بازدید 8240
۱

این بادکنک‌ها خطرناک هستند

مدیرعامل آتش‌نشانی کرمانشاه درخصوص استفاده از بادکنک‌های هلیومی هشدار داد.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۷۶
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵ 19 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، فرهاد فرهودی مدیرعامل آتش‌نشانی کرمانشاه با اشاره به افزایش استفاده از بادکنک های هلیومی در مراسمات مختلف از جمله عروسی و تولد گفت: گاز هلیوم یک گاز بی اثر است که بسیار سبک بوده و استفاده از آن در بادکنک ها موجب می شود که این بادکنک ها زمین نیفتاده و در هوا معلق بمانند.

وی افزود: استنشاق گاز هلیوم با خطراتی از جمله خفگی و پارگی ریه همراه است، بنابراین هیچگاه استفاده از این بادکنک ها توصیه نمی شود.

فرهودی گفت: آنچه در خصوص این بادکنک ها بیش از همه خطرناک است، تقلب در گاز مورد استفاده در این بادکنک هاست که آنها را به بادکنک های مرگ آفرین تبدیل کرده است.

این مسئول گفت: با توجه به گرانی گاز هلیوم، برخی افراد متخلف از گاز شهری و گاز هیدروژن برای پرکردن این بادکنک ها استفاده می کنند که بسیار خطرناک است.

مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه اظهار کرد: ترکیب برخی گازها در این بادکنک ها به حدی خطرناک است که اگر یکی از آنها ترکیده و گاز در محیط منتشر شود، به محض وجود منبع حرارتی مانند شمع و فشفشه و... موجب انفجار و آتش سوزی می شود.

این مسئول با بیان اینکه تشخیص نوع گاز مورد استفاده در این بادکنک ها بسیار دشوار است، گفت: در همین راستا توصیه می شود افراد به هیچ عنوان از این بادکنک ها استفاده نکنند.

فرهودی گفت: در صورتی که برخی افراد اصرار به پذیرش این خطردارند توصیه می شود حداقل از این بادکنک ها در محیط باز و به تعداد اندک استفاده شود.

این مسئول افزود: همچنین افراد به طور جد باید کودکان را از این بادکنک ها دور نگه داشته و اجازه بازی با این بادکنک ها را به کودکان ندهند.

فرهودی گفت: توصیه می شود حتما هنگام استفاده از این بادکنک ها خاموش کننده های دستی در محیط موجود باشد و هیچ منبع حرارتی هم مانند شمع و... در محیط وجود نداشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
چرا نظارتی بر کار فروشگاههای عرضه کننده این بادکنک ها وجود ندارد؟متاسفانه در کشور باب شده که به محض ایجاد مشکل به جای حل آن کلا صورت مسئله را پاک می کنند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار