بازدید 4944

اگر شهید بهشتی امروز در میان ما بود، در حصر بود

حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در نشستی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی در کانون توحید گفت: پایه و اساس شخصیت معنوی آیت الله بهشتی را صداقت تشکیل می داد. ایشان هیچ چیزی را برتر از صداقت نمی دانست. آقای بهشتی هرگز دروغ را در هیچ زمینه و اندازه ای برنمی تابید.
کد خبر: ۱۱۲۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 28 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران؛ حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری در نشستی به مناسبت چهل و یکمین سالگرد شهادت آیت الله دکتر بهشتی در کانون توحید گفت: مسائل مختلفی از ابعاد شخصیتی شهید بهشتی در محافل مختلف گفته می شد، ولی سراغ ندارم که درباره برخی از اقدامات عملی ایشان مطالبی گفته شده باشد.

وی افزود: بنابراین بحث امروز نسبت به مطالب همیشگی متفاوت است و توجه کردن به آن اندکی حوصله می خواهد.

مسیح مهاجری گفت: شهید بهشتی سیدالشهدای انقلاب اسلامی ایران بود. در زمینه برجستگی های شخصیتی شهید مظلوم بهشتی، من همیشه روی مظلومیت ایشان تأکید دارم به دو دلیل اول اینکه امام روی این موضوع تاکید داشتند و دوم اینکه کسانی که ایشان را به شهادت رساندند بزرگترین ظلم را در حق تاریخ کردند.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: آقای بهشتی در ۱۸ علم مجتهد و به سه زبان زنده دنیا مسلط بود. همین باعث می شد که به زبان های مختلف فعالیت کند و با افراد در جای جای دنیا ارتباط داشته باشد.

مسیح مهاجری خاطرنشان کرد: پایه و اساس شخصیت معنوی آیت الله بهشتی را صداقت تشکیل می داد. ایشان هیچ چیزی را برتر از صداقت نمی دانست. آقای بهشتی هرگز دروغ را در هیچ زمینه و اندازه ای برنمی تابید.

وی ابراز عقیده کرد: حالا که دروغ را به عنوان یک اصل می بینیم متوجه می شوم که آقای بهشتی چرا تا این اندازه روی صداقت تاکید می کردند.


اگر شهید بهشتی امروز در میان ما بود، در حصر بود

مسیح مهاجری در ادامه نشست در کانون توحید گفت: آقای بهشتی با اول وقت نماز خواندن همیشه در محضر خدا بود و به هر چه می گفت عمل می کرد مانند امیرالمومنین (ع) که به هر چه می فرمودند عمل می کردند. ایشان نه فقط با شهادت بلکه با صداقت به فوز عظیم رسید.

وی افزود: آقای بهشتی حتی یک دقیقه از وقت خود را تلف نمی کرد و نظم در کارها از جمله توفیقات ایشان بود.

مسیح مهاجری گفت: امروز مدیریت کشور با دانشگاه امام صادق(ع) و مدرسه حقانی است. من قضاوتی در این باره نمی کنم، بد یا خوبش را افکار عمومی باید قضاوت کنند.

وی یادآور شد: تربیت مدیران برجسته مدنظر آقای بهشتی بود. ایشان به من می گفت باید در حزب سالانه حداقل ۲۰۰ نفر را برای مدیریت تربیت کنیم.

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی گفت: تدوین قانون اساسی یکی از اقدامات آقای بهشتی برای معرفی اسلام در تراز جهانی بود. ایشان معتقد بود که باید قانون اساسی به گونه ای باشد که سایر کشورها از آن الگو بگیرند.

وی بیان کرد: آقای بهشتی شخصیتی داشت که حتی در زمان رهبری امام نیز استقلال قوه قضاییه را حفظ کرد. استقلال مهم است. اگر رئیس قوه قضاییه استقلال نداشته باشد این قوه هیچ ندارد.

مسیح مهاجری در پایان گفت: اگر شهید بهشتی امروز در میان ما بود، در حصر بود برای اینکه مسائلی را که در کشور وجود دارد، برنمی تابید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان