بازدید 27547
۲

جمشید هاشم‌پور به دیدار رفیق قدیمی‌اش رفت

رضا صفایی‌پور که مدتی قبل در بیمارستان بستری بود پس از دیدار با دوست قدیمی‌اش جمشید هاشم‌پور گفت: امیدوارم فرصتی برای یک کار مشترک پس از سال‌ها فراهم شود.
کد خبر: ۱۱۲۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶ 06 June 2022

 


به گزارش تابناک به نقل از همشهری آنلاین، رضا صفایی‌پور که از سال‌ها قبل در سینما فعالیت داشته و بخاطر نقش‌های منفی به «طوفان» معروف بود، مدتی است به پارکینسون مبتلا شده و چند هفته پیش هم در بیمارستان بستری شد. او پس از مرخص شدن از بیمارستان شرایط جسمی و نیز قدرت تکلم بهتری پیدا کرده و حالش رو به بهبود است.

این بازیگر در گفت‌وگویی کوتاه با اشاره به این که نسبت به روزهای گذشته بهتر شده، گفت به تازگی جمشید هاشم‌پور به عیادتش‌ رفته و از دیدن او انرژی خوبی گرفته است. «ما بیشتر از ۵۰ سال است که با هم دوست هستیم و تقریبا کار خود را در سینما با هم شروع کردیم. ایشان به منزل ما آمد و به قول سینمایی‌ها فلاش‌بک زدیم به گذشته و کارهایی که در سینما داشتیم. ما هر دو رزمی کار می‌کردیم و نقش‌هایمان اغلب منفی بود اما چون هر دو نقش منفی بازی می‌کردیم خیلی نمی‌شد با هم کار کنیم چون می‌گفتند این دو مدام با هم هستند در صورتی که خود ما مسئله‌ای نداشتیم.»

صفایی‌پور تعریف می‌کند: «قبل از انقلاب در فیلم «مرد جنگل» همبازی بودیم و بعد از انقلاب هم در «چشم عقاب» با هم کار کردیم. جمشید مدتی هم نقش مثبت بازی کرد و من هم همینطور. با این همه قدمت دوستی ما به سال ۱۳۴۸ برمی‌گردد و خوشحالم که او هنوز کار می‌کند و می‌گفت که در بوشهر ‌مشغول بازی بوده است.»

او همچنین می‌گوید: «من و جمشید به هر حال بچه این کار و سینما هستیم و وقتی شنیدم او بازی می‌کند فکر کردم ای کاش شرایط جسمی من هم طوری بود که می‌توانستم بازی کنم مخصوصا با جمشید که رفیقم است. ما با هم سمپات هستیم و برایم جالب بود اگر در این سن هم می‌شد با هم کار کنیم، ولی حالا که او کار می‌کند فرقی نمی‌کند، انگار من کار می‌کنم.»

رضا صفایی‌پور معروف به «طوفان» متولد سال ۱۳۲۸ در تهران است. او فارغ التحصیل دیپلم رشته ادبی است و فعالیت خود را با کشتی کج شروع کرد و بعد از چند مقام قهرمانی در ورزش، وارد سینما شد و با نام طوفان به شهرت رسید.

او فعالیت خود را به صورت جدی در سال ۱۳۴۲ وقتی که سال ۱۴ داشت آغاز کرد و به عنوان ورزشکار بدلکار در فیلم «ترس و تاریکی» محمد متوسلانی حضور یافت. سپس در سال ۱۳۴۸ با فیلم «قهرمانان» به کارگردانی ژان نگولسوک، محصول مشترک ایران و آمریکا، به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفت و تا سال۱۳۵۵ نزدیک به ۱۰فیلم بازی کرد. وی با فیلم «میرزا کوچک خان» در سال ۱۳۶۲ به بازیگری برگشت و با حضور در فیلم های «فصل خاکستری»، «شکار در شب»، «پلاک» و «ضربه آخر» کم کم به شهرت رسید و در سال ۱۳۷۱ نیز با سریال دیدنی «سیمرغ» وارد قاب تلویزیون شد.

از آثار سینمایی که او که درآن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان به فیلم‌های «سینه سرخ»، «خداحافظ سینما»، «سحرگاه پیروزی»، «چشم عقاب»، «شاهرگ»، «تهاجم»، «پاتک»، «جهنم سبز»، «حادثه در کندوان»، «خط آتش»، «مرضیه»، «آن ها هیچ کس را دوست ندارند»، «ضربه آخر»، «صلیب طلایی»، «پوتین»، «شکار خاموش»، «جمیل»، «کانی مانگا»، «پلاک»، «میرزا کوچک خان»، «شکار در شب»، «فصل خاکستری»، «انفجار»، «مردی در آتش»، «چشمان بسته»، «جنوبی»، «گریز از مرگ»، «هفت مرد دلاور»، «خر دجال»، «غلام ژاندارم»، «ترس و تاریکی» اشاره کرد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۲
اول فکر کردم به دیدار حق شتافت. خب الحمد لله در سلامت کامل هستد جمشید خان سلام برقرار باشی.
یک نقشی هم به صفایی بدید گناه داره واقعا زندگی خرج داره
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر