بازدید 4093

برنامه اقدام منطقه‌ای ایران برای مقابله با ریزگرد‌ها

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برنامه اقدام منطقه‌ای ایران درباره‌ی مقابله با ریزگرد‌ها به طرف عراقی ارائه شد.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۲ 30 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی سلاجقه در ارتباط با بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما افزود: پیرو دستور رئیس جمهور برای رایزنی فشرده با کشور‌هایی که منشأ ریزگرد‌ها هستند؛ نخستین سفر خود به عراق را انجام دادیم و نشست‌های مفصلی با وزرای کشور، ​ امور خارجه، محیط زیست، منابع آبی، کشاورزی و نخست وزیر این کشور داشتیم.

وی با بیان اینکه قرار شد یک تقویم زمانی برای نشست‌های هیئت‌های کارشناسی بین دو کشور مشخص شود اضافه کرد: ۲۱ تیر در تهران وزرای محیط زیست ۱۵ کشور پیرامونی ایران برای همفکری در زمینه‌ی کاهش ریزگرد‌ها گردهم می‌آیند البته دیدار با مقامات عراقی پیش درآمد بسیار مناسبی برای توافقات منطقه‌ای در جهت کاهش ریزگرد‌ها است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه نخست وزیر عراق سطح روابط دو کشور را پایین دانست و بر ارتقای آن تاکید کرد گفت: کلیات آنچه که در دیدار با وزرای دولت عراق داشتیم برای نخست وزیر این کشور تشریح شد و وی کلیات برنامه‌ای را که ما به وسیله‌ی وزیر امور خارجه ارائه کرده بودیم پذیرفت و قرار شد امضاء شود.
وی افزود: با توجه به قوانین داخلی عراق اسناد باید مصوبه دولت این کشور را داشته باشد بنابراین قرار شد این توافقات در دولت عراق مصوب شود و در نشست تهران به امضای دو طرف برسد.

سلاجقه گفت: دوشنبه (امروز) نیز برای ادامه‌ی کار به سوریه می‌رویم و سفر‌هایی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز خواهیم داشت که بتوانیم برنامه اقدام را به صورت دو جانبه و چند جانبه عملیاتی کنیم و مردم نتیجه این نشست‌ها را در کاهش ریزگرد‌ها ببینند.
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: حس عمومی خوبی در منطقه برای برگزاری نشست بین المللی درباره‌ی مقابله ریزگرد‌ها وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی