جمع کارکنان سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد و خانواده‌های آنها به تشریح گفت‌وگوهای جاری در دوحه برای رفع تحریم‌ها پرداخت.

وی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها و قطعنامه اخیر صادره در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: ما به واسطه اتحادیه اروپا طرف آقای باقری، به آمریکایی‌ها متذکر شدیم که اگر مسیر قطعنامه را پیش ببرند، دست بسته نخواهیم ماند و از آنها خواستیم در مسیر سیاسی گفت‌وگوها دنبال شود تا به نقطه توافق برای رفع تحریم‌ها برسیم و بتوانیم در وین این موضوع را اعلام کنیم.

امیرعبداللهیان ادامه داد: طرف آمریکایی اعلام کرد، من قطعنامه را ارائه دادم و این موضوع برای من حیثیتی است، ولی آماده‌ام این قطعنامه را از نظر محتوا تغییر دهم و یک قطعنامه با کمترین محتوا علیه ایران صادر شود. ما این سطح را هم قبول نکردیم و به طرف آمریکایی گفتیم اگر قطعنامه‌ای در کار باشد، ما اقدامات جدید هسته‌ای خود را شروع می‌کنیم.

 این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: اقدامات جدید هسته‌ای خود را قانونی به دبیرخانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین اعلام کردیم و در پروسه هسته‌ای، دانشمندان توانمند ما که عمدتا نیروهای جوان هستند و دست پری دارند، اقداماتی را صورت دادند.

امیرعبداللهیان توضیح داد: ما در یک گام در تقابل و عمل متقابل با صدور هرگونه قطعنامه احتمالی در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به آژانس اعلام کردیم که اولا چند زنجیره سانتریفیوژ جدید را گازدهی و اقدام به غنی سازی اورانیوم خواهیم کرد. دوم اینکه ماشین‌های سانتریفیوژ نسل جدید را نصب و سوم آنکه دوربین‌هایی که بر مبنای برجام، پیش از تعهدمان پذیرفته بودیم که در سایت‌های هسته‌ای نصب شود، از مدار خارج خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با تصویب قطعنامه و رفتار غیر سازنده طرف آمریکایی، ما این اقدامات را کلید زدیم و در گام اول هم سازمان انرژی اتمی ۲۷ دوربین برجامی و دوربینی که داوطلبانه در سایت‌های ما نصب شده بود را از مدار خارج کرد و همچنین گام‌های بعدی نیز برداشته شد.

 امیرعبداللهیان همچنین گفت: پس از صدور قطعنامه آقای جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با من تماس داشت و خواست، برای خروج از بن بست مرحله کنونی راهکاری اندیشیده شود. از آقای بورل خواستم به تهران بیاید و در تهران بیشتر با هم گفت‌وگو کنیم. شنبه این هفته میزبان آقای بورل در تهران بودیم و جلسات فشرده‌ای را با آقای بورل داشتم. جلسه خصوصی حدود یک ساعت و نیم با حضور آقایان بورل، باقری و مورا (معاون بورل) در دفتر کارم داشتم.

وی افزود: گفت‌وگوهای خیلی جدی و روشن و شفافی را داشتیم و نهایت توافق کردیم از امروز (سه‌شنبه) مذاکرات مذاکره کننده ارشد ما در کشوری که در منطقه توافق می‌کنیم، برگزار شود. برای این مرحله از مذاکرات، قطر نسبت به فراهم کردن تسهیلاتی در کشورش ابراز تمایل کرده بود و عمان نیز چنین پیشنهادی را داشت، در نهایت در این مرحله دوستان ما در قطر هماهنگی برگزاری این نشست را برعهده دارند.

وی گفت: امروز آقای باقری در دوحه است و آقای مورا مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ کننده و همچنین آقای رابرت مالی، نماینده مذاکره کننده از سوی آمریکا در دوحه هستند. قرار ما بر این است مذاکرات سه جانبه غیرمستقیم را داشته باشیم. برای رسیدن به توافق خوب، پایدار و قوی آمادگی داریم و جدی هستیم.

پیام های متعدد بایدن به ایران

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: به رغم اینکه آقای بایدن مرتب از کانال‌های مختلف پیام‌هایی را برای ایران ارسال و تأکید می‌کند که من اراده جدی دارم برای اینکه به توافق برسیم، ما هنوز در عمل چیزی جز رفتارهای مبتنی بر فشار حداکثری دوره ترامپ در آمریکا را شاهد نیستیم. با اینکه زبان آقای بایدن متفاوت است، در مرحله عمل باید ببینیم که در این مرحله از گفت‌وگوها چه مقدار ادعای آمریکایی‌ها نسبت به داشتن نیت و اراده جدی واقعی است.

این دیپلمات عالی رتبه ایرانی در ادامه سخنان خود در جمع کارکنان سفارت ایران در عشق آباد تصریح کرد: ما جدی هستیم و از خطوط قرمز خود به هیچ وجه عبور نخواهیم کرد. خطوط قرمزی که در مذاکرات ترسیم شده در سطح سیاستگذاری و تصمیم گیری در کشور، مبتنی بر تامین حداکثری منافع ملی کشور بوده و این موضوعی است که نسل‌های بعدی نیز درباره آن قضاوت خواهند کرد.

امیرعبداللهیان یادآور شد: معتقدم اگر طرف آمریکایی نیت جدی داشته باشد و واقع بینانه برخورد کند، توافق در این مرحله و در این دور از مذاکرات در دسترس است.

رئیس دستگاه دیپلماسی خاطرنشان کرد: در موضوعات محتوایی توافق هم طبعا جمهوری اسلامی ایران کاملا منطقی و مستدل در مذاکرات حضور پیدا می‌کند؛ با دستورکار مشخص. ما در نهایت این آمادگی را داریم چنانچه این دور از گفت‌وگوها با واقع بینی آمریکا و سه کشور اروپایی همراه باشد، بتوانیم به نتایج مورد نظر همه طرف‌ها و بازگشت همه طرف‌ها به اجرای تعهداتشان در قراردادی که سال ۲۰۱۵ میلادی امضا شد، برگردند.

وی یادآور شد: همچنان از برخی تشکل های مرتبط با غرب اظهارات غیرسازنده و مواضع غیرسازنده‌ای را می‌شنویم که این نشان می‌دهد، هنوز طرف‌های مقابل در مسیر واقع بینی حرکت نمی‌کنند. شرط موفقیت در مذاکرات، واقع بینی همه طرف‌هاست.

بورل: هدف مذاکرات دوحه عملیاتی کردن برجام است

شامگاه سه‌شنبه «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پیامی توییتری به شروع مذاکرات دوحه پرداخت.

وی در این پیام نوشت: «پس از رایزنی‌هایم در تهران، تیم من از امروز در دوحه برای هماهنگی و تسهیل تبادلات غیر مستقیم میان مذاکره کنندگان آمریکا و ایران حضور دارند.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه نوشت: «هدف از مذاکرات، پیشبرد کار برای بازگشت به حالت کاملا عملیاتی و اجرایی برجام است.»

قطر: در مبادله پیام‌ها بین ایران و آمریکا نقش داشتیم

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت که نقش این کشور تنها به میزبانی از مذاکرات غیرمستقیم میان آمریکا و ایران خلاصه می‌شود.

وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، گفت: «تاکید می‌کنیم ما طرفدار هیچ یک از طرف‌ها در این مذاکرات نیستیم و ایجاد اعتماد میان دو طرف، چالش بزرگی به شمار می‌آید.»

سخنگوی وزارت خارجه قطر اضافه کرد: «چیزی که در حال حاضر روی می‌دهد حاصل تلاش‌های انجام شده اروپایی‌هاست.»

وی افزود: «قطر تلاش‌های دیپلماتیک زیادی برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و مبادله کردن پیام‌ها میان دو طرف ایفا کرده است. تلاش داریم که نقش مثبتی را ایفا کرده و در آمادگی کامل برای ادامه تلاش‌های دیپلماتیک قرار داریم.»

باقری: رایزنی‌های ایران و قطر تحکیم کننده ثبات منطقه است

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران که ماه می به دوحه سفر کرده، روز سه شنبه با «احمد الحمادی» قائم مقام وزیر خارجه قطر و «محمد الخلیفی» معاون منطقه‌ای این وزارتخانه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار طرفین بر گسترش روابط و رایزنی‌های دو کشور تاکید کردند.

احمد الحمادی با اشاره به مشترکات دو کشور، بر روابط رو به رشد دولت قطر و جمهوری اسلامی ایران در همه ابعاد تاکید کرد.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این ملاقات با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران به قطر و همچنین سفر امیر قطر به جمهوری اسلامی ایران، آن را نشان دهنده اراده سیاسی عالی رهبران دو کشور برای تنوع بخشی به همکاری‌های مشترک خواند.

وی همچنین اظهار داشت: رایزنی‌های پیوسته دو طرف تحکیم کننده ثبات و استقرار منطقه است.

باقری در پایان از میزبانی قطر در این دوره از مذاکرات رفع تحریم تشکر کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۲۶
انتشار یافته: ۱۱۸
چه کار بچه گانه ای است قشتگ بشینید رو در رو صحبت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
اگه بچه گانه هست پس چرا آمریکای ابرقدرت زیر بار چنین کار بچه گانه ای رفته؟
ناشناس
| Canada |
۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
خوب شما هم به پیام بایدن جان وجان کری جان جواب مثبت بدید
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
قیافه علی باقری یک جوریه همش دندوناش پیداست ژست دیپلماتیک نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
چقدر دلم میخواد ایران به عظمت خودش برگرده.
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
ارزش‌ها به باد می‌رود اگر کارا بکنند چون بعدش،مجبورند ادامه بدهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
حرف زدن مستقیم و غیر مستقیم هیچ دردی را دوا نمیکنه آمریکا هر روز بهانه جدید برای برجام میاره و در حالی که مشکل اصلی را تو کنگره خودش داره مرتب توپ تو زمین ایران میندازه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
ایران مثل بچه ها مذاکره می کنه
غیر مستقیم چیه!!!!
عمرا توافقی تو کار باشه همش سرکاریه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
آمریکا قابل اعتماد نیست دشمن ایران هست
آقای وزیر امور خارجه خیالتان از مردم ایران و پشت سرتان راحت هست و می دانیم هر کاری (بلایی)به سر مردم بیاورید یکی نیست از شما بپرسد تازه از شما قهرمان هم می سازند و می گویند شما تمام تلاش خود را کردید این آمریکا بوده که همراهی نکرده روشی که چهل سال خورده ای جواب داده آخر هم همه با کمال میل می روند تظاهرات و شعار مرگ بر آمریکا می دهند و در هر صورت شما برد می کنید آقای عبدالهیان
بجنبید تا بایدن پیامهاشو قطع نکرده برجام رو درست کنید از اسمش هم نترسید چون خودتون مرتب بهش فحش میدادین!!!
الهی بمیرم چقد تو آدم مهمی هستی ل !!!
در وهله اول امیدی به احیای برجام نیست تازه اگر هم احیا شد امیدی به آثار مثبت اقتصادی آن برای ملت نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
حالا خود برجام چه آثار مثبت اقتصادی داشت که احیاش داشته باشه؟
پس دیگه چتوته ؟؟؟؟
خواهشا ما مردم ایران خیلی سختی کشیدیم و دیگه نمیتونیم خودتون خوب میدونید تحریم بیش از 50درصد مشکلات مردم بوده مردم بوده خواهشا شعارها تون را کمنتر کنید ما هم مثل مردم کشورهای حاشیه خلیج فارس زندگی شرافتمندانه میخواهیم دیگه بدبختمون نکنید با شعارهای تو خالی . یه رفراندوم در مورد مقابله با غرب بذارید ببینم چند در صد مردم موافقند
چرا باید مذاکره کننده ارشد مملکت فردی باشه که مخالف صددرصدی برجام هست؟
پاسخ ها
بیان ساده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
چون سفر خارجی رایگان با هزاران اشانتیون و حق ماموریت و ...دوست داره. افتاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
تا قبل از اینکه دولت بیاد دستشون مخالف بود الان بعد یه سال حسای دستشون اومده که تحریم بدجوری گره زده به کارشون
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
چون میخواهند بنتیجه نرسه
باشه......باشه......باشه......
شما آرنولد.....شما همیشه قهرمان......شما سوپرمن......شما زورو.........

معلومه اینا همش مقدمه چینی هستش برای مذاکره!!!!!!!!!!!!! مطمئن باشین طبق معمول هیچکس نخواهد پرسید که چی شد به اینجا رسیدیم.....؟؟؟چی شد چهل و اندی سال مبارزه و خسارت های غیرقابل جبران.....؟؟!!!
و طبق معمول ما کل دنیا رو شکست دادیم و پوزه آمریکا رو به خاک مالوندیم.......
عزیز دوردونه ها و دلبرهاتون که اونجا هستن......... بفرمایید مذاکره هم بفرمایید و خلاص.............
گیرم که واقعیت باشه پیامهای بایدن...........!!!!!!!!!!!!!!!!!.انتقام سخت تکلیفش چی شد؟؟؟؟!!!!!!
واقعاً نمی دانیم اسم این قبیل اقدامات را چه بگذاریم. نمایندگان دو کشور می خواهند با هم مذاکره کنند باید حتماً شخص ثالثی هم باشد که حرفهای اینها را از این اتاق به آن اتاق ببرد و بیاورد. خودداری از مذاکره مستقیم به نوعی نشانگر عدم اعتماد به نفس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
ارتباط م و آمریکا نیاز به محلل دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
خاله بازی
توافق به هیچ عنوان حاصل نخواهد شد، خیالتون راحت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
دلاری چیزی داری؟
واقعا چقدر باورکردنیه که آمریکا پیام داده که قطعنامه شورای حکام آژانس انرژی اتمی «برای من حیثیتی است» است و تو آن را جدی نگیر و نذار حثیت من جلوی بزرگترا از دست بره؟ یادمان نرود که این قطعنامه با آرای 30 به 2 تصویب شد که آمریکا فقط یک رأی داشت.
لاشه متعفن برجام
از قدیم میگفتند کج بنشین اما راست بگو حالا یک کلمه بگو هدف مذاکرات در قطردر حقیقت مذاکره مستقیم با امریکاست
سلام.یک روز به اصطلاح ابرقدرت ، ایران را حساب نمی کردنند الحمدلله به لطف خدا و همت مردم امروز التماس می کنند که مذاکره کنند بدون اجازه به کشورمان وارد و هر غلطی می کردنند و ولی امروز الحمدلله ما خودمان قدرت هستیم .آیا این معجزه الهی نیست ،چرا بعضی ها از خواب بیدار نمی شوند!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
واقعا هم تبدیل یه کشور پیشرو تو منطقه به یه کشور عقب مانده با این امار فقر طبیعی نیست و شبیه معجزه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
همین که کسی تو مملکت هست که این پیام رو می ده خودش معجزست. خیالت راحت
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
چه سودی بحال مردم دارد من آنم که رستم جهان راکرفت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
تابستون شده و ساندیس خیلی میچسبه
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
علی جان چشماتو بمال از خواب بیدار شی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
....چون زندگی برایشان کابوس بس دلهره آور است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
قدرت بدون پشتوانه اقتصادی و بدبختی مردم به درد چه میخوره یقین تو آقازاده هستی و منافع داخل تحریمذداری
از سال ۷۹ تا الا دریم مذاکره می‌کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
داریم به تکنولوژی مذاکرات بی نتیجه دست پیدا میکنیم بوسیله جوانان انقلابی و جهادی
نمونه اش جناب باقری کنی که داره درباره چیزی مذاکره میکنه که از ریشه باهاش مخالف بود
تحریم هیچ تاثیری نداره و آمریکام هچ غلطی نمیتونه بکنه
مرگ حقه حالا از فقر باشه یا سیری زیاد یا تحریم !!
عالیجناب پوتینت چی؟؟؟ اونم پیام میده بهت؟؟
الان یعنی آقای بورل پیام شما را می شنود بعد می رود اتاق بغلی به اطلاع آقای مالی می رساند و برعکس؟ یاد سریال کلاه قرمزی اقتادم که فامیل دور با بچه اش قهر کرده بود.
از کانال کولر ماهم یه صدایی میاد نکنه بایدنه .بایدن هی بایدن
جناب آقای امیر عبدالهیان، وزیر محترم امور خارجه، این مساله که آقای بایدن مرتب برای شما پیام ارسال مینماید ، به نظر من به دلیل شرایط بازار انرژی است، نه به دلیل مواضع قوی شما، و هیچ تضمین وجود ندارد که این شرایط پایدار باشد و این بدان معنی است که اگر شرایط تغئیر نماید احتمالا رفتار آقای بایدن نیز تغئیر خواهد کرد. لطفا فرصت را مغتنم بشمارید و کاری نکنید که مردم عادی بیشتر از این هزینه بابت پافشاری حکومت بر روی مواضع خود پرداخت کنند.
انتقام سخت می خواهیم ترامپ دست بسته باید امریکا تحویل ما بده وانتقام سخت حتما لازم هست ولی اولش به همه خبر بدهید خالی کنن تا شما موشک به در دیوار بزنید
به این پیرمرد رحم کنید وجوابش را بدهید گناه دارد...
اقای امیر عبدالهیان حالا هی این موقعیتها را از دست بدهید بعدا روزی خواهد امد که افسوس این سالها را بخوریم جهان به سمت قحطی و کمبود دارد میرود وای به حال ما جهان سومی
اگه ملت ومردم را دوست دارید مستقیم باامریکا مذاکره وتوافق کنید
مشکلات تورم هیچ ربطی به توافق برجام نداره
متاسفانه مذاکرات کما فی السابق به جایی نرسید
مردم بدبخت فقط باید بسوزن و بسازن
ازکدام کانال پیام میدهدامها که می گویندتوپ درزمین ایران است......ومنکر می شوند...
جان دولت کرامت انساها
یعنی خون سردار سلیمانی پایمال شد؟؟؟؟
اره معلومه که جقدر پیام میده!!! اخه تحریم ها امریکا رو فلج کرده
پاسخ ها
مجید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
مگه غیر از اینه. مگه نمیبینی دلارشون هرروز بالاتر میره
اخه چه کاریه ، بخدا خودتون هم میدونید همه ماره انریکاست، ملت امریکا از برجام کشید کنار چین و روسیه و اروپا چکار کردند، ملت اگر هسته ای بازدارنده گی داشت الان برای روسیه بازدارندگی می آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
برایش داره عزیزم چرا فکر نکرده حرف می زنید اگر برایش نداشت
... تاحالا نابود شده بود از سمت آمریکا و کشورهای
با سلام اولا سیاست و سیاست مدار منافع کشور خودش را در نظر می گیرد. اینگه سخنگوی قطر می گوید برای ما امریکا و ایران فرقی ندارد دروغی بزرگ و ساده اندیشی ست که قابل قبول باشد. در خصوص برجام نافرجام بدفرجام هم وقتی آمریکایی ها خودشان و گنگره شان بعد از ریاست جمهوری فعلی که زمان چندانی باقی نمانده اذعان دارند که از برجام مجددا خارج و زیر همه چیز می زنند. و از اینکه آنها برای توافق برجام عجله دارند بخاطر زمستانی است که در پیش دارند و بلحاظ سوخت و غیره نیازمند این توافق و به گوشه رینگ انداختن روسیه هستند. و اما روسیه نیز همسایه و شریک قابل اعتمادی نبوده و نخواهد بود در واقع همه کشورها بدنبال منافع کشورشان هستند . خداوند به مسئولین مملکت ما عقل شعور ایمان تقوا عرق ملی و به مردم ما صبر و شکیبایی عنایت کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
40 سال صبر کردیم. دیگه بسه
منافقین آلبانی. تا الان فکر کردین چقدر بد بخت هستین.خاک تو سترون عقب موندتون
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
تو که به مخالفا بی حرمتی می کنی خودت آلبانی نشینی ودیگه دستت رو شده دیگه از این پیاما نده و وقت ما رو نگیر .
برای همه ما پیش آمده که بین دو نفر دعوا است و چون خودشان نمی توانند حل کنند دیگران برای آنها تصمیم گیری می کنند
الان موقعیت ما با آمریکا در چنین وضعیتی است و با میانجی گری دیگران با آمریکا مذاکره می کنیم و دیگران باید بیایند میانجی گری کنند و مشکلات ما را حل کنند و ما دچار دعوا های بچه گانه هستیم
اساسا چه اشکالی دارد که این تیم آمریکایی بیاید ایران و در داخل ایران مذاکره انجام شود آیا آسمان به زمین می آید و آیا حرام شرعی اتفاق می افتد و آیا عزت ایران و ایرانی از بین می رود؟ چرا از یکموضوع عادی بت درست کرده اید
عزت ایرانی وقتی از بین می رود که در پیشگاه الهی رفته باشد جایی که یک عده در کاخ زندگی کنند و یک عده نان شب نداشته باشند و اموال مردم که در دست دولتمردان است در جایی خرج شود که مورد رضایت مردم نباشد
چرا باید آمریکایی ها اطلاعات خودشان را از چند تا ایرانی خائن وطن فروش بگیرند حداقل مذاکره در داخل کشور باعث می شود آنها اوضاع ایران را از نزدیک مشاهده کنند و بفهمند که وطن فروشان خائن اطلاعات غلطی در اختیار آنها قرار داده اند
یکی از علت هایی که آنها اطلاعات خودشان را از ایرانی های خائن آنطرف آبی می گیرند حاکمان ما هم هستند که به بهانه های جاسوسی اجازه نمی دهند واقعیت ایران را از نزدیک و بدون واسطه دریافت کنند
اگر ایمان ندارید عرق ملی ندارید لااقل انسان با شرفی باشیم . آدمی که توهین میکند . از کوزه همان برون طراوت که در اوست . برجام بازی شطرنج است باید قواعد بازی را بلد باشی وگرنه کیش و مات می شی .آمریکایی و اروپایی هم ظاهر و باطن متضادی دارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۹
لابد باقری که در دانشگاه امام صادق معارف خونده قواعد بازی را بلده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
امیرعبداللهیان: بایدن مرتبا از کانال های مختلف به ما پیام می دهد/
تا کی می خواهید دست از تناقض گویی و دروغ بردارید
از یک طرف می گویید که آمریکایی ها مغرور هستند و نمی شود با آنها مذاکره کرد و از اینطرف می گویید که آنها از کانال های مختلف پیام می دهند
ما هر مشکلی که با جهان داریم بیشتر از سمت ما است و بی شک همان وعده ها و دروغ هایی که در داخل تحویل مردم می دهید در خارج هم به آنها می دهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
آخه مگه بایدن خله که از یه طرف به شما پیام بده واز طرف دیگه سنگ جلوی توافق بندازه ؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
قربون دهنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
دقیقا
مگه برای مامردم هم فرقی میکنه چه برجام باشه چه نباشه
سلام علیکم یک قرن هم با اروپا مذاکره کنید خاصیتی نداره رودر رو مرد ومردانه مستقیم وبدون واسطه باآمریکا شروع هم ازتهران
مارگزیده از ریسمان سیاه و سفید میترسد
تنها راه صلح از جنگ می گذرد. بمب اتم رو بسازید تا زودتر جنگ تمام بشه. باید قوی و خیلی خیلی قوی بود. وگرنه اونهایی که به بچه پروانه های ما رحم نمی کنند می خواهند به ما رحم کنند
سر این قبر که گریه می کنید هیچی توش نیست
حتما پیام میدهد تورا حضرت عباس بیا با ما مذاکر کن
مقصر اصلی کارشکنی ها در مذاکرات برجام متاسفانه ما هستیم نه آنها
چرا رنج و سختی ما برایتان بی اهمیت است ؟
یکبار برای همیشه حلش کنید
عزیزانم بی خیالشان شوید آنها قابل اعتماد نیستند
یک لطیفه ی قدیمی: عضنفر قبل از مسابقه خواهش و التماس رونالدو میکنه میگه وقتی در جایگاه تماشاگرن منو دیدی بگو : سلام غضنفر!
غضنفر هم نامزدش رو میبره ورزشگاه که ظاهرا فوتبال ببینند ! رونالدو چشمش میوفته به غضنفر میگه : سلام غضنفر! غضنفر هم با اخم و ناراحتی به نامزدش میگه : بازم این سریش پیدام کرد! ولکن هم نیست!
این مسولین را باید خانه و داراییشان و شغلشون را ازشون گرفت تا ببینند مردم چی میکشند
اساسا این تیم منفی است و هدف آن اتلاف وقت است
مذاکره ای که مستقیم نباشه یعنی اینکه دیگران دارند با تقسیم منافع ایران بین خود در واقع مشکلات بین خود را حل می کنند مذاکره باید قطع شود و بعد مستقیم دوباره شروع شود و به نظر من بهتر است رفراندومی برگزار شود که نظر مردم در مورد مذاکره مستقیم با آمریکا پرسیده شود تا مذاکره کننده با پشتیبانی ملت راهی محل مذاکرات شود اساسا در مورد رابطه با آمریکا هم بهتر است در رفراندوم از مردم پرسیده شود
از همین الان یکصدا همگی بگین مرگ بر امریکا
آیا حرف دل مردم یعنی ۹۰ درصد مردم ایران برایتان مهماست؟ مگر پیامبر یا مشرکین ،کفار و یهودیان مذاکره نمی کرد و پیمان نمی بست که حالا ما در قرن ۲۱ که تمام کشورهای دنیا مثل یک پازل همدیگر رو کامل می کنند ما تافته ی جدا بافته هستیم و تمام کشورها دیگر رو کافر و اسلام کشورهای عربی رو اسلام ناب نمی دانیم و خودمان را در مرحله نماینده خداوند بر روی کره زمین می دانیم و ادعای مدیریت جهانی داریم ما باید واقعیت را قبول کنیم ما ابر قدرت نیستیم قدرت منطقه هستیم ما پر جمعیت نیستیم ما اقتصاد قوی نداریم مادوستان کمی داریم از ما سوء استفاده زیاد شده ۴۳ سال باید به آموخته باشد که ما را رو درست نرفته ایم باید در بعضی جاها از بعضی کشورها بیاموزیم که با جمعیت بسیار کم چگونه سیل سرمایه گذاری رو به سمت کشورشون روانه کردن ما باید سیاست عاقلانه به نفع کشور انجام دهیم نه احساسی خلاصه مثل مرد با آمریکا مستقیم ورو در رو گفتگو کنیم و مسائل رو حل کنیم واز بعضی از مسائل منطقه ای کوتاه بیاییم تا در زمان مناسب اون سیاست‌ها رو ادامه بدیم کشورهای زیادی از نبود رابطه با آمریکا سود می برند نگذاریم کارد ب استخوان برسه ازما گفتن بود.
کثیف تر از قطری ها خودشون هستند. همین قطر بود که پایگاه نظامی در اختیار امریکا قرار داد تا عملیات ترور سردار سلیمانی را هدایت و فرماندهی کند، و حالا مسئولین ما از قطر بعنوان یک‌کشور دوست یاد میکنند ! تفو باد بر چرخ گردن، تفو
اگر آمریکا عاقل باشه باید کاری به برنامه هسته ای و موشکی ایران نداشته باشه و تلاش کنه رابطه اش رو با ایران بهتر کنه.
اگر ما وارد برجام بشیم و دو سال بعد دوباره آمریکا از برجام خارج بشه، اونوقت دوباره قیمت دلار ظرف مدت کوتاهی چندبرابر میشه. الان حداقل قیمتها به تدریج اضافه میشه.
همش سر کاریه
تا کی تواهم شما بیاید رفراندوم برگزارکنید ببینید چقدر مردم خواستارمذاکره با آمریکا هستند چقدرنیستند آقای عبداللهیان حتما اینقدر آقای بایدن پیام میدهد که خسته شدی بلاکش کن دست بردارید یک دفعه میگوید آمریکایها نمیایند پای مذاکره یکدفعه میگوید مرتبا پیام میدهند بابا آقای رئیس دیپلمات مردم هشیار هستند دیگر بااین حرفها گول نمیخورند مردم مملکتشان دوست دارند نمیخواهند اینقدر خفت بکشند آقای دیپلمات شما خیابان گردی کن ببین چقدر زن وبچه سرشان توسطل زباله است مردم دارند نابود میشوند هرکس یک حرفی بخدا شماها دل رهبرعزیزهم خون کردید چون دروغ ولی رهبرعزیز اینقدر باهوش وبا اقتدارهست که متوجه میشوند ولی شما دیپلماتشان هستید چاره ای ندارند ازشما حمایت کنند بروید مستقیم با آمریکا مذاکره کنید وتمام کنید بس است
مساله اصلی آمریکا با ایران برنامه هسته ای و موشکی نیست. مساله اصلی اسراییله. لابی اسراییل تا حالا نذاشته رابطه ایران و آمریکا خوب بشه.
یکبار هم بخاطر مردم ایران تلاش کنید مردم ایران طرفدار عدالت و دوستی هستند
آمریکا قابل اعتماد نیست دشمن شماره اول ایران تحریم باشیم بهتر است
بله امریکا با تحریمهای که با دوستان اروپایی کردن درواقع خودشان را از انرژی دنیا محروم کردن و دنبال نفت ونزوئلا وایران هستن درواقع با زبان بی زبانی میگن ما غلط کردیم تا سردی هوا فاصله ای نداریمخواهید دم تکان دادننشان را
دولت ریسی کاری که با ریال کرد مغول ها با ایران نکردند
خیال خامه اگه فکر کنید روسیه اجازه میده این توافق به نتیجه بریه....حضور لاورف دو روز قبل از اروپاییها ذر ایران اتفاقی نیست و پیشنهاد عضویت در بریکس ...در این بازه زمانی.......ورود نفت و گاز ایران به اروپا ..در حال حاظر یعنی خراب شدن نقشه ها و افکار روسیه پوتین
آقای امیر عبداللهی صادقانه بگم بایدن وپوتین شما را سرکار گذاشتن.بیشتر از این خود را سرافکنده نکنید.
واقعا برای مسئولین ما متاسفم.آخه این چه کاریه که غیرمستقیم مذاکره میکنید؟!یقینا هیچ کشوری دوست نداره اوضاع کشورما بهبود پیداکنه.چطو به انهاعتماد میکنید؟!رودر رو بشینید حرفاتونو بی کم وکاست بزنید.نزارید دیگر کشورهای بظاهر دوست کارشکنی کنند وگزارش نادرست به آمریکابدهند.فکر مردم کشور واین تورم وگرونی که از عهده اش برنمیاین روبکنید.خط قرمز رو کم کنید.از منتقدین نترسید.اگه ۹۹درصد برجام بنفع ما باشه و۱درصد بنفع اونا.بازم منتقدینی هستن که حرف مفت بزنن.این فرصت رو ازدست ندین.مردم توبدبختی دارن زندگی میکنن.حیف نفت وگازی که داریم اما نتونیم بفروشیم.بهترین فرصته که روسیه کنار زده شده ،احتمالا پوتین واس همین اومده ایران تا کارشکنی کنه.کی میخواین بفهمین؟!!!
با سلام. امریکا :توپ در زمین ایران است .ایران :توپ در زمین امریکاست. متاسفانه پروپاگاندای غربی به نظر موفق تر است.
باسلام شما را بخدا برای یک بارهم شده هر دو طرف دست از لج ولجبازی بردارید آمریکا وایران بشینید سنگ هاتون وا بکنید تمامش کنید این قهر و دشمنی را ولله مردم ایران دارن این وسط له میشوند وگرنه همه مسؤلان زندگی لاکچری خودشان را دارند ۵ هزار از فرزندان مسؤلان هم در آمريکا وجاهای دیگه دنیا دارند زندگی میکنند اگر آمريکا بد واخ هست چرا بچه های مسؤلان اونجا زندگی میکنند به مردم که میرسه باید سختیهارا تحمل کنن
سلام
واقعا برای مسئولین بلند مرتبه ایرانی متاسفم که چندین دارن مداکره می کنن برای برجا بقیه کشورها را ولش فقط بچسب ب۶ امریکا دیدید امریکا از برجام رفت اروپا چه کرد پس باید فخمبده باشید که چه بخواهید و چه نخوایهد امریکا کد خدای جهان است
این مزاکرات هیچ فایده ای ندارد و امریکا و شرکای آن دارند وقت کشی میکنند و ایران هم باید وقت کشی بکنند و همان روش ۵ سال پیش را ادامه بدهد و بجای توافق و تجارت با غربیها باید با دولتهای شرقی تجارت بکند مخصوصآ با دولت روسیه از این دولتهای غربی هیچ چیز جزء فلاکت و بدبختی چیز دیگر برای ما ایرانیان ندارد هر کونه کار کردن با غربیها یعنی مستعمره شدن این تنها سیاست غربیها است با هر کشوری که کار میکنند.
مذاکرات دوحه هم شکست خورد
بایدن چه پیامی میده؟
شما همچنان در حال همچنان مذاکره لا طرفهای درگیر همچنان همچنان همچنان هستید
متن خبرتون پر از همچنان همچنان است
تا ابد همچنان هی مراکره کنید
حتی با نوه های بایدن
دوستان یک طرفه به قاضی نروید در دوره قبل که همه امتیاز ها داده شد قکر میکنید چرا امریکا خارج شد اگر به همین سوال جواب بدهید مسیله حلن خیلی ساده اندیشی است که فکر کنید امریکا به این راحتی کنار باید مگر از راه قوی شدن ایران که ناچار بشن
اگر باقری برجام درست کن بود قبلا انجام میداد
سیاست های غلط آمریکا درقبال ایران باعث شد که ایران به روسیه وچین پناه ببرد. روسیه ای که مردم از آن متنفرندو چینی که اقتصاد ایران را به اسارت خود گرفته است. وقت آن است که با از بین بردن اختلافات، ایران و آمریکا روابطشان را بهبود ببخشند.
اونقدر سانسور کن تا سانسور دونت پاره بشه
این شل کن و سفت کن صرفا بازی برای نوسان گیری از دلار هست هروقت دولت اعلام می کنه برای مذاکره آماده است دلار می شه 28 بعد اعلام می کنند دولت از اصول خود کوتاه نمی آید دلار می شه 32 و 33 و این روند هم تکرار می شه فعلا آمریکا سرش به اوکراین گرمه و بایدن هم رئیس جمهموری نیست که تصمیم شدید بگیره و فعلا این شگ و گربه بازی تا انتهای دولت بایدن ادامه داره بعد هم خدا بزرگه یه کاری می کنند
نه توافقی در میان است نه پایانی
میخواهید بگید آمریکا به ما احتیاج داره؟؟؟؟
ما به ارتباطات بین المللی خیلی خیلی بیشتر نیاز داریم لطفاً مردم رو درک کنید
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی