بازدید 4527
۹

مسببان فاجعه متروپل به اشد مجازات محکوم شوند

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با تسلیت فاجعه متروپل آبادان گفت: مسببان و عاملان بروز این حادثه باید به اسد مجازات خود برسند.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۰ 30 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، احمد راستینه هفشجانی عصر یکشنبه در سفر به شهرستان بن با حضور در گلزار شهدای شهر یانچشمه تاکید کرد: از مسئولان ملی انتظار می‌رود تا مسببان، عاملان و نقش‌آفرینان فاجعه متروپل آبادان را به اشد مجازات محکوم کنند.

وی بروز حادثه متروپل آبادان را یک مصیبت برای کشور دانست و افزود: امروز در شهر یانچشمه شهرستان بن زادگاه شهید دریاقلی سورانی، ناجی آبادان و از محل یادبود این شهید بر مردم مقاوم آبادان درود می‌فرستم.

راستینه تصریح کرد: همچنین برای درگذشتگان فاجعه متروپل آبادان از خداوند طلب غفران الهی و برای مردم این شهر و خانواده‌های بازماندگان این حادثه صبر مسئلت می‌کنم.

به گزارش ایرنا، ساعت ۱۲:۴۰ روز دوم خردادماه ۱۴۰۱ بخشی از برج ۱۱ طبقه متروپل آبادان به‌علت رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی دچار ریزش شد که تاکنون پیکرهای ۲۹ جان‌باخته از زیر آوار بیرون کشیده شده است.

دریاقلی سورانی ناجی آبادان فرزند محمدقلی در سال ۱۳۲۵ در روستای یانچمشه متولد شد و در آبان ماه سال ۱۳۵۹ با هوشیاری و ایثار خود، مدافعان شهر آبادان را در زمینه نقشه دشمن بعثی برای حمله به آبادان و اشغال این شهر باخبر کرد.

این شهید در جریان حمله متجاوزانه رژیم بعثی عراق به ایران و پس از اشغال خرمشهر، در منطقه کوی ذوالفقاری در ۲۰ کیلومتری شهر آبادان به‌صورت اتفاقی متوجه تحرکات شبانه سربازان عراقی و عبور آن‌ها از رودخانه بهمنشیر برای حمله غافلگیر کننده و اشغال این شهر شد و با دوچرخه به آبادان رفت و مردم و مدافعان شهر را از ماجرای نفوذ و توطئه دشمن آگاه کرد.

شهید سورانی در این ماجرا پس از ساعت‌ها مقاومت، بر اثر ترکش خمپاره مجروح و در تاریخ ۲۸ آبان ۱۳۵۹ در سن ۲۴ سالگی در راه انتقال به بیمارستان و بر اثر شدت خونریزی، در قطار به شهادت رسید و پیکر پاکش در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

یانچشمه مرکز بخش شیدا از توابع شهرستان بن چهارمحال و بختیاری در ۴۰ کیلومتری مرکز استان واقع شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۹
اشد مجازات مقامات دولتی و کشوری، دوزار و دهشی جریمه یا سه ماه زندان است! که قبل از پایان محکومیت هم از تمام اتهامات محکوم شده تبرئه خواهد شد. دروغ می گم؟
همه شدین سخنگو حالا
توی شهرهای زیر مجموعه خودشون هزار متروپل هست اونها رو برین حل کنین تا فرو نریزن
مسببان متروپل های دیگه چطور؟
برای این که در آینده متروپلی نباشد آقایان چکار خواهند کرد؟
فعلا كه مالكش را فراري دادند بقيه هم اگر قرابتي داشته باشند آخرش مي شوند قاضي مرتضوي 50هزار تومان جريمه
حداقل اشد مجازاتی که بتونه تا حدودی داغ دل مردم آبادان و کشور رو سرد کنه و یه حکم بازدارنده ای برای بقیه زالوهای جامعه باشه اعدامه که سابقه نشون داده هیچ موقع حکومت برای خودیها یه همچین حکمی نمیده.
احتمالا منظورتون کارگران ساختمانی هست که این ساختمان رو ساختن
تاکنون بیش از 30 نفر در این حادثه کشته شده اند و جرم اصلی مقصران این حادثه تلخ باید قتل باشد و نه تخلف ساختمانی به واقع باید انان به جرم قتل باید محاکمه شوند.
بسه دیگه. این گفتار درمانی ها به درد تسلی خاطر خودتون فقط میخوره.
تو اون دنیا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست