بازدید 6152
۳

نفت ۱۲۰ دلاری شد

افزایش قیمت نفت تا حدی هم نتیجه سقوط قیمت دلار بوده است.
کد خبر: ۱۱۲۱۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۳ 30 May 2022

به‌ گزارش تابناک به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶سنت معادل ۰.۸۹ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار و ۴۹ سنت رسید.

قیمت نفت امروز به بالاترین رقم طی ۲ ماه گذشته رسید. تاجران نفت منتظرند ببینند آیا اتحادیه اروپا می‌تواند به یک توافق درمورد تحریم نفت روسیه در ششمین بسته تحریم‌ها علیه مسکو برسد یا نه. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۶ سنت معادل ۰.۸۹ درصد افزایش به ۱۲۰ دلار و ۴۹ سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم با ۱ دلار و ۲۱ سنت معادل ۱.۰۵ درصد افزایش ۱۱۶ دلار و ۲۸ سنت معامله می‌شود.

اتحادیه اروپا در روز‌های دوشنبه و سه‌شنبه درمورد ششمین بسته تحریم‌ها علیه روسیه به‌خاطر حمله به اوکراین دیدار خواهد داشت.

هر گونه تحریم نفت روسیه بازار نفت را با کمبود عرضه مواجه خواهد کرد، آن‌هم در شرایطی که بازار همین حالا هم به‌خاطر افزایش تقاضا برای بنزین، دیزل و سوخت هواپیما در آستانه فصل اوج سفر‌ها در آمریکا و اروپا، با مشکل عرضه مواجه است.

دولت‌های عضو اتحادیه اروپا نتوانستند در روز یکشنبه در مورد تحریم نفت روسیه به توافق برسند، اما این مذاکرات جهت ممنوعیت واردات دریایی نفت از روسیه ادامه خواهد داشت.

طبق این توافق، مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک اجازه خواهند داشت نفت روسیه را برای مدتی از طریق خط لوله دروژبا دریافت کنند تا بتوانند جایگزینی برای آن پیدا کنند.

انتظار می‌رود ائتلاف اوپک‌پلاس که از اوپک و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده است، در اجلاس روز پنجشنبه درخواست غرب برای تسریع روند افزایش تولید را رد کند. این ائتلاف در ماه ژوئیه هم به همین روند افزایش تدریجی تولید یعنی ۴۳۲ هزار بشکه در روز ادامه خواهد داد.

بازار نفت همچنین نگران عواقب توقیف دو نفت‌کش یونان توسط نیروی دریایی ایران در روز جمعه است. ایران اعلام کرده است این اقدام به‌تلافی توقیف نفت این کشور توسط آمریکا از یک نفت‌کش در سواحل یونان صورت‌گرفته است.

تحلیلگران عقیده دارند این اقدام ایران جریان نفت از تنگه هرمز را که یک‌سوم تجارت دنیا را در اختیار دارد مختل خواهد کرد.

افزایش قیمت نفت تا حدی هم نتیجه سقوط قیمت دلار بوده است. ضعف دلار نفت را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا ارزان‌تر می‌کند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳
خدا رو شکر ... قابل توجه اختلاس گران عزيز و مديران عالي رتبه ، پول نفت اومد ،
مبارک کشورهایی که صادرات نفتی دارند و پول آن را هم دریافت می کنند
سهم ما از این نفت 120 دلاری چیست؟؟؟؟؟؟؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر