بازدید 16927

دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده

گام بعدی، تعیین مقری برای استقرار در نزدیکی متروپل بود که به این منظور، مسجد قائم در مجاورت محل حادثه انتخاب شد؛ درست مثل روزهای دفاع مقدس که مسجد هم محل تدارکات و تصمیم گیری بود، هم محل رصد و جلسه و هم در نهایت جایی برای استراحت و حتی تیمار مصدومان و مجروحان؛ مسجدی که حالا یک هفته است دفتر کار ساده و بی آلایش وزیر هم هست.
کد خبر: ۱۱۲۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰ 30 May 2022
ساعت ۱۲:۴۰ دقیقه روز دوشنبه، دوم خرداد بود که ناگهان قسمت‌هایی از یکی از برج‌های دو قلوی متروپل آبادان فروریخت و همه را بهت زده کرد؛ سازه‌ای ۱۱ طبقه (با احتساب طبقه همکف و بدون در نظر گرفتن طبقه منفی یک) که تازه بخش‌هایی از آن افتتاح شده بود و خدا می‌داند اگر بعد از افتتاح کامل فرومی‌پاشید، با فاجعه‌ای تا چه اندازه مهیب‌تر مواجه بودیم.
 
به گزارش «تابناک»؛ با انتشار خبر این رویداد مهیب، متروپل خیلی سریع به سرخط اخبار راه یافت اما پیش از آنکه در کانون توجه عموم قرار گیرد، وزیر کشور عازم فرودگاه مهرآباد شد تا راهی آبادان شده و در جریان حادثه و روند امداد قرار گیرد. تلاشی که راه به جایی نبرد چراکه شرایط نامساعد جوی امکان فرود هواپیماها در آبادان را نمی‌داد. مانعی که سد راه وزیر نشد تا احمد وحیدی از طریق زمینی راهی شده و ساعت سه بامداد خود را به محل حادثه برساند.
 
دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده
 
رسیدن وزیر کشور به متروپل همان، بازدید از محل و تشکیل جلسه اضطراری کمیته بحران با حضور مقامات کشوری و استانی، همان؛ نشستی که وحیدی در آن تاکید کرد اولویت تیم‌های امداد و نجات باید نجات جان افراد گرفتار در زیر هزاران تن آوار باشد، بی آنکه این عملیات متوقف شود یا فرد مسئولی محل را برای استراحت ترک نماید.
 
پس از تعیین این دستور کار و در شرایطی که عملیات امداد و نجات با قدرت در دستور کار قرار داشت، جلسات تخصصی وزیر با کارشناسان امور مختلف، اعم از امداد و نجات، مهندسی سازه، لرزه‌نگاری و... آغاز شد تا به تناسب آنها تصمیم اتخاذ شده و به کار بسته شود.
 
گام بعدی، تعیین مقری برای استقرار در نزدیکی متروپل بود که به این منطور، مسجد قائم در مجاورت محل حادثه انتخاب شد؛ درست مثل روزهای دفاع مقدس که مسجد هم محل تدارکات و تصمیم گیری بود، هم محل رصد و جلسه و هم در نهایت جایی برای استراحت و حتی تیمار مصدومان و مجروحان. مسجدی که حالا یک هفته است دفتر کار وزیر هم هست؛ دفتر کاری تهی از مبل و میز و صندلی.
 
دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده
 
البته تعیین مسجد برای این نبود که وزیر در آن مستقر شود و روند بازدید وی از محل حادثه و فرماندگی میدان عملیات آواربرداری هرگز متوقف نشد. بازدیدهایی که امدادگران به آن عادت کرده‌اند و می‌دانند که وزیر از حضور در محل های مخاطره آمیز نیز ابایی ندارد و هرجا را که لازم ببیند بازدید خواهد کرد تا بتواند با مشورت با دیگران، طرح و نقشه ای برای سرعت دادن به کار آواربرداری و جست و جوی مفقودان طراحی کند.

حضوری دایمی مرد بی حاشیه دولت در محل حادثه بدون محافظ و یا تیم رسانه‌ای، هم کلام شدن وی با افراد آسیب دیده، با امدادگران، با خانواده‌هایی که چشم انتظار یافتن رد و نشانی از عزیزان مفقودشان هستند، شنیدن گلایه ها با صبوری و تلاش برای آرام کردنشان و امیدبخشی؛ روحیه‌ای که بی وجودش، کار امداد و نجات لنگ خواهد زد و ممکن است التهاب و تشویش بر وخامت اوضاع بیفزاید.
 
فرمانده عملیات آنچنان همه جا حضور دارد و بر امور و کارها نظارت می کند که همگان را مجاب به مرور خاطرات گذشته می‌کند و در نهایت به این نکته می‌رسد که هرگز چنین حضوری در هیچ دولتی مشاهده نشده است. حضوری شبانه روزی که مانع می‌شود کسی نشانه‌ای از خستگی بروز دهد، هرچند اخبار رسیده حکایت از آن دارد که عاقبت نخوابیدن ها و فشار کاری شدید، کار وزیر کشور را به تزریق سرم هم کشانده است.
 
دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده

گزارش‌هایی که تاکید دارند بزرگترین خصیصه این وزیر مردمی، توجه کردن به نظرات متخصصان است، به گونه‌ای که هیچ تصمیمی را بدون مشورت با آنان انجام نمی‌دهد و معتقد است اگر کار‌ها علمی پیش برود خیلی زودتر به نتیجه می‌رسد. فعالیت هایی بدون هیاهوی تبلیغاتی و فقط در راستای رفع دغدغه مردم و خانواده گمشدگان حادثه؛ همان هایی که وحیدی در گفت‌وگو با ایشان تاکید می‌کند که به آبادان آمده تا امور را به بهترین وجه مدیریت کند.

هرچند حادثه متروپل آبادان بسیار تلخ و تاسف بار است و داغی سنگین بر دل ایرانیان گذاشته، حضور عالیترین مقام وزارت کشور که همه ذهن خود را معطوف آبادان و حادثه متروپل کرده، عاملی است که می‌تواند از تلخی‌های این فاجعه بکاهد و تسکینی باشد بر دل مردم، به ویژه مردم قدرشناس آبادان که بسیاری‌شان گواهی می‌دهند دولت توانسته به شعار اصلی خود یعنی دولت در کنار ملت جامه عمل بپوشاند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۶۰
این نمایش ها دیگه برای کسی باور پذیر نیست. به جای امدادگری باید کار وزارتش رو انجام بده و در کار امدادگران دخالت نکنه
یعنی باقی کارهای مملکت ول
مسؤلین فقط استاد تبلیغات هستند ولی در عمل!
این کارها جز وظایف وزیر است؟
وزیر اگر قرار است امدادگر شود پس کار امدادگران و آتش نشانی چیست؟

وزارت خانه و باقی کارهای کشور و وظایف اصلی ایشان چطور انجام میشود.
خدا به فریاد ما برسد
این حرکات خنده دار پوپولیستی دیگه تکراری شده تابناک!
دولت اگه درکنار ملت بود وضع ما این نبود!
آره دیگه مردم رو با این کارها گول میزنید و سر خودتون رو گرم میکنید و اجناس یکی یکی 40 درصد و 50 درصد گرون میشن
تیراندازی به معترضان را هم ایشان هدایت میکند؟؟؟
دولت در کنار ملت؟؟کدوم دولت و کدوم ملت؟ماه سوم سال هستیم و همه چیز 200 درصد و 300 درصد بالا رفته و هنوز از افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی خبری نیست؟اصلا شاید بازنشسته ها جزو ملت نیستند؟!!!
اگه وزیر کار خودشو درست انجام بده این اتفاقا نمی افته
همون بهتره بره کاری که باید انجام بده ( فساد شهرداری و ساخت و بنداز به مردم ریشه کن کند)
وعده قرآن کریم ؛

وای بر ریاکاران
یک سری دنبال بهبود اوضاع مملکت نیستند
دنبال کوچکترین بهانه برای به هرج و مرج کشیدن کیان کشور هستند با شعار ما به فکر مردم هستیم!
خیلی از این رسانه ها و شخصیت های ضد مردمی اگر دو سال مملکت آرام باشد نانشان آجر می شود و بودجه شان قطع
ضمن تشکر و خسته نباشید به وزیر کشور تقاضای برخورد قانونی با مسببان و پی ریزی و اجرای قوانین به روز در همه امورات کشوری را داریم تا دهان خارج نشینان خودفروخته برای همیشه بسته شود
ازاین نظرماشدیم مثل خارجیهاکه وقتی بلائی نازل میشودصغیر
وکبیردرصحنه حاضرندازکارگرساده گرفته تاوزیرورئیس جمهور وهرکه هرمقامی داردباجان ودل به عارضه دیده هاکمک میکند ماهم حداقل یک وزیرداشتیم که شباهت به وزرای کشورهای پیشرفته غربی داشت الحمدالله که نمردیم وخدمتی ازمقامات رادرمیدان دیدیم خسته نباشیدوبه امیدتسری آن بهمه مدیران
دیگه فایده نداره
اگه خیلی طرفدار مردمه چرا به یگان ویژه و پلیس نمیگه گاز اشک آور نزنن و به مردم شلیک نکنن؟ این دروغهاتون دیگه خریدار نداره
پوپوليسم
لااله الا الله!!!!!!! بزاز ما هیچی نگیم.
حضور این وزیر امنیتی و عقب افتاده با ظاهری عوام فریبانهٔ! صرفاً جهت امور امنیتی و اعتراضات احتمالی بوده و لاغیر!
این حرکت‌ها بی فایده هست باید فساد از ریشه خشکاند
واای خیلی تاثیر گذار بود ، یه قوطی روغن لطفا فرمانده !
خود نمایی می باشد
فیلم بازی نکنید بس است دیگر
دوره این کارها گذشته
بیل هم بگیری دستت که بگی من خاکی ، مردمی و ... هستم کسی باورش نمی شود
مردم از شما امنیت ( امنیت کاری ، امنیت غذایی و .... ) میخوان
نه اینکه با این مسخره بازی ها خودت را مهم و مردمی نشان بدهی
عوامفریب
رپرتاژ آگهی دادین برای ایشون؟؟ لحن چاپلوسانه بر پایه فرهنگ مداحی و تملق
خروجی کار گرانی
دمش گرم
همش ظاهرسازی‌ه. اینکه هر دفعه یه حادثه پیش بیاد بعدش چندتا مسئول و مقام یه چند روزی برن اونجا و ۴ تا دستور دهند که مشکل این کشور حل نمیشه. هروقت اون مسئول محترم و بقیه اجازه ندادند که با رشوه و حق حساب ساختمان بدون ایمنی ساخته بشه و از زیرمیزی هاشون گذشتند اونوقت میشه گفت اون مسئول مردمی‌ه
احسنت با ایشان، اظهار همدردی و بودن کنار آسیب دیدگان اقدام بسیار شایسته ای است
این حرکتهای پوپولیستی‌ هیچوقت کارساز نبوده با هیچ عقل و منطقی‌ سازگار نیست‌ !
مرد‌ مومن‌ مگر وزیر‌ کارگره‌ که کار یدی از پیش ببره‌ ؟!
مگر‌ امد ادگر‌ ساده نداریم‌ ؟!
وزیر‌ کارش وزارته‌ و وزارت فکر و کله میخواد‌ نه کارگری‌ ؟!
عکاسش کی بوده حالا . عکس های هنری و قشنگی گرفته
دست شون درد نکنه ، خیلی لطف کردن
مگر حضور ایشان چه فایده ای دارد؟

اگر هر مسئولی پشت میز خودش کارش رو به نحو درست انجام میداد لازم نبود بیاد بیاستد و خرابکاری خودش رو نظاره گر باشد

ایشان در زمان دوره تصدی خودش چقدر وقت برای آبادان و خوزستان گذاشت؟

وزیر قبلی چی؟
وظیفه اش رو انجام داده وزیر کشور بخشی از وظایف تعريف شده اش حضور در صحنه‌های بحران و گرفتاری کشور هست و در دولت های مختلف در زمان سیل و زلزله و... اتفاق افتاده چیز جدیدی نیست لطفا از وظیفه شغلی افراد داستان قهرمانی درست نکنید ملت رو هم زیر دین وزیر و وکیل نبرید این کارگزاران نظام و دولتها هستند که زیر دین این همه نجابت ملت شریف ایران هستند وزیر و کیل و... بابت همین پستهاش پول میگیره حسابی مگه مفت کار میکنه کلی لابی میشه واسه خاطر هرکدوم تا پست بگیرن ناراحتن بذارن برن زوری نیست والله ملت راضی به اذیت اقایون نیستن!!!
هر کس باید وظیفه خودش را انجام دهد. این فیلم بازی کردن ها دیگه جواب نمیده.
سلام. به نظرم اگر وزیر محترم وقت خود را صرف تعیین مدیران شایسته کنند، و فضای پخمه سالاری را تضعیف کنند و به کارها و وظایف اصلی خودشان برسند ، کار مهمتری را انجام داده اند . آوار برداری یا نظارت بر آن کار وزیر نیست. هر چند که دست هم مهم است اما مغز دست نیست و اصولاً نمی تواند باشد و الزاما نباید باشد.!!!
عوامفریبی...
آگهی تبلیغاتی خوبی بود.
دولت در کنار ملت خنده دار نیست
دولت روی دوش ملت وزیری که می اید آوار بردارد .اگر واقعا وزیر خوبی است پس در این لحظه دارد حقوق وزیر را می گیرد ولی کار دیگری را می کند که از افراد دیگری نیز بر می آید پس اینجا حق الناس است و فقط جنبه تبلیغاتی دارد . آقای وزیر برو سر جایت بنشین و تصمیمات برای مملکت بگیر مثلا چطور بیشتر این مردم را زیر فشار فرو برد.ما نیازی به کمک شما نداریم شما شری نرسان همین
یله وزیر کشور در موضوع ورزشگاه مشهد هم کلی خط و نشون کشید برای مسببین و نهایتا توانایی خودش را معرفی مسببین و مجازات آنها نشان داد!
فکر نمیکنید باید سطح فساد پایین بیاد تا جلوی این کار گرفته بشه که وزیر مملکت برای یک ساختمان یک هفته درگیر نشه که ما در ایران به تعداد بسیار بسیار از این ساختمون ها داریم و مدام شده شومن بازی و این کارها خنده داره. مثل اینکه کسی رو زخمی کنی و بری ازش پرستاری کنی.
بهتر نیست افراد شایسته رو نابود نکنید( البته که دیگه در اقلیت مطلق هست)
بالاخره یک وزیر خوب هم دیدیم . مردی که البته مرد دوران جنگ و رزم و جهاده و خستگی ناپذیر تا حصول نتیجه عالی . درود بر او .
حضور وزیرکشور در آبادان برای نظارت نزدیک برپلیس ضدشورش ومدیریت اعتراضات مردمی است نه امدادگری ، ولی پوشش خوبی است این امدادگری .
اینهم برای نظارت بر سرکوب مردم اونجا مستقره!!!!
حرکات نمایشی
تو رو خدا بس کنید این شوهای تبلیغاتی را واقعا خجالت نمیکشید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
برای عکس و فیلم چقدر هم لباس ست کردن بابا لازم نبود اینقدر هزینه کنید از بیت المال
این حرکت سردار وحیدی بسیار پسندیده است اما درمان درد نیست فقط مسکن است. درمان این دردها، مبارزه با رانت، افزایش قانونمندی و نظارت، مجازات عبرت آموز خاطیان و بهره مندی از علم روز و تکنولوژی جهانیست
دوره این فیلم و سریال ها به سر آمده لطفا بیش از این مردم را احمق فرض نکنید ،مردمی که مرد و مردانی در کنار شما و همیشه در دفع بلا و دشمن جلوتر از شما بودند و عزیزان خود را فدا کردند برای بدست آوردن استقلال و آزادی
با با مدیریت داره فوران می کنه برای 3 مجروح 115 فوق تخصص اعزام شده با آبادان؟120 آمبولانس 4 اتوبوس آمبولانس و ....برای مجروحانی که دیگر وجود ندارند؟ولی در زمانی که لازم هیچ خبری نبود ....؟مگر ساختمان های مجاور در خیبان 10 متری و یا سایر شهرهای ایران نماد فساد دولتی رشوه و رانت نیستند؟فقط برای عوام فریبی و .....
بهتر بود که وزیر کشور ، در انتصاب استانداران و فرمانداران و شهرداران فاسد و بی کفایت زیر دست خودش در ابادان و تمام کشور که عامل این حوادث ه وحشتناک و مردم کش شده دقت میکردند
و الان خود ایشان باید پاسخگو باشند ، که قطعا اگر در انتصابات خودش ، دقت کرده بود ، این فاجعه رخ نداده بود
حتما" باید رهبر دستور میدادند - خود آقایان می باید وجدان درست داشته باشند که بدون دستور این کارهارا میکردند.
تشکر از مسول حاضر در صحنه .
نمايش تبليغاتي
مگر يك وزير چقدر ميتونه بيكار باشه كه 85 ميليون جمعيت را رها كنه بچسبه به يه حادثه
اگر به فرض محال خلوص نيتي هم باشه يعني آقاي وزير در حد يك كارشناس جزء يا مسئول رده پايين فكر مي كنه
متروپل آبادان اينطوري رسانه اي شد، بقيه حوادث و مصيبت هاي اين كشور را كدام وزرا رسيدگي مي كنند.
خوبه ذرکنار کاستی ها از تلاش افراد نیز گفته شود در حادثه پلاسکو دکتر قالیباف به همین صورت مدیریت کرد که هیچ کجا عنوان نشد
این دولت مردمی کجا و اون دولت گرین کارتی بزن و برقصی کجا
تابناک چرا عکس این زن خراب قریشی رو برای تبلیغات گذاشتی مگه ممنوع تصویر نیست؟
اقای وزیر دمت گرم
اما مدیر باید خوب مدیریت کنه و امدادگر خوب امدادگری
بس کنید.چقدر فیلم بازی می کنید
درود بر شرف این دولت مردمی و انقلابی پرتلاش .خدا پشت و پناهتان دلاورمردان قهرمان .دعای خاص امام زمان بدرقه راهتان عزیزان.
دولت در کنار ملت؛ وزیری که یک هفته است امدادگر شده

دولت ارزاق عمومی رو گرونتر نکنه و علاج واقعه رو قبل از وقوع بکنه درکنار ملت بودن پیش کش
جیب ملت رو نزنید کمکتون رو نخواستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل