بازدید 11775
معاون وزیر بهداشت خبر داد

شناسایی ۹ بیمار مشکوک به آبله میمونی در ایران/ مشکلی هم در زمینه تامین واکسن آن، در صورت لزوم نداریم/ مسمومیت دانشجویان خوابگاهی ویروسی نیست

آنقدر زیاد درباره آبله میمونی بحث کردند که همه فکر کنند به سمت یک پاندمی دیگر می‌رویم، در حالی که چیز مهمی نیست و در کل جهان ۳۲۰ مورد دیده شده که بعد از چند هفته هم بهبود می‌یابد. انگار ایجاد التهاب در جامعه برای برخی لذت شده است. باید توجه کرد که وزارت بهداشت به شدت روی هر اتفاقی حساس است.
کد خبر: ۱۱۲۱۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰ 29 May 2022
شناسایی ۹ بیمار مشکوک به آبله میمونی در ایران/ مشکلی هم در زمینه تامین واکسن آن، در صورت لزوم نداریم/ مسمومیت دانشجویان خوابگاهی ویروسی نیست«۹ مورد مشکوک آبله میمونی داشتیم که ۵ تا ۶ مورد منفی قطعی شدند و برای بقیه هم منتظر پاسخ آزمایش هستیم؛ تا الان هیچ مورد ثابت شده آبله میمونی در کشور نداریم.»

به گزارش «تابناک»؛ کمال حیدری، معاون «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره وضعیت تشخیص و شناسایی آبله میمونی و تعداد موارد مشکوک در کشور، گفت: آبله میمونی بحث روز است و آموزش، اطلاع رسانی و آماده‌باش به تمام همکاران بخش خصوصی و دولتی انجام شده است. تاکنون ۹ مورد مشکوک آبله میمونی داشتیم که ۵ تا ۶ مورد منفی قطعی شدند و برای بقیه هم منتظر پاسخ آزمایش هستیم.
 
شناسایی ۹ بیمار مشکوک به آبله میمونی در ایران/ مشکلی هم در زمینه تامین واکسن آن، در صورت لزوم نداریم/ مسمومیت دانشجویان خوابگاهی ویروسی نیست
 
وی با تاکید بر این که «تا الان هیچ مورد ثابت شده آبله میمونی در کشور نداریم»، افزود: ما باید زودهنگام آمادگی داشته باشیم و در همین راستا، آموزش برای همکاران انجام شده است. بحث تشخیص هم فعلا در انستیتو پاستور انجام می‌شود.

معاون وزیر بهداشت در ادامه گفت: در زمینه واکسیناسیون علیه آبله نیز پوشش جمعیتی را داشتیم و اکنون هم ثابت شده که افرادی که واکسن زدند تا ۸۵ درصد در برابر آبله میمونی ایمن هستند. البته مشکلی هم در زمینه تامین واکسن آن در صورت لزوم نداریم.
 

مسمومیت دانشجویان ویروسی نیست


جیدری در پاسخ به سوال ایسنا درباره نتیجه بررسی‌های دانشجویانی که چندی پیش در خوابگاه دچار مشکلات گوارشی شده بودند، گفت: موارد مسمومیت غذایی زیاد داریم، به ویژه در مکان‌های تجمعی و در این فصل زیاد دیده می‌شود. غالبا هم بحث مسمومیت غذایی است و بحث ویروسی بودن مطرح نشده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره هپاتیت ویروسی جدیدی که مطرح شده، گفت: این موضوع چیزی نبوده و رد شده است. از این شایعات زیاد است؛ برای نمونه، آنقدر زیاد درباره آبله میمونی بحث کردند که همه فکر کنند به سمت یک پاندمی دیگر می‌رویم، در حالی که چیز مهمی نیست و در کل جهان ۳۲۰ مورد دیده شده که بعد از چند هفته هم بهبود می‌یابد.
 
معاون وزیر با تاکید بر حساست وزارت بهداشت در خصوص این موارد افزود: انگار ایجاد التهاب در جامعه برای برخی لذت شده است. باید توجه کرد که وزارت بهداشت به شدت روی هر اتفاقی حساس است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۴
بشین بابا..وزیر بهداشتی که بگوید کرونا در ایران ریشه کن شده و دغدغه اش نماز خانه باشد کلا در مریخ سیر می کند و اندک سواد پزشکی و خیلی چیزهای دیگر ندارد!
آقای معاون یادت باشه ورود واکسن آمریکایی و انگلیسی ممنوع هست
خيلي جالبه ر بيماري نادر يدر هر جاي دور افتاده و خاص دنيا شيوع پيدا كنه
حتما اثري اش در ايران سر تا سر تاسرررررررررررررررررررررررررررررررر اسلامي
پيدا خواهد شد.........................
این آقا پزشک است؟
دو دوز واکسن برکت بزنه آبله نمیگیره
همه افرادهای مشکوک را سریعا و فوریا تیرباران و سپس بمب باران کنید و بعد روانه زندان کنید
مرد حسابی ما از شدت التهاب دیگه سوختیم.
برای چی باید از ایجاد التهاب لذت ببریم
مردم یادشون هست که یه روزایی معاون وزیر بهداشت میگفت کرونا وجود نداره و اگه یکی یه مورد پیدا کرد بیاد به من بگه در حالی که خودش عطسه میزد و دو هفته بعد معلوم شد کرونا گرفته!!!
اصولا هرچی رو شما تکذیب میکنید ما در موردش ملتهب میشیم!!!
ما هیچ مشگلی بابت واکسن نداریم الان هم پنجاه میلیون واکسن برکت توی انبار داریم؟؟؟؟؟؟؟.!!!!!!!ما مشگل مواد غذایی نداریم کلی جنس توی انبارها داریم!!!؟؟؟ د واقع در ایران مشگلی وجود ندارد،هر چی مشگل است در بلاد کفر است، البته بعضی بچه های مسٸولین انجا هستند کهان هم مشگلی نیست؟؟؟؟؟
۳۰۰ مورد تو دنیا دیده شده ۹ تاش تو ایرانه؟
حتما متل واکسن کرونا
در همین زمان و در اینده وزارت بهداشت خط مقدم کشور است چرا که از این دست بیماریها زیاد اتفاق خواهد افتاد ویروسها و میکروبها به شدت دستکاری و هوشمند شده اند و از طرفی ایمنی انسانها الخصوص در کشور های امثال ما با این سیستم اقتصادی فشل که مردم برای گذران زندگی مجبورن از تغذیه سالم دست بکشند بسیار وخیم تر خواهد بود
لطفا اطلاع رسانی را به سازمان استاندارد ومراکز تولید مواد غذایی و کنترل کیفیت و تضمین کیفیت ها اطلاع رسانی و اماده باش دهید
امیدوارم اینبار راست بگید
همون داستان وهان چین و ویروس کرونا که اوایل مسئولان تکذیب میکردن دوباره تکرار شده
قبل از اینکه دیر بشه رعابت بهداشت فردی رو تبلیغ کنید. ملت اصلا توجه نمی‌کنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی