بازدید 8556

ترامپ: گفته بودم بایدن بیاید ونزوئلایی می‌شویم

رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره وضعیت این روزهای اقتصاد آمریکا به شدت از جو بایدن انتقاد کرده است.
کد خبر: ۱۱۲۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲ 17 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا از جو بایدن، رئیس‌جمهور فعلی این کشور بابت وضعیت اقتصادی این روزهای آمریکا گلایه کرده و گفته که او هشدار داده بود که در صورت روی کار آمدن بایدن وضعیت آمریکا شبیه ونزوئلا خواهد شد.

بایدن در حساب کاربری‌اش در شبکه «تروث‌سوشال» تصریح کرد: «به خاطر می‌آورید در دوران تبلیغات انتخاباتی من با اعتقاد راسخ می‌گفتم اگر این آدم‌ها سر کار بیایند آخرش به "یک ونزوئلای بزرگتر" تبدیل می‌شویم؟ می‌بینید، این هم یکی دیگر از پیش‌بینی‌های متعدد ترامپ است که درست بوده و یا اینکه دارد درست از آب درمی‌آید. به همین خاطر است که این روزها جمله (شعار) مشهور" ترامپ درباره همه چیز درست می‌گفت" سر زبان‌ها است.»

شاخص قیمت مصرف‌کنندگان در آمریکا نشان می‌دهد بهای مواد غذایی در این کشور به بالاترین میزان از دهه 70 میلادی تاکنون رسیده است. بهای مواد غذایی مصرفی خانوار با 12 درصد افزایش در سال منتهی به ماه می، بیشترین افزایش را داشته و این رقم بیشترین میزان افزایش سالانه از سال 1979 تاکنون بوده است.

بانک مرکزی آمریکا به‌منظور حفظ بهای کالاها و بالا بردن میزان اشتغال، و مقابله با افزایش بی‌رویه تورم و کاهش رشد اقتصادی، نرخ بهره بانکی را افزایش داده اما این اقدامی نیست که به‌سرعت جوابگو باشد و در زمان حاضر خطر تورم همراه با رکود آمریکا را تهدید می‌کند.

در حالی که دولت بایدن به‌علت افزایش بی‌سابقه تورم، مورد تهاجم سنگین جمهوری‌خواهان قرار گرفته است، اما بایدن افزایش بی‌سابقه بهای نفت و بنزین و این تورم افسارگسیخته را به گردن پوتین و تهاجم وی به اوکراین انداخت.

همچنین نتایج تحقیقات جدید در آمریکا که توسط مؤسسه هریس به‌سفارش دانشگاه هاروارد برای نشریه هیل انجام شده است، نشان می‌دهد تورم در جایگاه نخست مشکلات و نگرانی‌های مردم این کشور قرار دارد.

بر اساس داده‌های انجمن خودروی آمریکا (AAA)، که قیمت‌ها را در بیش از 60000 پمپ‌بنزین در سراسر این کشور دنبال می‌کند، قیمت‌ها اکنون از زمان تحلیف جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا دو برابر شده است.

علاوه بر این، صندوق بین‌المللی پول از جهش 5برابری نرخ تورم آمریکا در سال 2021 خبر داد و اعلام کرد این کشور در جدول رده‌بندی جهانی نرخ تورم طی این سال 51 پله بالا آمده است.

جو بایدن حدود سه هفته پیش در بحبوحه تورم افسارگسیخته در آمریکا با «جرومی پاول» دیدار و درباره وضعیت اقتصادی کشور با وی گفتگو کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان