بازدید 102196
همراه با دهمین روز آواربرداری از فاجعه «متروپل»

روز پایانی آواربرداری از متروپل؟ / اموال مالک ساختمان در اختیار دادستان قرار گرفت/ آغاز به‌کار ستاد پیگیری و رسیدگی امور حقوقی و قضایی حادثه/ مدت زمان تخریب سه ماه خواهد بود/ پیکر ۳۸ مین جان باخته نیز تفحص شد

آن گونه که برخی مسئولان تاکید کرده‌اند، امروز آخرین روز آواربرداری از متروپل خواهد بود و قرار است فاز بعدی یعنی آواربرداری کلی آغاز شود، اما این تغییر فاز در صورتی ممکن خواهد بود که همه مفقودشدگان پیدا شوند. اتفاقی که اگر رقم بخورد، قرار است اجرای انبوه وعده‌های مسئولان در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۱۱۲۲۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰ 01 June 2022
روز پایانی آواربرداری از متروپل؟ / اموال مالک ساختمان در اختیار دادستان قرار گرفت/ شمار جان باختگان به ۳۷ تن رسیدآن گونه که استاندار خوزستان و برخی دیگر تاکید کرده‌اند، امروز آخرین روز آواربرداری از متروپل خواهد بود و قرار است فاز بعدی یعنی آواربرداری کلی آغاز شود، اما این تغییر فاز در صورتی ممکن خواهد بود که همه مفقودشدگان پیدا شوند.

به گزارش «تابناک»؛ دهمین روز آواربرداری از متروپل در حالی آغاز شده که به گفته مسئولان، ۱۳ تن از کسانی که به‌عنوان متهم در این حادثه معرفی شدند، دستگیر و بازجویی شدند که در میان آن‌ها سه شهردار، شهردار منطقه یک آبادان، ناظران ساختمان و نفراتی از نظام مهندسی جزو دستگیر شدگان هستند. افزون بر این، برخی مقامات استان خوزستان که بین سال‌های ۹۵ تا نیمه اول ۱۴۰۰ در این پرونده نقش داشته و حتی در افتتاحیه ساختمان حضور داشتند مورد تحقیق قرار گرفته‌اند.
 
روز پایانی آواربرداری از متروپل؟ / اموال مالک ساختمان در اختیار دادستان قرار گرفت/ شمار جان باختگان به ۳۷ تن رسید
 
البته جز این، وعده داده شده که برای جلوگیری از فاجعه‌های دیگر تمامی ساختمان‌های دیگری که توسط هلدینگ عبدالباقی در استان خوزستان ساخته شده، بررسی شوند و تاکید شده که پرداخت خسارت به کسانی که در حادثه متروپل جان و مال خود را از دست دادند، از اموال مالک ساختمان و بخشی نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود.

به تاکید استاندار خوزستان، در راستای عمل به این وعده، تمامی حساب‌های مالی مالک ساختمان متروپل مسدود شده و در اختیار دادستان قرار گرفته تا برای پرداخت به خسارت دیدگان تعیین تکلیف شود. این در حالی است ۲۰ تا ۳۰ درصد ساختمان متروپل توسط افراد خریداری شده بود که باید برای این افراد تدبیری متفاوت اندیشیده شود و همچنین لازم است به حقوق و مزایای کارگران این پروژه و سایر پروژه های هلدینگ رسیدگی شود.
 
افزون بر این موارد، وعده داده شده که خسارت منازل و مغازه‌هایی که در نزدیکی متروپل قرار داشتند و دچار خسارت شدند هم جبران شود و بدین ترتیب، برنامه‌هایی مفصل تدارک دیده شده که قرار است با پایان عملیات آواربرداری متروپل با جدیت بیشتر پی گرفته شوند؛ مراحلی که پیش درآمد آنها، پیدا شدن آخرین نفرات مفقود در زیر آوارهای این سازه است.
 
پیکر ۳۸ مین جان باخته نیز تفحص شد
۱۴۰۱/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۶

محمد نسیمی، عکاس و خبرنگاری که در محل حادثه متروپل حضور دارد، با انتشار یک استوری از تفحص پیکر ۳۸ مین جان باخته حادثه خبر داد.

روز پایانی آواربرداری از متروپل؟ / اموال مالک ساختمان در اختیار دادستان قرار گرفت/ آغاز به‌کار ستاد پیگیری و رسیدگی امورحقوقی و قضایی حادثه/ مدت زمان تخریب سه ماه خواهد بود/ شمار جان باختگان به ۳۷ تن رسید

واویلا، آبادان دلش گرفته
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۲۱:۴۳

ویدئو: تشییع پیکر همسر و فرزندان فوزیه جلیلیان، از قربانیان متروپل

فوزیه جلیلیان پرستار بخش کرونایی یکی از بیمارستان‌های خوزستان است؛ زنی که دو سال سخت کرونایی را پشت سر گذاشت و حالا هم عزادار همسر و فرزندانش شده است؛ عزیزانی که قربانی فاجعه تلخ ریزش ساختمان متروپل آبادان شدند و امروز (۱۱ خرداد) در میان خیل عظیم جمعیت تشییع شدند.

تعداد بازدید : 12930
تکذیب کشف پیکر ۳۸ مین نفر
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۲۱:۰۰

خبرگزاری تسنیم از پیدا شدن جسد یک شهروند دیگر حین عملیات آوار‌برداری متروپل خبر داد تا بدین ترتیب شمار جان باختگان به ۳۸ تن افزایش بیابد؛ خبری که بعد از ساعتی از خروجی این خبرگزاری حذف شد!

پیشتر اعلام شده که بر اساس گزارش‌های دریافتی از خانواده‌ها، با فروریختن این سازه ۳۸ نفر مفقود شده‌اند.

مدت زمان تخریب سه ماه خواهد بود
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۸:۰۱

مصطفی متدین نماینده تام الاختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در به فارس گفت: گرچه مدت زمان برای قرارگاه به عنوان متولی تخریب متروپل مهم است اما باتوجه به در اولویت بودن ایمنی حدود سه ماه عملیات تخریب زمان خواهد برد. چند راهکار برای تخریب در نظر است که انفجار گزینه آخر خواهد بود و شنبه تصمیم نهایی در این رابطه گرفته خواهد شد.

وی افزود: کارگروهی از مجرب ترین کارشناسان کشور در حال بررسی طرح تخریب ساختمان متروپل هستند تا این عملیات با ایمنی کامل اجرا شود و به کسی آسیبی نرسد. یک دستگاه لودر ۷۵۰ معدنی امروز یا فردا به محل متروپل می‌رسد که البته برای فعالیت نیازمند فضای مناسب است؛ این لودر با هر بیل ظرفیت سه کامیون را تکمیل می‌کند.

مصطفی متدین تصریح کرد: هزینه‌های تخریب بعد از انتخاب روش مشخص خواهد شد.

آغاز به‌کار ستاد پیگیری و رسیدگی امورحقوقی و قضایی حادثه «متروپل»
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۷:۰۲

صبح امروز ستاد پیگیری و رسیدگی امور حقوقی و قضایی حادثه متروپل در آبادان با حضور «صادق جعفری‌چگنی» دادستان مرکز خوزستان و «احسان عباس‌پور» فرماندار ویژه آبادان در این شهرستان آغاز به‌کار کرد.

مطابق اعلام استاندار خوزستان، آسیب‌دیدگان حادثه متروپل می‌توانند با مراجعه به این ستاد، به‌طور متمرکز امور حقوقی و قضایی خود را پیگیری کنند. این ستاد در منطقه امیر آباد آبادان، فرعی ارکیده، پلاک 110 ساختمان دو طبقه (ساختمان سابق مرکز آمار اروند) استقرار یافته است.

روز پایانی آواربرداری از متروپل؟ / اموال مالک ساختمان در اختیار دادستان قرار گرفت/ عملیات آواربرداری به مراحل پایانی نزدیک شد/ شمار جان باختگان به ۳۷ تن رسید

افزایش سرعت آواربرداری با استقرار دستگاه‌های فوق سنگین
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۶:۳۰

فرماندار ویژه آبادان با اشاره به آخرین وضعیت آواربرداری ساختمان متروپل، گفت: سرعت آواربرداری نسبت به گذشته بیشتر شده و دستگاه‌های سنگین و فوق سنگین در محل حادثه مستقر شده‌اند.

احسان عباسپور افزود: همه تلاش ما تسکین آلام مردم است. در آواربرداری در کنار سرعت، دقت عمل را نیز در نظر گرفته‌ایم تا فعالیت‌ها را به بهترین شکل ممکن پیش ببریم.

تکلیف تمام پیکرهای زیر آوار تا ۲۴ ساعت آینده مشخص می‌شود
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۵:۵۵

صادق خلیلیان، استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهار جناح را برای کار آواربرادری آماده کرده‌ایم که بخش اول کار به پایان رسیده و در حال اتمام بخش دوم کار هستیم.

وی افزود: پس از این مرحله، وارد بخش سوم که تعیین تکلیف باقی‌مانده ساختمان است خواهیم شد و با پیدا کردن پیکرهای احتمالی، این بخش از کار به اتمام می‌رسد. در ٢۴ ساعت آینده تکلیف سایر پیکرهای احتمالی گرفتار در آوار متروپل مشخص خواهد شد.

دهمین روز از عملیات آواربرداری
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۵:۰۰
جست‌وجوی پیکرها تا آخرین لحظه ادامه دارد
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۴

احسان عباسپور، فرماندار آبادان در جمع خبرنگاران گفت: عملیات آواربرداری با سرعت بسیار خوبی در حال انجام است. در کنار سرعت، دقت را نیز مورد توجه قرار داده‌ایم تا در صورت مشاهده پیکرها بتوانیم آن‌ها را از زیر آوار خارج کنیم.

وی افزود: تا آخرین لحظه، جست‌وجو را برای یافتن پیکرها ادامه خواهیم داد.

عملیات آواربرداری به مراحل پایانی نزدیک شد
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۲:۱۰

قدرت الله محمدی فرمانده آواربرداری میدانی متروپل ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ورود ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز اکنون عملیات آواربرداری در متروپل پیشرفت قابل توجه‌ای دارد.

وی افزود: وجود میلگرد، تیرآهن‌ و مصالح ساختمانی سنگین در این سازه عملیات آواربرداری را دشوار کرده ولی با کار شبانه روزی این عملیات رو به پایان است. از سوی دیگر مقاوم سازی باقی مانده سازه سرعت آواربرداری را شتاب داد و با ایمنی بیشتری این عملیات ادامه دارد.

محمدی با بیان اینکه احتمال وجود اجساد زیر آوار تیم‌های امدادی را مجبور کرده با دقت عملیات را انجام دهند، ادامه داد: هر جا که آثاری از اجساد مشاهده شود ادامه کار به صورت دستی انجام می‌شود.

ویدئو: یکی از ستون‌های متروپل که تحت‌فشار مچاله شده!
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۱۰:۱۹
تعداد بازدید : 14017
شمار جان‌باختگان متروپل به ۳۷ تن رسید
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۰۹:۴۸

با بیرون آوردن یک پیکر دیگر از زیر آوارهای متروپل آبادان، مجموع جان‌باختگان این حادثه به ۳۷ نفر رسید.

احسان عباس‌پور فرماندار ویژه شهرستان آبادان به فارس گفت: در ادامه عملیات آوار برداری متروپل یک پیکر دیگر از زیر آوارهای متروپل آبادان خارج شد تا مجموع جان باختگان این حادثه تاکنون به ۳۷ نفر برسد.

روز نهم آواربرداری از متروپل
۱۴۰۱/۰۳/۱۱ - ۰۹:۰۰
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۵
ان طور که در خبرها امده بود روز حادثه از ابتدای صبح تا نزدیک ظهر کارگران مشغول جوشکاری ستونهای شکاف خورده و خم شده متروپل بوده اند اگر استانداردهای خبر رسانی در کشورمان جاری بود انروز باید خبرنگاران ازاد و خبرنگاران صداو سیمای ابادان مثل مور وملخ بر سر ساختمان حاضر میشدند و با گزارشهای خود حساسیت مقامات استانی و کشوری را بر می انگیختند کافی بود تصویر ستون شکاف خورده ای که یکی از جوشکارها قبل از حادثه به گوشی خانواده خود ارسال کرده را از تلوزیون پخش می کردند متاسفانه جریان خبررسانی در کشور ما از بیماریهای مزمنی رنج می برد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
دقیقا درست میفرمایید. همه چیز را میخواهند با تکذیب و ماستمالی و پنهان سازی به ورطه فراموشی و مرور زمان بسپارند. این عنوانی به غیر از بی کفایتی و ناکارآمدی ندارد
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
همه اهالی منطقه باید دستگیر و اعدام شوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
چرا این خبرنگارها در ریزش ساختمان جنوبی برج‌های چمپلین میامی که باعث مرگ 98 نفر شد مثل مورو ملخ نریختند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
خبرنگارها از کجا باید میفهمیدن که اونروز قراره ساختمان خراب بشه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
اصلا گیریم اموالش هم در اختیار دادستانی قرار بگیره . چنین فرد فاسدی که کارش مدام زد و بند و رشوه بوده شک نکن چند برابر کل اموالش وام گرفته و به بانکها بدهکاره !!! تکلیف اونا چی میشه ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
سوال : آیا تنش حرارتی ناشی از جوشکاری منجر به .ریزش ساختمان نشده ؟ متخصصین لطفاً جواب دهند
هیج کجای دنیا اینطور آواربرداری رو تمام نمیکنند
این یعنی توهین به خانواده های بازماندگان چون هنوز امید دارند

فقط میخوان اعتراضات خاموش بشه سریع چون دیگه مردم جمع نمی‌شوند
پاسخ ها
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
یعنی چطوری تموم میکنن ؟ وقتی که آوار تموم بشه آوار برداری تموم میشه دیگه . یعنی نظر شما اینه که چون زمین زیر ساختمان رو هم نمی کنن این توهینه به خانواده های بازماندگان ؟
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
عزیز دل حس میکنم کم توجهی کردی و زود قضاوت..خوب آواربرداری تا انتهای کار داره جلو میره دیگه... نگفتن که عمیلیات رو متوقف میکنیم و بتن پر میکنیم ..فقط الان فضا تقریبا کل آوارهای سطحی به صورت دستی چک شده الان دارن با ماشین آلات و احتیاط آوارهای سطحی رو جمع میکنن ..هرجا هم نیاز پیش بیاد آوارهای زیرسطحی با دقت بیشتری بررسی بشه پروسه رو دستی میکنن دوباره...تو متن خبر هم اومده..من با باقی ماجرا کاری ندارم ولی این نوشته شما گیر صحیحی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
متاسفانه در سه روز اول به علت هیجان زیاد مردم عملا آواربرداری نمیشد انجام داد بخاطر اینکه مردم ریخته بودند روی آوار و نمیگذاشتند ماشینهای عمرانی وارد محل شود حتی یکبار یکدستگاه لودر آمد مردم سنگ زدند شیشه هایش را خرد کردند انصافا: بچه های آتش نشانی و هلال احمر صبوری کردند بدتر از همه ریختن دهها سگ خانگی بی تجربه باسم زنده یاب در محل که تبدیل شده بود به محل جنگ سگها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
چقد این معترضین برای امداد رسانی مانع ایجاد کردند، گاهی برای فالوو سگ بردند و ...
خدا کمی از هیجان این مردم بکاهد.
این بابا اگر اموالی داشت حتماً به خارج منتقل می کرد. آن چه که به نام اموال این قبیل دزدان شناخته شده است، ساختمان های بی کیفیتی است که (1) حداقل به یک نفر فروخته شده، و (2) در ازای مبلغی بیش از ارزش بازار ملک ترهین شده است. متولی گروه دوم قوی تر از گروه اولند بنا بر این، اگر خشت و آجری هم مانده باشد به نفع بانکها مصادره خواهد شد.
پاسخ ها
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
متاسفانه دفیقا همینطور است.
اموال همه دستگیر شدگان باید ضبط شود. در این قضیه باید مقصران تمام خسارت مالی و دیه کشته شدگان را بدهند و جریمه هم بشوند تا درس عبرتی برای دیگران باشد نه اینکه مثل قضیه اختلاس بانکها دولت برای ارام کردن معترضان دست در جیب بقیه مردم بکند واز منابع بانکی خسارت پرداخت کند. البته این همه تخلف باید منجر به صدور کیفر خواست مبنی بر قتل عمد هم بشود.
--- ببخشيد برادر ! آيا به نظر شما در فاجعه متروپل پرونده به طور دقيق و كامل دنبال خواهد شد ؟
-- انشا الله ، حتماً ... به قول مادر عيال اميد همه ما بخداست !!
-- آيا كسي يا كساني محاكمه خواهند شد ؟
-- انشالله ... انشا الله ... هر چه زودتر !!
-- آيا كسي يا كساني از مسئولين استعفا خواهند داد ؟
-- استعفا ؟ ...ا هه هه ! ... استعفا ! .. راستش چشمم آب نمي خوره مسئولي در اين رابطه استعفا بدهد ! ..به هر حال اميد است تمام مسئولين ما از اعضاي كابينه بگير تا دهدار روستاي كپر آباد در مورد واژه « استعفا »حضور ذهن داشته باشند!!
-- نظر شخصي خودتان چيست ؟ تجربه تان ؟
-- حضور انور شما كه عرض كنم ، نظر شخصي خودم اين است كه مسئولين ما با واژه استعفا آشنايي ندارند و شايد هم اين كلمه تا به حال به گو ششان نخورده باشد ،... گمان نكنم چون همه مسئولين تشنگان خدمت به مردمند !!..و اما تجربه شخصي خودم ، به ياد دارم كه همين چند سال پيش در كشور مصر سرويس مدارس دانش آموزان دچار سانحه شد و اولين كاري كه فوري انجام شد وزير آموزش و پرورش آن مملكت عطاي وزارت را به لقايش بخشيد و استعفا داد !! ... ها برو كه رفتي !!
.. پس نظر شما اين است كه برخي مسئولين ، چه مبالاتري باشند و چه پايين تري بايد استعفا ..
-- خدا كريمه اين جوري باشه !! .. ببخشيد برادر ! بايد بروم كار دارم ... همين چند دقيقه پيش برايم پيامك رسيد كه يارانه ام فعلاً به حساب رفته -- اما قابل برداشت نيست !! --- زود بروم ببينم چند به حساب رفته و گوش شيطان كر اگر قابل برداشت شد چه كار ميتوانم باهاش بكنم ... فعلا خدا نگهدار !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اینقدر آسمان ریسمان به هم بافتی که علیه دولت حرف بزنی؟ خب یکباره بگو با یک شخص مشکل دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
اینها که مسئولین قبلی بودند و بیشترشان هم بازداشتند.
واقعا راه بهتری برای غر زدن نیست؟
همون روزای اول هم گفتند دیگه مفقودی نداربم و آواربرداری تموم شده
آقای عبدالباقی یکی بود بگردید در ایران چند نفر مثل ایشان با روابط کار ساخت ساز می کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
تقریبا همه همینطور کار می کنند.
همه آن هایی که به جای تمکین به قانون به دنبال آشنا و رابطه برای حل کار خودشان هستند
دادستان مقصر اصلی است چون بی کیفیتی ساختمان قبلا گزارش و رسانه ای شده بود
خوب موضوع ماست مالی شد و انگار نه انگار تعدادی از هم وطنان فوت شدند نه عذر خواهی نه استعفا ونه رسیدگی
مالک ساختمان شب دستگیر می شود صبح در میان فوت شده هاست مابقی هم به زودی ازاد یا با دیه مختصر قضیه را فیصله می دهند و قربانیان می مانند و خانواده های داغدار با کلی غم
در ژاپن و کشورهای غربی قانون و احکام اسلامی در مورد موارد فوق بیشتر رعایت می شود تا در ایران و جهان سوم
برگی بر افتخارات ایران .با غرور میگن آوار بارداری داره تموم میشه .
تلفات این ساختمان معادل یکروز مرگ و میر تصادفات نیست
اخبار شبهای آبادان را چرا نمیگید چه خبره
دلار سی و دو هزار تومان هم رد کرد. مگه حضرات جبهه انقلاب نمی گفتن بدون برجام هم ارزش ریال را بالا می برند؟ الان کجا تشریف دارتد؟ چرا زندگی مردم را به گروگان گرفتید؟ مردم نخواهند توی دهن استکبار و اسرائیل و عربستان ... بزند چه کسی را بلید ببینتد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲
هنوز سقف دلار روحانی را نشکسته
قرار هم نبود قیمت دلار ثابت بماند.
باید قیمت دلار متناسب با تفاوت نرخ تورم ما و آمریکا افزایش یابد. مثل دوران خاتمی
فوزی جلیلیان اسم مرد است نه زن. خوب بود شما به عنوان یک سایت رسمی اول تحقیق می کردی و خبر را درست می نوشتی. این هم از خبرنویسی شما.
برای بازماندگان صبر و اجر از پروردگار مسالت دارم.روح درگذشتگان قرین آرامش الهی.
این ساختمان از سال ۹۵ شروع به احداث شده ، نه در سال ۱۴۰۰ ، قابل توجه بعضیها
سگ زردبرادرشغاله
این عبدالباقی فردا پس فردا زنده میشه و اموالش را طلب میکنه اگر هم ندهید وکلای بین المللی میگیره و پس میگیره پس بیخودی اموالش را تو قیف نکنین. این بابا هم خودش هم اموالش یه روز از توی قیف درمیاد
دوستان مالک ساختمان مثلا فوت کرده ولی دولت یارانه ومعیشت بنزین ۶۰میلیون نفر راقطع کرده خوب دیه عزیزانی که فوت کرده اند بده ماهیانه شش تلیارد تومان
۶۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ پول ملت را دولت بالا کشیده
فعلا راحت‌ترین کار توقیف اموال متوفی است... و انداختن تمام تقصیرهای به گردن او... البته تقصیر بزرگی داشته ولی نظارتها...؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار