بازدید 5268

اشپیگل: آلمان به زلنسکی اعتماد ندارد

مجله اشپیگل آلمان با استناد به منابع دولتی در گزارشی نوشت که این کشوردر ارسال تانک به اوکراین برای مقابله با نیروهای روسیه به سبب "دلایل تاریخی" مردد بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۳۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳ 07 June 2022


به گزارش تابناک به نقل از پایگاه راشا تودی، به گفته مقامات ناشناس، دولت اولاف شولتس، صدراعظم آلمان این نگرانی را دارد که کی‌یف در صورت دستیابی به یک سری از پیروزی‌ها، بیش از حد اعتماد به نفس پیدا کرده و ممکن است به خاک روسیه حمله کند.

گزارش شده که برلین در زمینه ارسال تسلیحات به اوکراین کُند عمل کرده زیرا نگران است موفقیت نظامی این کشور را به حمله علیه روسیه وادار کند. اشپیگل در مطلب خود در اشاره‌ای آشکار به حمله آلمان نازی به اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۴۱ نوشت: چنین تحولی "به این معنی است که تانک‌های آلمانی بار دیگر در داخل روسیه قرار خواهند گرفت."

در ادامه این گزارش تصریح شد: وجود نگرانی از بابت امکان ارسال تسلیحات آلمانی به روسیه "وجود یک بی‌اعتمادی خاصی نسبت به ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین نزد برلین را برجسته می‌سازد و به این دلیل این است که صنعت دفاعی آلمان مجوز تحویل تانک‌های جنگی را پیدا نکرده است."

تاکنون، تنها لهستان و جمهوری چک به دولت کی‌یف تاک تحویل داده‌اند، نه صادرکنندگان عمده تسلیحات مانند آمریکا، انگلیس و فرانسه.

به گفته این منابع، به‌رغم اینکه ممنوعیت ارسال تانک به اوکراین هرگز در سطح ناتو مورد بحث قرار نگرفته، توافقی غیررسمی بر سر این موضوع بین واشنگتن، لندن و پاریس حاصل شده است و آلمان "به دلایل تاریخی" هرگز نمی‌تواند اولین کشوری باشد که تانک به اوکراین تحویل می‌دهد.

در گزارش اشپیگل، برخی سیاستمداران و تحلیلگران شولتس را متهم کرده‌اند به این که برای کمک به اوکراین در جنگ با روسیه بسیار کُند عمل کرده است. نویسندگان این گزارش همچنین به شایعاتی اشاره کردند مبنی بر اینکه صدراعظم آلمان بالاجبار هر امتیازی که تاکنون در مورد کمک‌های نظامی داده را پذیرفته، اما پس از آن همچنان مساله تحویل را به تاخیر انداخته است.

از اواخر فوریه، زمانی که حمله نظامی روسیه به اوکراین آغاز شد، برلین فقط سلاح‌های سبک‌تر را به کی‌یف عرضه کرده است و حجم تحویل‌هایش به مرور زمان کاهش یافت، به طوری که نشریه ولت آم زونتاگ گزارش داد که تنها دو محموله تسلیحاتی آلمان بین ۳۰ مارس تا ۲۶ مه وارد اوکراین شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی