بازدید 3410
۱

ادامه رکوردشکنی قیمت سوخت در انگلیس

همزمان با افزایش بهای جهانی نفت در پی تشدید تحریم روسیه، قیمت سوخت در انگلیس در ادامه رکورد شکنی‌های قبلی حد نصاب جدیدی را به ثبت رساند.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹ 31 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از لندن، همزمان با افزایش بهای جهانی نفت در پی تشدید تحریم روسیه، قیمت سوخت در انگلیس در ادامه رکورد شکنی‌های قبلی حد نصاب جدیدی را به ثبت رساند و فشار بر دارندگان خودرو را در این کشور افزایش داد.

افزایش چشمگیر هزینه‌های زندگی، از جمله بالا رفتن صورتحساب انرژی، افزایش قیمت مواد غذایی، بر دارندگان خودرو در انگلیس نیز اثر گذاشته است، اما اکنون گرانی روزافزون سوخت، آنان را بیش‌تر آزار می‌دهد.

بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد متوسط بهای یک لیتر بنزین در لندن به بیش از ۱۷۳ پنس و متوسط بهای هر لیتر گازوئیل نیز به ۱۸۴ پنس رسید که حد نصاب جدیدی محسوب می‌شود.

اوایل اسفند ماه گذشته بهای سوخت خودرو در انگلیس به بالاترین میزان در تاریخ این کشور رسید و از آن زمان همچنان پیاپی رکورد شکنی می‌کند.

حزب کارگر از دولت محافظه کار انگلیس می‌خواهد به جای دریافت مالیات از هر لیتر سوخت به منظور کمک به قشر‌های محروم در این کشور، از شرکت‌های نفت و گاز که در شرایط جاری، سود هنگفت به جیب می‌زنند مالیات بگیرد، اما نخست وزیر و وزارت خزانه داری انگلیس به شدت با این کار مخالفت کردند.

اندرو بیلی رئیس بانک مرکزی انگلیس بتازگی با به کار بردن عبارت << قیمت های آخرالزمانی >> درباره قیمت کالا‌ها در انگلیس، از افزایش چشمگیر رشد تورم در این کشور ابراز نگرانی و پیش بینی کرد میزان تورم در این کشور تا پیش از کریسمس امسال، به ۱۰ درصد برسد.

به نوشته برخی رسانه‌ها در انگلیس پارسال نیز به علت افزایش تقاضا، کمبود نفت و گاز وجود داشت، اما با حمله روسیه با اوکراین و تحریم روسیه، اکنون بهای سوخت در جهان به نصاب‌های جدید رسیده است.

کارشناسان اقتصادی در انگلیس معتقدند با تداوم بحران اوکراین، بهای سوخت و گرانی‌ها بیشتر و هزینه‌ها نیزسرسام آورتر خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
میخاید بنزین رو گرون کنید مستقیم بیاید بگید دیگه این اسمان ریسمان کردنتون چیه
کجای ما مثل انگلیسه اخه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست