بازدید 7924

وحشتناک‌ترین مکان روی زمین کجا بوده است؟

در دنیای دایناسورها یک کشف جدید شکل گرفته و گویا موجودی با صورت بولداگ وجود دارد.
کد خبر: ۱۱۲۳۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴ 08 June 2022



به گزارش تابناک به نقل از همشهری، این گونه از دایناسورها حدود ۹۸ میلیون سال پیش در صحراها پرسه می‌زده است. با ظاهری عجیب، بازوهای کوچکی داشته و به بزرگی یک اتوبوس جثه آن بوده است.

دانشمندان گفته‌اند که بقایایی از آن را در مصر پیدا کرده‌اند. بر اساس گزارش رسانه‌ها، در واحه بهاریا در صحرای غربی مصر، یک استخوان از گونه دایناسوری که هنوز نامگذاری هم نشده است توسط کارشناسان کشف شد.

به گفته محققان، به نظر می‌رسد این موجود گوشتخوار دارای دو پا، دندان‌های کوچک و دست‌های کوتاه بوده است. در زمان زندگی، به نظر می‌رسید که حدود ۶ متر طول داشته است. این جانور متعلق به خانواده دایناسورهای مارمولک مانند آبلیسور است و در دوره کرتاسه (۱۴۵ تا ۶۶ میلیون سال پیش) شکوفا شده است. این آخرین دوره زمانی عصر دایناسورها بود. آنها عمدتاً در پاتاگونیا و سایر مناطق گندوانا حضور داشتند.

 

گندوانا یک ابرقاره جنوبی باستانی بود. امروزه به عنوان آمریکای جنوبی، استرالیا، قطب جنوب، آفریقا، شبه قاره هند و شبه جزیره عربستان شناخته می‌شود.

این مطالعه توسط «بلال سالم» از مرکز دیرینه‌شناسی مهره‌داران دانشگاه منصوره (MUVP) مصر انجام شد. سالم همچنین دانشجوی کارشناسی ارشد در دانشگاه اوهایو و عضو هیئت علمی دانشگاه بنها است.

او می‌گوید: «در اواسط دوره کرتاسه، واحه بهاریا یکی از وحشتناک‌ترین مکان‌های روی کره زمین بوده است. اینکه چگونه همه این شکارچیان عظیم‌الجثه توانسته‌اند در کنار هم زندگی کنند، یک راز باقی مانده است؛ اگرچه احتمالا به خوردن چیزهای مختلف و سازگاری آنها مربوط می‌شود.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست