بازدید 110338
با نود و ششمین روز حمله روسیه به اوکراین

گزارش واشنگتن پست از فرار نیروهای خارجی از اوکراین/ ورود نیروهای روسیه به شهر مهم «سورودونتسک» اوکراین / برکناری رئیس امنیت خارکیف توسط زلنسکی/ افزایش قیمت نفت پیش از نشست اروپا برای تحریم روسیه

نود و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۳ 30 May 2022

افزایش قیمت نفت پیش از نشست اروپا برای تحریم روسیه

بین الملل تابناک: نود و ششمین روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های زیادی را به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

لاوروف: اروپا بازنده جنگ اوکراین است
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۲۰:۲۰

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه روسی «راپتلی» با اشاره به اقدامات تحریک‌آمیز کشورهای اروپایی در اوکراین تصریح کرد که بازنده اصلی جنگ اوکراین، اروپا است.

طبق این گزارش،‌وی با تأکید بر این که کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده، از اوکراین به عنوان یک ابزار برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند، گفت: «بحث اوکراین که به عنوان یک ابزار و یک ابزار چانه‌زنی عمل می‌کند، نیست بلکه بحث ممانعت از توسعه و پیشرفت روسیه است زیرا پیشرفت روسیه، غرب را از ایجاد یک دنیای تک قطبی که واشنگتن با رضایت اروپا مدعی آن است، بازمی‌دارد».

لاوروف به شبکه راپتلی در ادامه گفت: «اروپا از نقطه نظر ژئوپولتیکی چه دستاوردی در این اوضاع خواهد داشت؟ من نمی‌دانم اما تحلیلگران سیاسی در حال حاضر می‌نویسند که در چشم‌انداز آتی، بازنده اصلی کل این ماجرا، اروپا خواهد بود».

دبیرکل ناتو: قوای نظامی تمام اروپا را تقویت می‌کنیم
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۲۰:۱۹

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو روز دوشنبه گفت، این اتحاد نظامی نه فقط در جبهه شرقی اروپا بلکه در کل این قاره قصد تقویت نیروی نظامی را دارد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، دبیرکل ناتو در مصاحبه با نشریه‌ای اسپانیایی گفت، هیچکس نمی‌تواند دقیقاً پیش‌بینی کنددرگیری در اوکراین چه زمانی خاتمه می‌یابد اما پاییز سال گذشته اطلاعاتی در اختیار اوکراین قرار گرفت که تخاصمی طولانی در پیش است.

او با اشاره به نشست ماه آتی در شهر مادرید گفت، ناتو به‌دنبال تقویت همکاری‌ها با اتحادیه اروپا و کشورهای حوزه اقیانوس هند-آرام خواهد بود.

استولتنبرگ افزود، ناتو انتظار دارد برگزاری این نشست آمادگی برای تقویت توان نظامی کل اروپا و نه فقط جبهه شرقی را به میزان زیادی افزایش دهد.

دبیرکل ناتو درباره این نشست گفت: «در نشست مادرید راه پیش رو برای یک دهه آینده را تعیین خواهیم کرد. ما دفاع و بازدارندگی خود را برای جهانی خطرناک‌تر باز آرایی خواهیم کرد».

تداوم اختلاف سران اروپا بر سر تحریم نفت روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۲۰:۱۵

در آستانه شروع نشست اضطراری رهبران اتحادیه اروپا، اظهارات ضد و نقیضی درباره احتمال توافق بر سر تحریم نفت روسیه بیان کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، شماری سران اروپا هنگام ورود به این نشست اعلام کردند به نظر نمی‌رسد در جلسات روزهای دوشنبه و سه‌شنبه توافقی برای تحریم نفت روسیه حاصل شود.

«اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا در این‌باره گفت: «هنوز به آن نقطه نرسیده‌ایم. اما اطمینان دارم که متعاقباً احتمالی در این زمینه وجود داشته باشد».

فون در لاین افزود، انتظار نمی‌رود که تمام اعضای اتحادیه اروپا بتوانند ظرف ۴۸ ساعت آینده بر سر این تحریم‌ها به توافق برسند اما این اختلافات حل خواهند شد.

پیش از اظهارات این مقام ارشد اتحادیه اروپا، «کاجا کالاس» نخست وزیر استونی گفته بود، تصور رسیدن به توافق در این زمینه در ماه آینده میلادی «واقع بینانه‌تر» خواهد بود.

این مقام استونیایی گفت: «فکر نمی‌کنم امروز به توافق برسیم. تلاش خواهیم کرد در نشست ماه ژوئن توافق کنیم. در حال حاضر این رویکرد واقع‌بینانه محسوب می‌شود».

«الکساندر دی کرو» نخست‌وزیر بلژیک نیز گفت: «تصمیم آسانی نیست. شکی ندارم که طی روزهای آتی یا هفته‌های آتی تصمیمات گرفته خواهند شد».

گزارش واشنگتن پست از فرار نیروهای خارجی از اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۱۴:۵۹

جنگجویان خارجی از آمریکا و دیگر کشورها، از تفاوت‌های فاحشی میان آنچه که انتظار داشتند در جنگ اوکراین ببینند و آنچه واقعا در انتظارشان بود، پرده برداشته و به واشنگتن پست گفتند که با تجهیزات ناکافی و سلاح‌هایی کمتر از حریف وارد میدان نبرد می‌شدند و بسیاری کارشان را رها کرده و باز می‌گشتند.

 روزنامه واشنگتن پست در گزارشی با اشاره به حضور نیروهای داوطلب خارجی در جنگ اوکراین نوشت: "داکوتا" یک کهنه‌سرباز از تفنگداران نیروی دریایی آمریکا که برای جنگ در اوکراین داوطلب شده بود، از لحظاتی می‌گوید که فشار حملات توپخانه‌ای روس‌ها به حدی شدت می‌گرفت که جمله "این عادی‌ است" به یک شوخی در میان یگان او تبدیل می‌شد.

اما از نظر او، آنچه عادی دیده نمی‌شد، حس ترسی بود که او حین پنهان شدن و گوش دادن به صدای بالگردهای تهاجمی روسیه که داشتند رد موضع جدید تیم تانک‌های آنها را می‌زدند، داشت. داکوتا گفت: آن لحظه، حقیقتا مغشوش‌ترین و بی‌قرارترین لحظه‌ای بود که داشتم.

او که بعد از هفت هفته جنگ در خارج به خانه‌اش در اوهایو بازگشته، جزو "لژیون داوطلبان غربی" است که علیه روسیه سلاح به دست گرفتند. داکوتا هم مانند سایرین نخواست که هویت کاملش فاش شود چون نگران امنیت جان خود و نزدیکانش است.

جنگجویان خارجی از ایالات متحده و نقاط دیگر در گفت‌وگو با واشنگتن پست، از تفاوت‌های فاحشی میان آنچه که انتظار داشتند در جنگ ببینند و آنچه واقعا در جنگ اوکراین تجربه کردند، گفتند. آن‌ها می‌گویند که با تجهیزات ناکافی و سلاح‌هایی کمتر از حریف وارد نبرد می‌شدند، هیجان گهگاهی از انفجار ادوات نظامی روس‌ها داشتند و نمی‌دانستند که آیا باید دوباره به اوکراین بازگردند یا خیر. برخی قصد انجام این کار را دارند. دیگران کشته شدن دوستانشان را دیدند و به این نتیجه رسیدند که دیگر بس است.

از نگاه بسیاری، لحظه سرنوشت‌ساز به اواخر آوریل باز می‌گردد که جوانی ۲۲ ساله به نام "ویلی جوزف کنسل" که او هم کهنه‌سرباز دیگری از میان تفنگداران آمریکایی بود، در نبردی در منطقه میکولائیف واقع در شمال غربی اوکراین کشته شد. آن منطقه شاهد خشونت‌ها و درگیری‌های جدی بود و فرماندهان روس به دنبال توسعه دستاوردهای ارضی بودند. نحو کشته شدن ویلی جوزف کنسل مشخص نیست و جسد او هم پیدا نشد. تلاش برای گفت‌وگو با خانواده او هم به جایی نرسید.

هیچ نیروی نظامی شناخته‌ شده‌ای از ارتش آمریکا در اوکراین وجود ندارد و دولت بایدن تلاش کرده است تا شهروندان آمریکایی را از پیوستن مستقل به جنگ منصرف کند، گرچه انجام این کار خلاف قانون نیست.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که میدان نبرد پیچیده و خطرناک است و آمریکایی‌هایی که مایل به کمک به اوکراین هستند باید از راه‌های دیگری این کار را انجام دهند. و در حالی که تعداد دقیق داوطلبان آمریکایی در جنگ اوکراین مشخص نیست، تخمین زده می‌شود که ۴۰۰۰ تن پس از آغاز حمله در اواخر فوریه ابراز تمایل کردند. بسیاری پس از آن که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین شخصاً از داوطلبان خارجی درخواست کرد که به آنجا سفر کنند و بجنگند، وارد میادین شدند.

به ویژه کهنه‌سربازان نظامی که دلخوش به آموزش‌های رزمی خود و اشتیاق به استفاده از مهارت‌هایشان در جنگی بودند که از نگاه برخی مبارزه خیر علیه شر است، وارد گود شدند. اما این درگیری همچنین نظر داوطلبان نظامی غربی که قبلا در مناطق جنگی مستقر نشده بودند یا صرفا تجربیاتی در عرصه شورش‌های نامتقارن و نه این نوع جنگ داشتند، جلب کرد.

"دین میلر" از نظامیان سابق آمریکایی که خودش به لهستان رفت تا "نقشی آرام‌تر اما مهم‌تر" برای جنگ اوکراین ایفا کند، به کهنه‌سربازان رفتن به اوکراین را توصیه نمی‌کند.

در میان تفنگداران آمریکایی، "داکوتا" چهار سال با موشک‌های ضد تانک کار کرده بود و گرچه جنگی را از نزدیک ندید اما به عنوان پیمانکار در افغانستان مستقر شده بود. در همین حال هزاران سلاح ضد تانک جاولین راهی اوکراین و به دست ارتش آن رسید.

او گفت: اوایل مارس بود. تسلیحات ضد تانک و موشک‌های جاولین رسیده بود اما از آتشبار برای واحد شلیک خبری نبود. بدون منبع شلیک، این تجهیزات غیر قابل استفاده می‌شد. با به پایان رسیدن دومین شب حضورم، هشت تن از ۲۰ نیروی داوطلب در یگان من پست‌هایشان را رها کردند؛ یکی تظاهر به جراحت می‌کرد و دیگری سلاحش را می‌شکست. حدود یک هفته بعد، احساس تهوع داشتم و مشخص شد که به علت نزدیکی به محل شلیک، دچار آسیب مغزی شدم. اواخر آوریل راهی خانه‌ام شدم و از آن زمان تحت درمانم.

دیگر جنگجویان خارجی هم از ناامیدی‌های متفاوتی صحبت کردند. "پاسکال" که سابقا جزو ارتش آلمان بود، می‌گوید که مشکلات در استقرار اول آنها ظهور کرد. تیم آنها نگران بود که نیروهای روسیه ردشان را زده باشد اما آنها آتشبارهای اضافه نداشتند و مجبور بودند به تلفن‌های غیر امن و واتس‌اپ برای ارتباط متکی باشند. اندکی بعد برنامه‌های آنها تغییر کرد؛ واحد توپخانه‌ای روسیه آنها را هدف گرفت. این آخرین ماموریت پاسکال شد. او بعد به لهستان رفت.

وزیر امورخارجه فرانسه به اوکراین می‌رود
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۱۳:۱۰

«کاترین کولونا» وزیر جدید امور خارجه فرانسه به اوکراین سفر می‌کند تا نخستین وزیر فرانسوی باشد که از آغاز جنگ به این کشور سفر می‌کند.

به گزارش بیانیه وزارت خارجه فرانسه، کولونا با این سفر «با اعلام همبستگی فرانسه با مردم اوکراین، عزم کامل این کشور را برای تقویت حمایت خود از اوکراین در برابر تجاوزات روسیه چه از نظر انسان دوستانه و مالی و چه در زمینه تامین تجهیزات دفاعی» نشان خواهد داد.

به نوشته روزنامه فرانسوی «لو پاریزین»، وزیر امرو خارجه فرانسه در این سفر با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین دیدار خواهد کرد و تجهیزات امنیتی مدنی (کامیون‌های آتش نشانی و آمبولانس) فرانسه را به مقامات اوکراینی تحویل خواهد داد.

کولونا که قرار است در این سفر از منطقه «بوچا» هم بازدید کند در پیامی توئیتری نوشت: به نشانه حمایت فرانسه از ملت اوکراین به این کشور سفر می‌کند.

شبکه خبری «ب. اف. ام» فرانسه با انتشار خبر این سفر، نوشت: امیدواریم این دیدار مقدمه سفر مکرون به اوکراین باشد.

این در حالی است از آغاز جنگ اوکراین مکرون و زلنسکی در برخی موارد ارتباطی پر تنش را تجربه کردند. زلنسکی در آوریل ۲۰۲۲ گفت که از مکرون به دلیل امتناع از کاربرد «نسل‌کشی» برای اقدامات روسیه در کشورش «آزرده» است.

همچنین رئیس جمهوری فرانسه در اواسط ماه گذشته میلادی، احتمال سفر به کی‌یف را در صورت فراهم بودن شرایط رد نکرده بود.

ورود نیروهای روسیه به شهر مهم «سورودونتسک» اوکراین
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۱۳:۰۸

یک مقام اوکراینی از ورود نظامیان روسیه به «سورودونتسک»، بزرگترین شهر تحت کنترل «کی یف» در استان «لوهانسک» اوکراین خبر داد.

به گزارش الجزیره، «سرهی هایدی» استاندار استان لوهانسک گفت: نیروهای روسیه از حومه شهر «سورودونتسک» به سمت مرکز شهر در حال حرکت هستند.

وی تصریح کرد: در «سورودونتسک»، آب و گاز قطع شده و امکان برقراری آنها وجود ندارد.

پیشروی ارتش روسیه در شرق اوکراین ادامه دارد و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین پیش از این اعلام کرده بود که وضعیت در «دونباس» به ویژه در مناطق «سورودونتسک»، «لیسیچانسک»، «باخموت» و «پوپاسنا» همچنان دشوار است.

«الکسی آرستوویچ» مشاور نزدیک رئیس جمهوری اوکراین نیز در جریان یک پخش زنده اعتراف کرده بود که نیروهای اوکراینی کنترل شهر «لیمان» را از دست داده‌اند.

«ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که «لیمان» به طور کامل از کنترل ملی‌گرایان اوکراینی آزاد شده است.

پیش از اذعان اوکراین به سقوط «لیمان»، «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین، در جریان دیدار خود با متحدان غربی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس، وضعیت دونباس را برای نیروهای اوکراینی بسیار بد توصیف کرده بود.

دونباس منطقه‌ای در شرق اوکراین است که شامل بخش‌های شمالی و مرکزی استان دونتسک، بخش جنوبی استان لوهانسک و منتهای شرقی استان دنیپر و پتروفسک است.

اذعان صدراعظم آلمان به خسارات غرب از تحریم‌های روسیه
۱۴۰۱/۰۳/۰۹ - ۱۳:۰۷

اولاف شولتس، صدراعظم آلمان اقرار کرد که تحریم‌های غرب علیه روسیه، هزینه و عواقبی برای این کشورها و تاثیرات منفی بر اقتصاد آلمان دارد.

 شولتس در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی صنعتی "هانوفر" گفت که تحریم‌ها "به دولت و اقتصاد روسیه آسیب می‌زند و هر روز شدیدتر می‌شود."

وی افزود: "در عین حال ما مطمئن هستیم که این تحریم‌ها به اندازه روسیه برای ما و شرکایمان در اروپا آسیب زننده نیست. اینکه شرکا از این اقدامات حمایت می‌کنند، اتفاق خوبی است و می‌دانم که ضرر اقتصادی برای آنها به همراه دارد، اما تلاش می‌کنیم با وام، کارمزد کمتر و بسته‌های کمکی از آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری کنیم."

صدر اعظم آلمان ادامه داد: همچنان هزینه‌هایی وجود خواهد داشت، اما من می‌گویم که این هزینه‌ها بسیار کمتر از بهایی است که در صورت پیروزی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه همه ما باید بپردازیم.

وی تاکید کرد که "هدف اصلی دولت آلمان پایان دادن به درگیری در اوکراین در اسرع وقت است."

او گفت: ما برای اولین بار به چنین منطقه درگیری سلاح ارسال می‌کنیم.

جنگ روسیه علیه اوکراین از ۲۵ فوریه آغاز شده و از همان نخستین روزهای آغازین زمان آمریکا و کشورهای همپیمان آن ضمن اعمال تحریم‌های شدید علیه روسیه اقدام به ارسال تسلیحات نظامی و ارائه کمک به کی‌یف کرده‌اند.

لاوروف: غرب به دنبال نابودی روسیه است

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه TF1 فرانسه از حمایت‌های پاریس از نئونازی‌ها و ملی‌گرایان اوکراینی انتقاد کرد.

وی گفت: برای ما غم‌انگیز است که حمایت فرانسه از نئونازی‌های اوکراینی را می‌بینیم.

وی ادامه داد، متأسفانه، در نگرانی‌هایی که باعث تحریک ناسیونالیسم و نئونازیسم اوکراینی می‌شود، فرانسه یکی از نقش‌های کلیدی را ایفا می‌کند. دیدن این مساله برای ما ناراحت‌کننده است.

این دیپلمات ارشد روسیه خاطرنشان کرد که پاریس به اوکراین تسلیحات از جمله تسلیحات تهاجمی می‌فرستد و خواستار ادامه جنگ «تا پیروزی نهایی» و «شکست کامل روسیه» است.

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: «این بدان معناست که درخواست‌های چند ساله ما از غرب برای دستیابی به توافقات بر مبنای توافقات برابر نه تنها نادیده گرفته شده بلکه عمداً به آن بی‌توجهی شده است. این بدان معناست که غرب هرگز خواهان روابط و همکاری برابر با روسیه نبوده است».

لاوروف روز جمعه نیز در دیدار با سران مناطق این کشور گفت: رویارویی بین کشورهای غربی و روسیه به منزله «جنگ تمام‌عیار» است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ادامه اظهار داشت: غرب علیه ما، علیه کل جهان روس اعلام جنگ کامل کرده است. هیچ کس اکنون حتی این واقعیت را پنهان نمی‌کند. «فرهنگ لغو» که هر چیزی را که به ملت ما مرتبط است هدف قرار می‌دهد پوچ شده است.

برکناری رئیس امنیت خارکیف توسط زلنسکی

ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین، افسر ارشد سرویس‌های امنیتی خارکیف را به دلیل آنکه از آغاز تهاجم روسیه در ۵ اسفند گذشته به میزان کافی برای دفاع از شهر تلاش نکرده، برکنار کرده است.

به گزارش تارنمای خبری رادیو آزاد اروپا، زلنسکی که روز یکشنبه برای نخستین بار به منظور بازدید از خط مقدم جنگ اوکراین با روسیه وارد خارکیف شده بود، گفت: من پس از آمدنم به اینجا همه چیز را فهمیدم. از همین رو رئیس سرویس امنیت منطقه خارکیف را برکنار کردم؛ چراکه او از روزهای اول جنگ در دفاع از شهر، کم کاری کرده بود.

زلنسکی ساعاتی پس از بازدید از این شهر واقع در شمال شرق اوکراین که از روزهای ابتدایی درگیری در معرض خطر حمله روسیه بوده است، این خبر را اعلام کرد.

او بدون ارائه جزئیات و فاش کردن نام رئیس امنیتی برکنار شده، افزود: مأموران انتظامی این موضوع را پی گیری خواهند کرد.

رئیس جمهوری اوکراین افزود: مقامات محلی خارکیف شامل ارتش، پلیس، شهردار و ادارات دولتی و منطقه ای، صد درصد همکاری داشته اند. همه برای پیروزی کار و نهایت تلاش خویش را می کنند.

زلنسکی بیان کرد: «متاسفانه این ادعا را نمی توان در مورد مسؤول محلی سرویس امنیتی اوکراین داشت.» این سرویس امنیتی با نام SBU نیز شناخته می شود.

وی خطاب به سربازان اوکراینی گفت: «شما جان خود را برای همه ما و برای کشورمان به خطر می‌اندازید.»

آندری یرماک رئیس دفتر زلنسکی، نیز در کانال تلگرامی خود سفر رئیس‌جمهوری به شهر خارکیف، دومین شهر بزرگ اوکراین را تأیید کرده است.

به گفته وی، ولودیمیر زلنسکی از ساختمان‌های مسکونی تخریب‌ شده بازدید و تاکید کرده که ساختمان‌های جایگزین که ساخته خواهند شد، باید دارای پناهگاه باشند.

رئیس دفتر زلنسکی نوشته است که ٣١ درصد منطقه خارکیف هم‌اینک تحت اشغال روسیه است و این در حالی است که بتازگی پنج درصد دیگر توسط نیروهای اوکراینی از سربازان روسی باز پس گرفته شد.

جوزپ بورل: نفت روسیه را تحریم خواهیم کرد

به رغم ناکام ماندن تحریم نفتی روسیه به دلیل اختلافات در درون کشورهای عضو اتحادیه اروپا، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که در بسته تحریمی بعدی قطعا نفت روسیه تحریم خواهد شد.

با تداوم اختلاف میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا، تلاش این نهاد غربی برای ایجاد توافق بر سر تحریم نفت روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین بار دیگر بی‌نتیجه ماند.

طبق گزارش‌ها، اعضای اتحادیه اروپا روز یکشنبه (دیروز) نتوانستند بر سر تحریم نفت روسیه به توافق برسند اما همچنان قصد دارند آن را در جلسات روزهای دوشنبه و سه‌شنبه پیش ببرند.

به گزارش آسوشیتدپرس، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه (امروز) وعده داد که اختلافات داخلی کشورهای عضو برای تحریم نفت روسیه رفع خواهد شد. به گفته او، «ما در تحریم نفتی در بسته تحریمی بعدی علیه روسیه شکست نخواهیم خورد».

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: «در پایان (درباره تحریم نفت روسیه در اتحادیه اروپا) یک توافق خواهد بود. ما تا بعد از ظهر دوشنبه درباره بسته بعدی تحریم‌ها توافق خواهیم کرد».

افزایش قیمت نفت پیش از نشست اروپا برای تحریم روسیه

درحالیکه معامله گران منتظر تصمیم اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه روسیه هستند، قیمت های نفت در جهان افزایش پیدا کرد.

قیمت نفت برنت روز دوشنبه با ۴۶ سنت افزایش به ۱۱۹.۸۹ دلار در هر بشکه رسید درحالیکه نفت وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۵ درصد جهش، تا ۱۱۵.۶۷ دلار را افزایش یافت.

اتحادیه اروپا قرار است روزهای دوشنبه و سه شنبه درباره بسته ششم تحریمی علیه روسیه بخاطر حمله اش به اوکراین تشکیل جلسه دهد.

هرگونه اعمال ممنوعیت بیشتر بر نفت روسیه، بازار نفت خام را در بحبوحه افزایش تقاضا برای بنزین، گازوئیل و سوخت جت در ایالات متحده و اروپا تحت تاثیر قرار خواهد داد.

مقامات اروپایی اعلام کردند که دولت های اتحادیه اروپا روز یکشنبه در رسیدن به توافق برای تحریم روسیه شکست خوردند، اما مذاکرات خود را برای توافق بر سر ممنوعیت تحویل نفت روسیه از طریق دریا ادامه می دهند؛ درحالی که ارسال نفت از طریق خط لوله همچنان پابرجا خواهد بود.

در صورت توافق، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک اجازه پیدا می کنند تا مدتی به دریافت نفت روسیه از طریق خط لوله دروژبا ادامه دهند تا زمانی که منابع جایگزین ترتیب داده شوند.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش از جمله روسیه موسوم به اوپک پلاس قرار است در نشست روز پنجشنبه، درخواست‌های غرب را برای تسریع در افزایش تولید نفت رد کنند. شش منبع اوپک پلاس به رویترز گفتند که آنها به برنامه خود برای اضافه کردن ۴۳۲ هزار بشکه در روز در ماه ژوئیه پایبند خواهند بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۶۲
سالها پیش ترامپ در رابطه با روسیه گفته بود باید با کشوری که میتواند ما را نابود کند با احترام رفتار کنیم
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
ان نفهم جنایتکار این را فهمید کسینجر جنایتکار هم فهمید اما غربی های تازه به دوران رسیده نفهمیدند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
پس با امریکا و اسراییل هم شما درست رفتار کنید بقول دوستمون تازه بدوران رسیده نباشیم:)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
به نظر می رسد که جنگ تازه موتورش راه افتاده . غرب دوستان عزیر احتملا قصد عزیمت ندارند .
ع.ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
اصل جمله مربوط به ریچار نیکسون است . او در کتابی نوشت : همگان به وخامت اوضاع اقتصادی روسیه ( دردوران پس از فروپاشی شوروی) اذعان دارند ، اما فراموش می کنند تنها کشوری که قادر است ما را نابود سازد همین روسیه است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
اون ناشناسی که از اسرائیل ترسیده بگم که کمی شجاع باش - اسرائیل عددی نیست هنوز از عمرش 100 سال نمیگذره
دراخبرهای روزهای اخیرداشتیم که اخبارموثقی حاکی ازبیماری شدید پوتین و اینکه حداکثر3 سال زنده است والبته ازاین 3 سال هم حداکثریک سال دروضعیتی که بتواندحکومت کند. این وعده را خداوند درقرآن هم داده فرعون زمان بزودی غرق ودنیا ازشروجودپلید واهریمنیش راحت خواهندشد.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
فرعون زمان توی کاخ سفید و باکینگهام هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
خیلی خوش باور هستی
ناشناس
| - |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
امیدوارم این آرزویت برای غربی های ریاکار هم باشد تا خدای نکرده فکر نکنیم استغفراله غربگدایی !!!
طاهر
| France |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
همینقدربدانی که کاخ سفید نه یک کاخ که یک ساختمان اداری است که تو تلویزیون هم دیدی دکوراسیونی وساختمانی معمولی دارد ورئیس جمهورامریکابرای 4یا8 سال انتخاب میشودوقدرتش کاملا مشخص ومحدوداست واینطورنیست که هرکاردلش خواست بکندوانتخابات ازسطح روستا تاسطح فدرال کاملا آزاددارندومردم ازادبههرگونه اظهارنظردرمورد مسئولان ورسانه ها کاملا آزادند میفهمی که رییس جمهورامریکا به فرعون شبیه تراست یا رییس روسیه.ضمنا اگه امریکا بده پس چرا اوناییکه بهت ساندیس میدن خودشون اولادشونو فرستادن اونجا
ناشناس
| France |
۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
ضمنا یادم رفت بگم ملکه یا پادشاه هم درانگلیس مطلقا قدرتی ندارد ودرهیچ کاری هم دخالت نمیکند ولی بسیارمورداحترام مردم هست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
جناب مهران سواد تشخیص فرعون رو نداری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
بله ملکه انگلیس قدرتی ندارد هااااا ولی می‌تونه مجلس عوام رو با همکاری بوریس جانسون بلنده حمله نظامی کنه به کشورهای دیگه نخست وزیر رو انتخاب کنه و اصلا هم هیییییچ قدرتی ندارد(((((:
تابی جون خیلی خوشحالی؟
اخرم مجبور میشن همون توصیه کسیسنجر و عمل کنن فقط سربازای بیشتری رو به کشتن میده اکراین.
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
اون صهیونیست نمک به حروم هر چه هست 100 سال تجربه سیاسی دارد گیریم من و شما هم جای پوتین بودیم اگر به فرض محال هم میفهمیدیم که نمیتوانیم کاری از پیش ببریم که می برد و اوکراین را سوسک خواهد کرد ولی اگر می دیدم در حال زوال هستیم چه می کردیم؟من اگر جای او بودم تا اخرین موشک اتمی ام را به سمت کشورهای غربی شلیک می کردم و انها را هم همراه خودم به جهنم می بردم کسینجر حساب اینجا را
کرده است
روسیه نابوده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
اگر روسیه نابود باشد بقیه دنیا را هم همراه خودش نابود خواهد کرد زیادی ذوق نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
روسیه در شرایط سخت قرار گیرد از هزاران بمب اتمی خود اسفاده خواهد کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
شکست روسیه یعنی پایان بشریت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
این دوستانی که به قدرت پوشالی روسیه و قدرت هسته ای اون اعتقاد دارن، نمیدونن که بقیه کشورها هم هسته ای هستند و خلع سلاح روسیه براشون مثل جارو کردن مورچه ست؟
اوکراین بخشی از خاکش رو از دست میده ولی میشه گفت استقلال واقعی پیدا میکنه و روسیه هم در نهایت کاری از پیش نمی‌بره چون زیر فشار تحریم‌ها خواهد بود و این مناطق اشغالی توسط اوکراین و سایر کشورها به رسمیت شناخته نخواهد شد و اوکراین مدعی دائم این خاک باقی میمونه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
اوکراین هیچگاه تا این مقدار وابسته نبود بدون کمک چند روز هم دوام ندارد
ناشناس
| - |
۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
غرب هرموقع پای منافعش به میان بیاید از قربانی کردن اوکراین ابایی نخواهد داشت
لطف خداست ک پوتین فرعونهای غربی رو از صفحه روز گار محو کند
پوتین افتخار بشریت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
وطنفروش/ خود فروخته توده ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
بهتر نیست احترام همدیگه رو داشته باشیم. بزار دو طرف دعوا همدیگه رو پاره کنن شماها چرا جیهه میگیرین.
جنگ فرسایشی به نفع روسیه تحریم شده نیست اوکراین که کلی کمک دریافت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
جنگ فرسايشي بيشتر از آنكه به روسيه لطمه وارد كند به ارپا لطمه خواهد زد و كمكهاي غرب هم براي بلند مدت نمي تواند ادامه داشته باشد، افزايش قيمتها سرو صداي مردم كشورهاي اروپايي را درخواهد آورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
فعلا که روبل به گران ترین سطح پنج سال اخیر رسیده و از اون ور نفت گاز قیمتشون بالا رفته
پارامترهای واقعی پیروزی و شکست این هاست
بقیه موارد اظهار نظرهای احساسی است
فرشاد
| Denmark |
۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
سلام تحلیلگر
جنگ فرسایشی یعنی پایان ذخایر گندم کشورها.. یعنی قحطی. یعنی درگیریهای داخلی.. یعنی سقوط کشورها. در حالی که روسیه خودش صادرکننده هست و مشکلی نداره..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
روسیه وارد یه سیاهچاله شده و این دامی بود که خودش با پای خودش درش گرفتار شد.
وقتی می گوییم که پوتین روسیه را با خود نابود کرد منظور این نیست که روسیه از هم می پاشد. حتی سومالی و افغانستان هم هنوز از هم نپاشیدند و نخواهند هم پاشید. منظور این است که پوتین که تا چهار ماه پیش دنیا به او به چشم یک قدرت جهانی نگاه می کرد و روسیه را همه قدرت جهانی و منطقه ای می دانستند وحسابی داشت با بیرون کردن نفت و گاز ایران و ونزویلا از بازار اروپا ثروت جمع میکرد انقدر ضعیف شده و خواهد شد که حداکثر میشود مانند کیم با موشکهای اتمی و اسباب خنده که هیچ کس در دنیا او را جدی نمی گیرد و البته ملت روسیه هم متاسفانه به ضعیف ترین و فقیر ترین کشور اروپا تبدیل میشود چیزی شبیه کره شمالی که باید دهها سال غرامت بحران اکراین را به اکراین واروپا بپردازد. به هر حال این هزینه ای است که ملت روسیه بابت عدم کنترل و نظارت بر قدرت پوتین باید بپردازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
خواب ديدي خير باشه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
کسی که از خیلی وقت قبلتر داشت ذخایر کشورش رو به طلا تبدیل میکرد و پیمانهای دوجانبه پولی امضا میکرد فکر نکنم به این راحتی کمر خم کنه
چه قدر ساده اید، پوتین بی گدار به آب نمیزنه، او با این حرکت غرب را به بردگی گرفته
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
عملیات ویژه
اعتلاف جهانی بر علیه روسیه هست الان وزیر اقتصادش به ناله افتاده اعتلاف تا میتونه با روسیه بازی میکنه اجازه گرفتن شهر رو میده و بعد پس میگیره اینطوری هم جنگ کش میاد و هم قدرت دوم جهان رو مسخره میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
بیخیال کدوم جهان
اگه منظورت بخشی از اروپا و آمریکاست که بدون کشورهای زیادی هستند که بی صدا و مثل قبل روابط تجاری شون رو با روسیه حفظ کردن و حتی بیشتر هم کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۰
پنج کشور اروپایی رو میگی اعتلاف جهانی ؟
خندیدم
اوکراین درز این جنگ آسیبهای وحشتناکی دید طوریکه این اواخر زلنسکی به اروپا منتقد شده و بشدت به سیستمهای غربی اعتراض میکند که چرا اورا تنها گذاشته اند. بازی سیاست بسیار پیچیده است و هنوز کسی نمیداند اتفاقات بعدی چه خواهد بود ولی چیزی که عیان است اوکراین بیش از 50 سال عقب افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
بیخیال
پنجاه رو از کجا آوردی
دیگه اوکراین هیچ وقت به جایگاه قبلش بر نمیگرده
کم کم کسانی که به صورت احساساتی از اوکراین حمایت کردند خسته می شوند و اکراین می ماند یک کشور تجزیه شده مخروبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
اما عقب افتادگی اوکراین طی کمتر از چند سال جبران میشه.
نگاه یه این هارتو پورت روسها نکنید چند ماه دیگه ذخایر ارزی بانکیش تمام میشه و با تورم وحشتناکی روبرو خواهد شد و اونوقت قیافه پوتین دیدنیه و قیافه شرق گداها بیشتر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
خوبی
میدونستی که روبل که اول جنگ سقوط کرده بود الان ارزشش برگشته و رسیده به بالاترین مقدار در 5 سال اخیر
بانک مرکزی روسیه گفته باید جلوی افزایش ارزش بیشتر روبل گرفته بشه
یعنی اینکه تحریم ها شوخین و به ذخیره ارزی نیازی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
فعلا که قیافه غربگداها دیدنیه وگرنه ما وطن پرست ها برامون روسیه مهم نیست
فرض بر این که روسیه اکراین را گرفت چطور نگهه دارد چطور باز سازی کند بازنده روسیه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
به راحتی
یک حکومت حامی خوذ راسرکار می آورد
و نیازی نیست اوکراین را بسازد
آن را برای همیشه عقب نگه می دارد تا درس عبرتی باشد برای مخالفانش
زلنسکی اشتباه کرد میتونست با شروع مذاکرات جلوی این جنگ بگیره، هر چقدر هم که غرب به اکراین کمک کنه دیگه این کشور اون چیزی که قبل از جنگ بود نمیشه، برای مثال دیگه هیچ وقت کسی نمیره اکراین سرمایه گذاری کنه یا خیلی از اکراینی ها دیگه هیچ وقت بر نمیگردن، اینها خسارتی است که زلنسکی با اعتماد به غرب به اکراین زد و قابل جبران هم نیست، کافی بود بگه عضو ناتو نمیشم،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
زلنسکی رئیس جمهور شد برای آغاز جنگ
حسن فتحس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
پس چرا از مذاکرات فلسطین و اسراییل ناراحتید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
دوست عزیز بخش بزرگی از یک‌کشور تقریبا با خاک یکسان شد و الان شده یکی از سه اقتصاد بزرگ دنیا. حالا جنگی که در اوکراین هست مگر چقدر آسیب زده که بخواد باعث این مواردی که شما گفتید بشه؟! اوکراین از روز اولش هم بهتر میشه حتی اگه این جنگ سالها طول بکشه.
اوکراین پیروز است . پوتین باید جوابگوی کشتار هزاران کدوک و زن بی گناه باشد . پوتین با بن سلمان هیچ فرقی ندارد .
پوتین فکر کرد سه روز اوکراین می‌تونه بگیره اما فکر نمی‌کرد تو این باتلاق اوکراین دست و پا بزنه
اکراین غربگرا و زلنسکی دلقک بای بای!!!، اینم نتیجه اعتماد به اروپای بی عرضه و آمریکای ناتوان.
چچنی های مزدور قصد ترک اوکراین ندارند؟
لطفا ادای سیاستمدارا رو درنیارید
به نظرم همه اینها نقشه آمریکا است تاسلاح خودرا بفروشد، این جنگهایعنی برادر کشی روسیه بااوکراین چین باتایوان درمنطقه ایران هراسي وفروش سلاح به اعراب، ،هدف آمریکا تضعیف کشورها است برای اینکه قدرت جهانی باقی بماند
بنده‌ نه شرقگدا‌ هستم‌ و نه غرب‌ گدا‌ ولی‌ همینقدر‌ میدونم‌ که روسیه‌ هیچوقت دوست ایران نبوده‌ و نخواهد بود و اینو تاریخ‌ به کرات ثابت کرده‌ و البته این کشور به خاک همه همسایگان نظر داره
لذا‌ ایرانیان‌ واقعی‌ و وط‌،نبرست‌
هرگز نباید‌ از تجاوزات‌ این کشور‌ جهنمی و برزخی‌ حمایت کنند‌ مگر اینکه‌ اجیر‌ یا مزدور باشند‌ .
بایدن اعلام کرد موشکهائی که بتواند خاک روسیه را هدف قرار دهد را به اوکراین نمی دهد. این خبر نشان دهنده پایان خیلی از مسائل برای اوکراین است .
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی