بازدید 4344

5+1 باور غلط در رابطه با مراقبت از پوست

در این مقاله به بررسی باورهای نادرست در ارتباط با مرقبت از پوست می پردازیم. پس با ما همراه شوید.
کد خبر: ۱۱۲۵۶۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴ 21 June 2022

5+1 باور غلط در رابطه با مراقبت از پوست

این روزها با رشد و گسترش شبکه های اجتماعی باورهای نادرستی در ارتباط با مراقبت های پوستی به وجود آمده است. این باورهای غلط گاهی اوقات آسیب های بدی به پوست ما وارد می‌ کنند و احتمالا هزینه و زمان زیادی نیز برای انجام دادن آنها نیاز است و در نهایت کمکی نیز به پوست خود نکرده ایم. ما در ادامه این مقاله به بررسی باورهای نادرست در ارتباط با مرقبت از پوست می پردازیم. پس با ما همراه شوید.

  1. عدم نیاز پوست چرب به مرطوب کننده

یکی از باورهای نادرستی که در ارتباط با پوست وجود دارد آن است که پوست چرب نیاز به استفاده از مرطوب کننده ندارد در حالیکه هر پوستی نیاز به رطوبت رسانی داشته و در صورت کمبود رطوبت منجر به خشکی می‌شود. هنگامی که پوست احساس خشکی کند، چربی بیشتری تولید می‌کند زیرا می‌خواهد با خشکی مبارزه کند. این چرخه افزایش تولید چربی می‌تواند باعث بدتر شدن آکنه بر روی پوست چرب شود. اگر پوست چربی دارید به دنبال یک مرطوب‌کننده سبک باشید که منافذ پوست شما را مسدود نکند. یکی از این گزینه ها در این زمینه برند کامان است. با یک نگاه به لیست محصولات برند کامان و مراجعه به سایت این شرکت می‌توانید از نمایندگی آنها مطلع شده و اقدام به خرید کنید. مرطوب کننده های کامان قیمت مناسبی داشته و حاوی عصاره گیاهانی است که به ترمیم پوست آسیب دیده کمک قابل توجهی می‌کند.

  1. استفاده نکردن از ضد آفتاب در روزهای غیر آفتابی

بسیاری از ما در روزهایی که ابری است و آفتاب نیست از ضد آفتاب استفاده نمی‌ کنیم. باید دقت داشته باشیم که همه ما در تمام طول سال به ضدآفتاب نیاز داریم. گرم یا آفتابی نبودن هوا به این معنی نیست که از آسیب اشعه‌های ماوراء بنفش خورشید به دور هستیم. برای مثال در زمستان نور خورشیدی که می‌تواند از برف منعکس شود و باعث آفتاب‌سوختگی شود بدتر از آن چیزی است که تصور می‌کنیم.

 حتی در روزهای ابری هم نور خورشید می‌تواند به پوست ما نفوذ کرده و به آن آسیب وارد کند. این موضوع نشان می دهد که همیشه بیرون از خانه، در معرض آسیب خورشید هستیم. به هر میزان که ما مدت زمان بیشتری در خارج از خانه باشیم؛ آسیب نور خورشید به پوست ما بیشتر می‌شود بنابراین شما باید بدون توجه به فصل و به صورت روزانه از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

  1. مرطوب نکردن لب ها

لب ها نیز بخشی از پوست ما هستند که نیاز به مرطوب کردن دارند. شما در همه فصل ها برای خارج شدن از خانه باید از بالم یا مرطوب کننده لب استفاده کنید. در  زمستان لب ها به سبب کم آبی بدن و عدم نیاز بدن به آب خشک می ‌شوند و در تابستان لب ها به دلیل گرمای بالای هوا ترک بر می‌دارند. بنابراین استفاده از کرم و نرم کننده لب همواره توصیه می‌شود. انواع بالم لب جامد و مایع در بازار دارای قیمت‌های متنوعی است که مدل دخترانه و مردانه آن نیز متفاوت است. بالم لب دارای اسانس و عصاره های مختلفی مانند عصاره انواع میوه ها و گیاهان است. برخی از بالم لب ها دارای ضد آفتاب نیز هستند و از لب های شما در برابر اشعه مضر آفتاب نیز محافظت می کنند.

  1. خطرناک نبودن آفتاب سوختگی

برخی از افراد احساس می کنند که ماندن در معرض خورشید منجر به برنزه شدن آنها می شود. در صورتی که برخی از مدل های سوختن با آفتاب می‌تواند به پوست شما آسیب جدی و بلند مدت وارد کند. سوختگی شدیدتر موجب صدمه های شدید و حتی ابتلا به سرطان پوست خواهد شد که در طول زمان نیز بیشتر خواهد شد.

  1. اس پی اف بالاتر محافظت بیشتر

بسیاری از مردم بر این باور هستند که به هر میزان که اس پی اف ضد آفتاب بیشتر باشد می تواند از پوست ما محافظت بیشتری در برابر آفتاب کند. در حالی که این تصور درست نیست. برای مثال اس پی اف 30 به معنای آن است که شما 30 برابر بیشتر از حالت معمولی که در معرض آفتاب قرار دارید، محافظت می شوید. بالا بودن این اس پی اف به معنای آن است که زمان بیشتری برای استفاده مجدد از کرم بر روی صورت دارید اما لزوما محافظت بیشتری ندارید. بنابراین اگر می خواهید مدت زمان زیادی در فضای باز باشید حتما باید از اس پی اف 30 و یا بالاتر استفاده کنید. در صورت لزوم نیز مجددا آن را تجدید کنید. برای آن قسمت هایی از بدن که بیشتر از بقیه در معرض نور خورشید است بهتر است از کلاه لبه دار، عینک آفتابی و لباس آستین بلند استفاده شود تا سوختگی کمتر اتفاق بیفتد.

  1. مناسب بودن آب داغ برای پوست

5+1 باور غلط در رابطه با مراقبت از پوست

اغلب مردم این روزها از آب داغ برای رفع خستگی روزانه خود استفاده می کنند. این افراد نمی دانند که دوش آب گرم می تواند تا چه میزان برای پوست مضر باشد. درواقع آب داغ تمام روغن طبیعی و ضروری پوست را از بین برده و موجب خشکی پوست و حتی تشدید آن می‌شود. اگر می خواهید پوست شما همیشه تمیز و درخشان باشد بهتر است با آب ولرم حمام کنید یا حداقل مدت زمان استفاده از آب داغ را کمتر کنید. پس از استحمام نیز بهتر است از مرطوب کننده استفاده کنید تا از خشکی شدید پوست جلوگیری شود. بهتر است این مرطوب کننده زمانی استفاده شود که پوست هنوز خیس است زیرا رطوبت در درون پوست باقی مانده و موجب نرمی و لطافت آن خواهد شد.

نویسنده: وحیده امینی

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی