بازدید 6266
عضو اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان محصولات معدنی ایران:

جلوگیری از خاموشی‌های ناگهانی اتفاق ارزشمندی است

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی، تامین برق پایدار تابستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اینکه صنایع دچار خاموشی‌های بدون برنامه و ناگهانی نشوند، اتفاق بسیار خوبی است که از آن حمایت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۵۸۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴ 22 June 2022

جلوگیری از خاموشی‌های ناگهانی اتفاق ارزشمندی است

به گزارش «تابناک»، "علی حمزه‌نژاد" در گفت‌و‌گو با پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، درباره ضرورت‌های مدیریت بار مصرف برق در فصل تابستان گفت: اینکه در سال جاری وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی‌های بی‌برنامه و مدیریت بار مصرف برق کشور برنامه‌ریزی کرده، اتفاق خوب و ارزشمندی است. با این وجود باید در نظر داشت مدیریت بار مصرف کشور، همت و برنامه‌ریزی همگانی‌ را طلب می‌کند و صنایع، تولیدی‌ها، ادارات و موسسات دولتی، شهرداری‌ها (در رابطه با روشنایی اتوبان‌ها، خیابان‌ها و معابر)، اصناف- که بعضی چراغ‌های تبلیغاتی خاص را شبانه‌روزی استفاده می‌کنند)، مساجد، حسینیه‌ها، ساختمان‌های مذهبی، آموزشی ، مدارس، منازل، همه و همه باید احساس مسئولیت کنند و در  حد خود در این بسیج همگانی که مدیریت بار مصرف برق است، شرکت کنند.

حمزه نژاد افزود: صنایع در بحث تولید و اشتغال از اهمیت بالایی برخوردار هستند و این ضرورت وجود دارد که به لحاظ تأمین انرژی پایدار مورد توجه ویژه باشند.

عضو اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی ایران تصریح کرد: در برخی صنایع مثل سیمان کوره‌هایی داریم که در صورت قطعی برق دچار خاموشی می‌شوند و تا زمان روشن شدن دوباره آنها فرا برسد، درگیر مشکلات متعددی خواهند شد.

حمزه‌نژاد با بیان اینکه صنایع در حوزه‌ها و ابعاد مختلف نیازهای متفاوت و متغیری به برق دارند، افزود: در تفاهم‌نامه‌هایی که با صنایع منعقد می‌شود، باید به تفاوت‌هایی که بین صنایع وجود دارد، توجه شود و به نظر من باید وزارت نیرو با صنایع به صورت تک‌تک وارد مذاکره و اجرای تفاهم‌نامه شود.

عضو اتحاديه توليدكنندگان و صادركنندگان محصولات معدنی ایران با مثبت ارزیابی کردن اقدامات شرکت توانیر در حوزه مدیریت بار مصرف صنایع در فصل تابستان اضافه کرد: اینکه وزارت نیرو بتواند در تعامل با بخش صنعت و با کمک مجموعه اقداماتی متفاوت زمینه تأمین برق کافی و پایدار را فراهم کند و صنایع دچار خاموشی‌های بدون برنامه‌ریزی و ناگهانی نشوند، اتفاق بسیار خوبی است که از آن حمایت می‌کنیم.

عضو انجمن مدیران صنایع با اشاره به اهمیت حفظ پایداری جریان برق در بخش خانگی اظهار کرد: برق بخش خانگی با رفاه مستقیم شهروندان ارتباط دارد و لازم است با حساسیت بیشتری پیگیری شود، اما از سوی دیگر باید دغدغه‌های صنایع نیز مورد توجه قرار گیرد و تلاش شود با کمترین آسیب تابستان امسال سپری شود.

بنا بر این گزارش، با توجه به اینکه حدود 37 درصد مصرف برق کشور متعلق به صنایع است، پیش‌بینی می‌شود تا با همراهی صنایع و اجرایی شدن این تفاهم‌نامه‌ها بخش قابل توجهی از مشکلات مرتبط به ناترازی تولید و مصرف برق در فصل گرم سال مرتفع شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل