بازدید 19111
۳

کشف لاشه نهنگ در ساحل بندر «بریس» چابهار

لاشه به گل نشسته یک نهنگ در ساحل بندر «بریس» چابهار کشف شد.
کد خبر: ۱۱۲۶۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵ 28 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، روز گذشته لاشه به گل نشسته یک نهنگ توسط مردم محلی در ساحل بندر «بریس» چابهار کشف شد که تاکنون در ارتباط با علت تلف شدن این گونه عظیم‌الجثه اظهار نظری صورت نگرفته است.

پیش‌تر نیز در سال ۹۵ لاشه یک نهنگ با طول پنج متر و ۵۰ سانتیمتری و از گونه گوژپشت و نابالغ در ساحل «رمین» چابهار کشف شده بود که کارشناسان محیط زیست علت تلف شدن آن را برخورد با تورهای سرگردان رها شده صیادان اعلام کرده بودند.

گفتنی است، حضور چنین گونه‌های عظیم‌الجثه‌ای از آبزیان در آب‌های جنوب سیستان و بلوچستان حاکی از آن است که در سواحل مکران غذای کافی برای آنها وجود دارد و به نوعی زیستگاه مهم این جانوران محسوب می‌شود و به عبارتی سواحل دریای مکران از زیستگاه‌های انواع پستانداران دریایی است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
به این کشف نمیگن.
شاید کلمه رویت یا مشاهده بهتر باشه
بهتره لاشه را دفن کنند. تا هم از بوی آن خلاص شوند هم بعد از یک مدت اسکلت را خارج کنند و به موزه منتقل کنند.
این همه بمب و موشک در دریاها آزمایش می‌شود، روزانه هزاران کشتی با انواع آلودگی‌ها در دریاها رفت و آمد می‌کنند، این همه فاضلاب و پسماندهای مختلف وارد دریاها می‌شود، هزاران اسکله نفتی و گازی در دریاها مستقر و مشغول فعالیت هستند. همین که تا الان نسل همه آبزیان منقرض نشده است جای تعجب دارد، دیگر نیازی به کشف علت تلف شدن گهگاه موجوداتی مثل این نهنگ نیست.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل