بازدید 4885

لاپید: عادی سازی روابط با عربستان اندکی زمان می‌برد

وزیر امورخارجه رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب از احتمال عادی سازی روابط با عربستان خبر داد و گفت که این مساله اندکی طول می کشد.
کد خبر: ۱۱۲۲۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 03 June 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رسانه های صهیونیستی، یائیر لاپید به روزنامه صهیونیستی جروزالم پست افزود: عادی سازی روابط با عربستان به نظر می رسد مثبت است و اگر کارها در این مسیر پیش رود، این کار با گام های حساب شده انجام خواهد شد.

وی ادامه داد؛ دولت آمریکا بخشی از این روند (عادی سازی روابط با عربستان) است و ما آن را ارج می نهیم.

این خبر ساعانی پس از آن منتشر می‌شود که رسانه های رژیم صهیونیستی از موافقت عربستان با گشودن حریم هوایی خود به روی هواپیماهای این رژیم خبر دادند.

پایگاه اطلاع رسانی جنبش انصار الله یمن پنجشنبه شب گزارش داد: رسانه های صهیونیستی از توافق امنیتی بین اسرائیل و عربستان برای گشودن حریم هوایی عربستان به روی هواپیمایی اسرائیل در مقابل خروج نیروهای بین المللی از دو جزیره تیران و صنافیر و تحویل آنها به ریاض خبر دادند.

سایت صهیونیستی «والا» سوم خردادماه جاری فاش کرده بود: "دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا به طور سری بین اسرائیل و عربستان و مصر به منظور دستیابی به یک راه حل به منظور تکمیل فرایند انتقال دو جزیره "تیران و صنافیر" در دریای سرخ به حاکمیت عربستان همراه با اجرای گام های عادی سازی روابط بین تل آویو و ریاض میانجیگری می کند. "

دو جزیره صنافیر و تیران تحت حاکمیت مصر بود اما در دوره زمامداری «عبدالفتاح السیسی «رئیس جمهوری کنونی مصر به عربستان واگذار شد. این اقدام السیسی با موجی از اعتراضات در داخل مصر همراه بود.

پس از امضای توافق سازش میان امارات و بحرین با رژیم صهیونیستی در ۲۵ شهریور ماه سال گذشته (۱۳۹۹)، بارها مقامات سعودی از جمله وزیر خارجه عربستان از ابراز علاقه خود برای برقراری رابطه با رژیم صهیونیستی سخن گفتند. «فیصل بن فرحان «وزیر امور خارجه عربستان در گفت ‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» بدون اشاره به جنایات مداوم رژیم صهیونیستی و نامشروع بودن این رژیم مدعی شده بود که «عادی‌سازی روابط با اسرائیل از لحاظ اقتصادی، اجتماعی و امنیتی به نفع منطقه خواهد بود».

برخی منابع خبری نیز فاش کرده بودند که آذر ماه ۱۳۹۹ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر وقت رژیم صهیونیستی با سفر محرمانه به عربستان، با «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی دیدار کرده بود.

سایت صهیونیستی «والا» در ادامه گزارش سوم خرداد خود نوشته بود: اگر مذاکرات با موفقیت به پایان برسد و گام‌های عادی‌سازی بین اسرائیل و عربستان برداشته شود، این دستاوردی برای کابینه «نفتالی بنت» نخست وزیر کنونی اسرائیل و همچنین برای دولت آمریکا در خاورمیانه محسوب خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار