با درخواست رییسی و قالیباف، تعیین تکلیف استیضاح وزیر صمت به تعویق افتاد

یکی از دستورهای امروز صحن علنی مجلس تعیین تکلیف درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت بود. پس از جلسه‌ای که روز گذشته در کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد، برخی اعضا از حد نصاب افتادن امضا‌ها خبر دادند و برخی دیگر هم از کافی بودن امضا‌ها گفتند.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۵ 28 June 2022

با درخواست رییسی و قالیباف، تعیین تکلیف استیضاح وزیر صمت به تعویق افتاد

تابناک: یکی از دستورهای امروز صحن علنی مجلس تعیین تکلیف درخواست نمایندگان برای استیضاح وزیر صمت بود. پس از جلسه‌ای که روز گذشته در کمیسیون صنایع و معادن برگزار شد، برخی اعضا از حد نصاب افتادن امضا‌ها خبر دادند و برخی دیگر هم از کافی بودن امضا‌ها گفتند؛ اما همان گونه که روز گذشته بیان شد علی رغم کاهش امضاها باید تکلیف این موضوع در جلسه رسمی امروز مجلس تعیین شود که رییس مجلس هم درباره همین موضوع توضیحاتی بیان کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی از درخواست رئیس جمهور جهت ارائه لایحه تفکیک وزارت صمت خبر داد و گفت: با توجه به اینکه طرح استیضاح در راستای اصلاح امور و پیشرفت کار است، بهتر است این فرصت را برای اصلاح اصولی ساختار به دولت بدهیم.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی امروز (سه شنبه، هفتم تیر ماه) مجلس شورای اسلامی درخصوص روند پیگیری استیضاح وزیر صمت از سوی تعدادی از نمایندگان گفت: صراحتاً می گویم که ما حتما وظیفه خود می دانیم که هر سه قوه از جمله مجلس و دولت مخصوصاً در حوزه مسائل مدیریتی و اجرایی کشور، در خدمت به مردم و در مسیر حل مشکلات، هماهنگ و همدل بوده و هم افزایی داشته باشیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر روزی مجلس شورای اسلامی به این نتیجه برسد که وزیر عزیزی را استیضاح کند، جز اینکه به این نتیجه رسیده که راه حل این مشکل از این طریق است، هیچ نیتی ندارد، به عنوان مثال امروزه مساله گرانی و معیشت مردم و مباحث مربوط به خودرو که درخصوص وزیر صمت بوده یا مسائل مرتبط با برخی وزرای دیگر که در اختیار هیات رئیسه قرار گرفته و هنوز به کمیسیون ها ارائه نشده است، در این رابطه هیچ نیتی در مجلس جز اصلاح امور و پیشرفت کار و کمک به دولت وجود ندارد؛ در واقع این مهم به معنای اختلاف نیست، بلکه مرتبط با وظیفه ذاتی مجلس است که در راستای آن اقدام و عمل می کند و حتما دولت نیز وظایفی دارد که باید هر یک به جای خود به آن عمل کرده و مسئولیت پذیر باشد تا مسئولیت ها لوث نشود.

وی ادامه داد: همچنین باید اذعان کرد وزارت صمت جزو سنگین ترین مجموعه ها و وزارتخانه های دولت است؛ روزی وزارت صنایع سبک و بازرگانی و معادن داشتیم، اما امروز بازرگانی و صنعت سنگین و سبک و تجارت همه در یک مجموعه متمرکز شده است.

دکتر قالیباف اظهار کرد: این وزارتخانه مشکلات ساختاری و مدیریتی دارد که باید مورد توجه قرار بگیرد؛ مجلس تشخیص داد به نقطه ای رسیدیم که باید استیضاح انجام شود و امروز نیز از جهت قانونی، پایان زمان استیضاح است که همچنان هفده نماینده در لیست استیضاح قرار دارند؛ وقتی ده نفر درخواست استیضاح داشته باشند، استیضاح قابل وصول در صحن است.

رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: چون مجلس قصد اصلاح امور را دارد، در این زمینه با رئیس جمهور، معاون اول و وزیر صمت طی سه روز گذشته صحبت شد و بحث ساختاری مورد بحث قرار گرفت. موضوعی که پیش از عید نیز با رئیس جمهور مطرح شد و دولت نیز خودش در این راستا دغدغه دارد. رئیس جمهور در آخرین صحبت با یکدیگر عنوان کرد به این نتیجه رسیده اند که در خصوص این وزارتخانه باید حتما تجدیدنظر شده و به دو وزارتخانه تبدیل و نهایتاً دو وزیر به مجلس معرفی شود تا اصلاح ساختاری به صورت اصولی صورت گیرد؛ بنابراین، این موضوع از طریق لایحه به سرعت به مجلس داده خواهد شد.

وی ادامه داد: لذا چون خود دولت به این نتیجه رسیده و قصد مجلس نیز اصلاح امور است، خصوصی با آقای سیاهکلی به عنوان نخستین درخواست کننده استیضاح و این مساله را پیگیری کردند و انصافا هم در این مدت جز کار و اصلاح امور هدفی نداشت و همچنین با شانزده نماینده دیگر صحبت کردم؛ بنابراین از نمایندگان درخواست دارم چون دولت تصمیم به اقدام دارد و با لایحه به دنبال اصلاح هستند، فرصت دو ماهه به دولت بدهیم و مطمئنیم که این کار انجام می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۴
خریدن وقت و بعد هم فروکش کردن این موضوع با حق السهم دادن به نمایندگان موافق استیضاح
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
آن استیضاح کنندگان دنبال چی هستند وقتی هنوز دولت اول کارش هست؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
دقیقا
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
شخص وزیر لیاقت و تجربه ندارد. مهم نیست وزارتخانه به چند قسمت تقسیم شود . کوچکترین آنرا هم به این وزیر تحویل بدهند از عهده کار بر نخواهد آمد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
بعد از یکسال هنوز اول کار شونه؟!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
کار را باید بعد 2 الی 3 ساله دید و نه چند ماهه و یکساله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
بیش از چهل سال اوضاع به همین منوال است و سال ، به سال بدتر .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۸
احسنت یک وزارت رو دوتا کنید. دوباره چند وقت بعد دوتا وزارت رو یکی کنید .یک سال بعد 3تا وزارت رو یکی کنید همین جوری ادامه بدید مشکلات کشور حل میشه انشاالله مردم رو هم به صبر وتحمل دعوت کنیدتا پیربشن خودتون با خانوادهاتون هم عشق وحال کنید
قانون رو به سخره گرفتند
از اول مشخص بود اینطور می‌شود
جالبه چرا در دولت وقت جهت رفاه مردم عزیز با دولت هماهنگ نبودید ?!سردار دکتر
عچب داستانی است. رییس یک قوه در روز روشن بی قانونی میکند اونوقت از توده مردم چه انتظاری میتوان داشت. واقعا همه چیز در این مملکت لوث شده است. این کارها باعث شده مملکت از نخبگان تهی شود.
مجلس نگو سالن تئاتر بگو؟؟؟؟چون هیچ شباهتی به مجلس ندارد؟
دو ماه میخوان وضعیت خودرو رو درست کنند اگه تونستند باید پرسید مشکلی که دوماهه حل میشه چرا سی سال سوهان روح ملت شده بود البته نمیتونند اینا همش حرفه
-- ببخشيد جناب اديب ! اين شعر ناب از كيه كه گفته :
« ًمصلحت نيست كه از پرده برون افتد راز
ورنه در مجلس رندان خبري نيست كه نيست » !!
بفرما ! مستفيض مي شويم جناب اديب ! ... فرمودين كه از حافظ شيرازي هست جناب اديب ؟ .. درسته ... بايد هم از حافظ باشه ، خودم حدس زدم ! ... به هر حال ممنون جناب اديب ! سايه ات بر سر خانواده و دانش آموزان هميشه مستدام !! ... با اجازه !!
کار خوبی کردند که اسیر مافیای رسانه ای و فساد نشدند و جلوی استیضاح وزیر صمت را گرفتند.
چه بد. اینطوری که مافیای واردات خودرو مایوس شدند؟؟
از این مجلس و از ین دولت انتظار بیشتر نباید داشت.
این موضوع نشاندهنده اینست که نمایندگان مجلس فقط بلیط ورود به مجلس را از مردم میخواهند و در عمل اینها نمایندگان دستگاه حاکمه هستند که کی ورود کنند کی خروج کنند کی حرف بزنند کی ساکت باشند وضعیت زندگی و معیشت مردم هم کشک
هیچ چیز از دید مردم پنهان نیست !!! ظاهرا اگر در دولت احمدی نژاد یک نفر هاله نور دور سرش بود ولی در این کابینه وزرا هم هاله نور دور سرشان است و نمی توان گفت بالای چشمتان ابرو است!!!
مماشات ،
نمی دانم میدانید یا نمی دانید که عواقب سوء مدیریت مخصوصا در حوزه معیشت مردم فقط عاقبت شکمی وضعف جسمانی ندارد از عواقب تنگ دستی ونداری همین بس که معصوم می فرماید اگر معیشت مردم برود دین مردم می رود ، طلاق ، دزدی،خود فروشی،اعتیاد و..... از عواقب سوء مدیریت در معیشت مردم است و هر لحظه مماشات ( اینکه وقت بدبید انشالله سعی می کنیم درست کنیم ...)جامعه را آبستن جنایات وآسیب های خطرناک اجتماعی می کند.
و دوم اینکه امدند گفتند برای اصلاح وضعیت خودرو طرح واردات ارایه شد وبرای واردات خودرو قشر مورد توجه متوسط و زیر متوسط در نظر هستند پس سقف خودرو وارداتی حدود ده هزار دلارباشد تا قشر متوسط وپایین تر بتوانند از طرح استفاده کنند که خوشحال کننده بود ولی باز دستان پلید وخیانتکار مدیران داخلی با نفوذ اقتاپوسی و عنکبوتی وارد عمل شدند وسقف خرید را باز کردند تا دوباره از محل این طرح خودروهای لوکس برای خود وفروش ورانت خواری وارد کنند افسوس که این دولت کریمه سادات هم نتوانست دستان دلالان ورانت خواران را کوتاه کند فقط باید منتظر شمشیر عدالت حضرت ولی عصر بود
اینم از رندیهای آقایان هست که سر خودشون رو هم شیره میمالن.!!!
چند ماه وقت بعدا تغییر ایجاد نشد حتما تغییر دهند وزیر نیرو وزیر خوبی است قطعی برق در این دولت نداشتیم کرونا و قطعی برق حل شده اگر مشکل مسکن و تورم حل کنند دولت خوبی خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
خخ. قعطی برق نداشتیم چون قیمت بیت کوین و ... ریزش داشته دیگه کسی استخراج نمیکنه. کرونا رو هم که اگه بعضیا! زودتر میذاشتن واسن بیاد خیلی زودتر از اینا حل شده بود.
این هم از دولت و مجلس انقلابی! هر کاری که به نفع خودشون هست را انجام می دن، حتی غیرقانونی!
کارکنان وزارت صمت چقدر خوشحال بودند....
* با کمال تاسف انچه در کشور ما مظلوم واقع شده است

ملت است و وقت مجلس و بیت المال . اگر به سوابق موضوع رجوع شود

دولتها موضوع تلفیق و انفکاک وزارت بازرگانی را از روی احساس وبدون

پشتوانه کارشناسی در هردوره از جیب و وقت ملت مورد سعی وخطا

قرار میدهند . با کلی وقت وهزینه در دولت بعد اش همان وکاسه همان کاسه قبل .

خداوند به مجلسیان و دولتها قدرت تعمق در موضوع و قدرت تصمیمات منطقی

وعقلانی عنایت فرماید . الهی امین
خخخخخ ای وزیر به کارت ادامه بده مردم اهمیتی ندارند
اقای قالیباف در مورد حقوق بازنشسته ها هم همینطور عمل میکردید به ملت احترام گذاشته بودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
تنها چیزی که اینها سرشان نمیشه احترام بوده و هست ماه چهارم سال هم به داره به نیمه میرسه هنوز تکلیف بازنشستگان را روشن نکرده اند به اندازه یک فندق هم عقل ندارند که بفهمند برای سالمندانی که هنوز با حقوق سال قبل زندگی میکنند و افزایش قیمتهای سرسام آور روحشان را آزرده کرده چطور با اعصاب و روان آنها هم با شایعات مختلف در مورد تغییر مصوبه دولت بازی میکنند
ناشناس
| - |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
بازنشسته کیلویی چند
چهره افراد شرکت کننده در همایش قوه قضائیه را دیدم. همه به جز دو سه نفر در حال بگو بخند و خوشحالی بودند. وقتی چهره خندان و بی دغدغه مسئولان که زمان باارزششان را به خوشحالی و بگو بخند در همایش های بی فایده سپری میکنند، با چهره غمزده، ناامید، بهم ریخته و پر از استرس اکثریت قریب به اتفاق مردم در کوچه و بازار مقایسه میکنم، بی اختیار یاد سخنان شهید بهشتی می افتم که چنین جامعه ای نمیتواند جامعه اسلامی باشد. لطفا منتشر کنید از سر درد و عصبانیت نوشتم از مشاهداتی که هر روز از درد و غصه مردم مظلوم میبینم. مگر خداوند از سر تقصیرات شما بگذرد وگرنه اگر به آن دنیا اعتقاد دارید، سرنوشت خوبی در انتظارتان نیست اگر ندارید هم که هیچ صحبتی با شما ندارم.
مجلس لطف کند هر چه زودتر مشگل تاسیس وزارت بازرگانی بر طرف کند تا هم مشکلات ساختاری و مدیریتی این وزارتخانه اصلاح شود وهم وزیر صمت بتواند به امور دیگربرسدو معادن رونق بگیرد وهم تولید مواد معدنی و هم امور مربوط به تولید خودرو با کیفیت ودانش بنیان رونق بگیرد .
به جاش فورا وزیر باکفایت آموزش پرورش استیضاح شود
ناشناس ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
دولت و مجلس محترم زورشان به محتکر و دلال نمیرسد ولی بازنشسته در دست انها است لذا 10 درصد بیشت اضافه نمیکنند
ما حاضریم با افزایش تعرفه خودرو به مقدار نیاز مردم و سلایق مختلف وارد بشه وبا پول آن حقوق کلیه کارکنان دو شرکت ایران خودرو را پرداخت کنند ولی درب این دو شرکت تخته بشه.
اقای دولت ومجلس هردوی شما از چشم بازنشستگان کشوری افتاده اید شما توان خدمت ندارید شما خسیس ترین دولتهای تاریخ ایران هستید وملت ایران هیچ امیری از شما دوتا ندارند که ندارند خداوند همینبلایی که سر بازنشستکان در اورده اید در همین دنیا گرفتارتان کند
حجم وزارت کار بسیار بالا است و با یک وزیر نمی توان کار را جمع کرد.
دولت فعالیت های زیادی به عهده دارد با یک رئیس جمهور نمی توان کارها را جمع کرد ما باید چند تا رئیس جمهور داشته باشیم تا کارها جمع شود
بعضی از مسئولین وقتی توان مدیریت ندارند می خواهند با درست کردن وزارت خانه جدید مشکل را حل کنند و مثل عروسی که رقص بلد نیست می گوید زمین کج است
جمع کنید این مسائل یک غاز من و دو غاز من را
در سیستم مدیریتی ما مشاور داریم معاونت داریم کارشناس داریم
اگر وزیر بلد کار باشد و وارد جزئیات وقت گیر نشود با کمک گرفتن از معاون و مشاور و کارشناس می تواند کارها را حل وفصل کند و اتفاقا ادغام آنها با وجود یک مدیر کاربلد راحت تر و هماهنگی ها کم هزینه تر خواهد بود مگر اینکه افراد تشنه قدرت و مقام و پول باشند
مشکل ما در سیستم مدیریتی است که افراد می خواهند با نفوذ و رانت آدم خوشان را وارد سیستم کنند تا از طریق آن قدرت سیاسی و نفوذ و ... حفظ کنند
همانطور که اقتصاد ما علمی نیست و اساس و بنیان درستی ندارد و هر روز ما شاهد تورم هستیم مدیریت های ما هم علمی و سلسله مراتبی نیست و بر اساس رفاقت و چانه زنی است و لذا می بینیم که مردم دید خوبی نسبت به مسئولین ندارند و اولین چیزی که به ذهن آنها خطور می کند این است که فرد مذکور سفارش شده و آدم چه شخصیتی است
هوالخالق قادرمتعال والمنتقم؛
مجلسیان(وضع کنندگان قانون) ورئیس مجلس
به ملت پاسخ بدهدکه کجای قانون نوشته
"وزارتخانه وساختارآن استیضاح شود!؟"اگه چنین باشدکه بایدرئیس دولت استیضاح گردد.
وزیروزارتخانه ناکارآمد است؛ قیمت همهٔ کالاهادرطی ٨ماههٔ مسؤلیت دولت جدیدکه درحوزهٔ مسؤولیت وزیرصمت‌ است اعم ازلوازم اساسی خانگی، خودروها، بسته های معیشت روزانهٔ خانواده و...
بیش ازمیزان افزایش ٨سالهٔ گذشته بالا رفت. وزیرصمت هروعده ای که دادعملی نشد.بنا براین
وی درصورت جداسازی وزارت خانه،تصدی هر
وزارتخانه ای را که به عهده بگیردناکارآمد خواهدبود.
این وزیرطبق قانون بایداستیضاح گرددتاقانون حاکم وحکم آنی درست اجرا شود. وگرنه سنگ روی سنگ بند نمی گرددو این بدآموزی باب می گرددو مردم نیزازمسؤولین بی اعتماد می گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
وقتي جنابعالي كه حامعه شناس اقتصاد هستيد هيچگونه تحليلي از وضعيت اقتصادي كشور نداريد چه انتظار از عوام است؟
مجلس = سیاهی لشگر
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
سیاهی لشگر هم نیستن کلی هزینه روی دست کشور گذاشتن هیچ کار مفیدی هم انجام نمی دن
هرچه زودتر وزیر بی لیاقت وندانم کار باید بره البته سمت بالا تری بهش میدن ا
انگار مدرسه است ، ۲ ماه فرصت میدن که چی بشه؟
بعد هم از تک ماده استفاده میکنن و قبول میشه ،
حالا اگر وزیر یه دولت دیگه هم بود به اون ۲ ماه فرصت مبدادن؟ یا قبل از جمع شدن امضا کار استیضاح رو یکسره میکردن .
یه بوم و چند هوا داره این مملکت .
آقای دکتر خلبان ببخشید سردار اگر بنا بود از دولت اجازه بگیرید با این همه هزینه و تشکیل مجلس فرمایشی را دنبال می کردیم ؟
همه چیز را ببازی گرفتید
معلوم شد که مجلس در ته همه امور است
نماینده ی واقعی مردم رو فقط تو مجلس ششم داشتیم. البته مجلس اول رو هم میگن ولی سن ما قد نمیده،
به این می گن آزادترین و قانونمند ترین کشور دنیا
وزیری که ناتوان هست ، و ماخصل یک عمر تحصیل و کار و رزومه اش شده این یک شبه توانمند نخواهد شد بجز اعمال هزینه بیشتر بر ملت و فرصت سوزی بیشتر
وای از این مجلس ودولت انقلابی اصلا بفکر مردم نیستن بفکر بازنشسته کشوری نیستن بازنشسته ها دارن له میشن
وزیر صمت جهانگیری بهزاد نبوی آقای نعمت زاده اینجور افراد را می خواهد وگرنه همین که هست هست فقط بی خودی عوض می شود یکی مانند ایشان یابدتر اورده می شود کف دست مونیست نیست
چرا این مجلس فرمایشی را منحل نمی کنید؟؟؟؟؟؟؟؟
با درخواست رییسی و قالیباف، تعیین تکلیف استیضاح وزیر صمت به تعویق افتاد

آقای رئیس با شعار عدالت بر سرکار آمد ولی خودش اینگونه باعث بی عدالتی شد
قربونت برم خدا که خیلی زود و اینجوری باطن افراد را رو می کنی
سید مرحومان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها