بازدید 20869

واکنش ایران به اقدامات ترکیه در مرزهای عراق و سوریه

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرزهای سوریه و عراق، گفت: ایران ضمن درک نگرانی های امنیتی ترکیه، تنها راه رفع آن را گفتگو، احترام به توافقات دوجانبه با همسایگان و توافقات روند آستانه از جمله رعایت اصل عدم توسل به زور می داند.
کد خبر: ۱۱۲۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱ 28 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه امشب (شنبه) هفتم خرداد در پاسخ به سؤالی در خصوص اقدامات احتمالی نظامی ترکیه در مرزهای سوریه و عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با هرگونه اقدام نظامی و توسل به زور در خاک دیگر کشورها، به منظور حل و فصل اختلافات فیمابین مخالف بوده و آن را ناقض تمامیت ارضی و حاکمیت ملی این کشورها دانسته و این امر را موجب پیچیده تر شدن شرایط و افزایش تنشها می داند.

سخنگوی وزارت امور خارجه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی های امنیتی ترکیه، تنها راه رفع آن نگرانی ها را گفتگو، احترام به توافقات دوجانبه با همسایگان و همچنین توافقات به عمل آمده در چارچوب روند آستانه از جمله احترام به تمامیت ارضی، یکپارچگی و حاکمیت ملی سوریه و رعایت اصل عدم به توسل به زور می داند.

خطیب زاده اظهار داشت: تجربه چندین سال اخیر ثابت کرده است که اقدامات نظامی در سایر کشورها، نه تنها کمکی به حل مشکلات فیمابین نکرده، بلکه تبعات انسانی نگران کننده ای را به دنبال داشته و باعث پیچیده تر شدن وضعیت منطقه خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان ضمن دعوت از کشورهای دوست و همسایه برای تعامل و گفتگوی سازنده، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است همچون گذشته برای جلوگیری از تشدید بحران و هرگونه درگیری که قربانیان آن، تنها مردم بی دفاع و غیر نظامی خواهد بود، ایفای نقش کرده و مساعی جمیله را به کار بندد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان