بازدید 517981
همراه با ششمین روز آواربرداری از فاجعه «متروپل»

فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد/ مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ متفرق کردن مردم با گاز اشک‌آور و تیراندازی هوایی/ افزایش سرعت آواربرداری سنگین/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۹ تن

در شرایطی که پایدارسازی قسمت باقی مانده ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ممکن نیست، این قسمت از سازه کج شده و آواربرداری قسمت فروریخته آن ممکن است به ریزش دوباره در محله ته لنجی آبادان منجر شود، امدادگران از هیچ تلاشی برای سرعت دادن به عملیات آوربرداری و رسیدن به زیرزمین سازه فروگذار نمی‌کنند تا جایی که برخی ساختمان‌های مجاور را هم تخلیه و تخریب کرده و به این طریق بر سرعت کار افزوده‌اند.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۱۸ 28 May 2022
مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۸ تنششمین روز آواربرداری از ساختمان متروپل که بخشی از آن فروریخته و بخش بزرگ‌تری از آن باقی مانده تا تهدید ترسناکی باشد بر سر امدادگران؛ همین کلماتی که پشت هم ردیف شده، کافی‌ است تا فاجعه خودنمایی کند و فرجام کار، به شدت نگران کننده به نظر برسد!

به گزارش «تابناک»؛ در شرایطی که پایدارسازی قسمت باقی مانده ساختمان ۱۰ طبقه متروپل ممکن نیست، این قسمت از سازه کج شده و آواربرداری قسمت فروریخته آن ممکن است به ریزش دوباره در محله ته لنجی آبادان منجر شود، امدادگران از هیچ تلاشی برای سرعت دادن به عملیات آوربرداری و رسیدن به زیرزمین سازه فروگذار نمی‌کنند تا جایی که برخی ساختمان‌های مجاور را هم تخلیه و تخریب کرده و به این طریق بر سرعت کار افزوده‌اند.
 
مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۸ تن
 
جست‌وجویی که قرار است تا اتمام آواربرداری ادامه داشته باشد؛ هرچند بعید است هیچ یک از افراد مفقود در این حادثه زنده مانده باشند. مصیبتی بزرگ که نتیجه تخلف‌های پرشمار در ساخت سازه‌ای است که در مجاور معبری کم عرض ساخته شده و یکی از دلایل جدی کند شدن فرایند آواربرداری است؛ فرایندی که زیر سایه خطری بزرگ در حال انجام است.

«به دلیل تخلف در اعطای مجوز برای ساخت ساختمان متروپل و عدم رعایت ضوابط فنی با همکاری رئیس دادگستری خوزستان و دادستان، سه شهردار آبادان و شهردار منطقه یک، تعدادی از کارکنان شهرداری، ناظر و سازنده پروژه که در این تخلف دست داشتند، دستگیر شدند و مقصران این حادثه به اشد مجازات خواهند رسید.»

این‌ها را صادق خلیلیان، استاندار خوزستان میگوید و تاکید می‌کند که «با توجه به ناپایداری پایه‌های ساختمان متروپل کار آواربرداری با دقت بالا انجام می‌شود، زیرا بخشی از سازه فرو ریخته و بخش دیگر آن به شدت آسیب دیده است.» نکاتی که افزون بر آنها، حضور دائمی مردم در محل حادثه را هم باید افزود که موجب شده فرایند آواربرداری دشوارتر شود.
 
ممکن است خارج‌سازی پیکر جانباختگان متروپل با تاخیر انجام شود
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۲۳:۵۱

وزیر کشور گفت: با توجه به حجم آوارها در متروپل ممکن است عملیات خارج‌سازی پیکر جانباختگان با تاخیر زمانی انجام شود اما همه تلاش نیروهای امدادی این است که با هماهنگی و همدلی کار با سرعت بسیار بیشتری پیش رود.

احمد وحیدی در جمع خبرنگاران افزود: با کمک انواع لودرهای سنگین در مقیاس‌های مختلف، جرثقیل‌های سنگین و نیمه سنگین و تعداد بسیار زیادی لیفتراک و بیل مکانیکی، انجام عملیات آواربرداری متروپل در چهار جبهه و با سرعت بیشتری در حال انجام است.

وی افزود: همه نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و مردم برای کار آواربرداری و امدادرسانی در آبادان بسیج شده‌اند و این حق مردم عزیز آبادان است که کار به سرعت انجام شود.

فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۲۱:۴۴

هیات دولت فردا یکشنبه (8 خرداد) را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام کرد.

با توجه به دریافت گزارش وزیر کشور از حادثه تلخ و اندوهبار فروریختن ساختمان متروپل آبادان، هیئت دولت ضمن تسلیت مجدد، به خانواده های داغدیده، به احترام جان باختگان این حادثه و ابراز همدردی با خانواده های محترم و مردم استان خوزستان، بویژه شهر آبادان، فردا یکشنبه را در سراسر کشور عزای عمومی اعلام می کند.

فردا در سراسر کشور عزای عمومی اعلام شد/ مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ متفرق کردن مردم با گاز اشک‌آور و تیراندازی هوایی/ افزایش سرعت آواربرداری سنگین/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۹ تن

۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۲۰:۴۵
افزایش سرعت آواربرداری سنگین
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۷:۳۷

رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به این که آواربرداری سنگین در متروپل آغاز شده، تاکید کرد: با افزوده شدن دو جبهه کاری در بحث آوار برداری و اضافه شدن قرارگاه خاتم به مجموعه دستگاه ها خدمات رسان سرعت آوار برداری بیشتر شده است. بالغ بر 50 تیم عملیاتی هلال احمر در محل سانحه متروپل حضور دارند که با دسته بندی جدیدتری که صورت گرفته سرعت کار بالا رفته است.

مهدی ولی پور افزود: تیم های تخصصی در حوزه های مختلف در محل حاضر هستند و امدادرسانی به صورت شبانه روزی ادامه دارد و حتی یک دقیقه نیز عملیات جست و جو متوقف نشده است و با تمام توان نیروهای هلال احمر در محل سانحه حضور دارند. جست و جو در طبقات زیرین ساختمان متروپل ادامه دارد و از شب گذشته تاکنون نیز پیکر 4 نفر از جان باختگان از زیر آوار رهاسازی شده و همچنان نیز تا پایان عملیات با جدیت امر امدادرسانی تداوم خواهد داشت.

ولی پور با اشاره به این که ضرورت دارد شهروندان از محل حادثه فاصله داشته باشند، گفت: خوشبختانه به دنبال ایمن سازی محل، در شبانه روز گذشته هیچ امدادگری آسیب ندیده است اما این عزیزان با تمام توان و در سخت ترین شرایط در حال خدمت رسانی به متاثرین از حادثه ریزش ساختمان هستند.

وی با اشاره به این که امروز عملیات وارد فاز جدیدی شده است، گفت: آواربرداری سنگین توسط ادوات و تجهیزات پیشرفته آغاز شده و آوار از محل سانحه خارج می شود. قطعات بزرگ ساختمان لایه به لایه در حال برداشت است و پس از برداشت هر لایه، محل مورد بررسی و جست و جو قرار می گیرد تا پیکری از جان باختگان در محل باقی نماند. آواربرداری سنگین سرعت جست و جو را افزایش داده است و بزودی عملیات جست و جو و آواربرداری نیز به اتمام می رسد.

شمار جانباختگان متروپل به ۲۹ نفر رسید
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۵:۱۴

وزیر کشور گفت: تا این لحظه نزدیک به ۲۹ پیکر پیدا شده و به عددهای قبلی اضافه شده است.

وی افزود: همچنان تعدادی دیگر از اجساد عزیزان‌مون در این منطقه مشاهده شده که آنها هم بیرون آورده خواهند شد. با توجه به حجم آمارها ممکن است مقداری تاخیر زمانی داشته باشیم اما این کار به سرعت در حال انجام است.

در آواربرداری دقت را فدای سرعت نمی‌کنیم
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۳۱

محمدحسن نامی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تجهیزات و امکاناتی که در محل حادثه متروپل وجود دارند، در نوع خود بی‌نظیر هستند. از روز اول حادثه، تجهیزات به میزان کافی وجود داشته است اما تلاش بر این است در آواربرداری متروپل دقت کار را فدای سرعت نکنیم تا کسی آسیب نبیند.

رئیس سازمان مدیریت بحران افزود: اگر می‌خواستیم به کمک تجهیزات در آواربرداری، خشن عمل کنیم، احتمال داشت افرادی که در محل بودند آسیب ببینند. تصمیم بر این است که با دقت بیشتری کار کنیم هر چند ممکن است مدت آواربرداری زمان بیشتری ببرد. این مساله یک وظیفه بزرگ و انسانی بود که باید رعایت می‌کردیم.

متروپل آبادان؛ ششمین روز پس از حادثه
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۴:۱۰
ادامه جست‌وجوی پیکرهای جانباختگان زیر آوار
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۱۱:۱۰

فرماندار آبادان از ادامه جست‌وجو برای پیدا کردن پیکرهای جانباختگان احتمالی زیر آوار متروپل خبر داد.

احسان عباسپور در خصوص زمان اتمام عملیات آواربرداری ساختمان متروپل اظهارکرد: عملیات آواربرداری متوقف نشده است و همچنان ادامه دارد.

افزایش جانباختگان متروپل به ۲۸ نفر
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۳:۴۴

احمد وحیدی در حاشیه بازدید از مخل حادثه متروپل در جمع خبرنگاران گفت: در هیچ حادثه ای در کشور این میزان ماشین‌آلات متنوع و متعدد مهیا نشده است. تقریبا تمام تجهیزات لازم شامل انواع جرثقیل‌ها، بیل مکانیکی، برش پلاسمایی، کاتر و... به منظور آواربرداری به محل اعزام شده است و بیش از این تعداد، مکان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان گنجایش حضور ماشین‌آلات را ندارد.

وزیر کشور افزود: در حال حاضر دو پیکر دیگر از جانباختگان حادثه متروپل از زیر آوار خارج شد که برای تشخیص هویت به دانشگاه علوم پزشکی آبادان انتقال یافتند و براین اساس تعداد جانباختگان حادثه متروپل به ۲۸ نفر افزایش یافت.

مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ افزایش جانباختگان متروپل به ۲۸ تن

پلیس با گاز اشک‌آور مانع ورود تجمع‌کنندگان به «متروپل» شد
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری فارس، چند صد تن از مردم با تجمع در محدوده چهارراه امیرکبیر تا سه‌راه شهید منتظری در سوگ همشهریان خود به عزداری پرداختند. «مسوول بی‌کفایت اعدام باید گردد» و «مرگ بر مسوول بی کفایت» عمده شعارهای امروز مردم آبادان را تشکیل می‌داد.

از روز گذشته ورود به منطقه حادثه که توسط داربست و کانتینرهای فلزی محدود شده است حتی برای خبرنگاران محدود شد و تنها نیروهای امداد و اورژانس در محدوده برج متروپل حضور دارند.

بر اساس این گزارش، با وجود اینکه دو شب گذشته تجمع مردم آبادان به طور مسالمت‌آمیز برگزار شد امشب اصرار جمعیت برای ورود به محدوده برج تخریب شده متروپل اعتراض را به خشونت کشاند و پلیس با شلیک گاز اشک‌آور و تیرهوایی مردم را از محدوده امدادرسانی متفرق کرد.

فیلم: عزاداری مردم آبادان در میدان طوطیا
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۱:۵۴
تعداد بازدید : 21872
فعلا برنامه‌ای برای تخریب متروپل وجود ندارد
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۱:۳۰

احسان عباسپور، فرماندار آبادان جمعه شب در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه شهروندان اخبار را از مبادی رسمی دنبال کنند، گفت: پس از حضور هشت گروه تخصصی در زمینه سازه روند آواربرداری از ساختان متروپل سرعت بالایی گرفته و در این زمان مقاومت سازه افزایش یافته است.

به گزارش مهر، وی افزود: اولویت ما در بحث آواربرداری تقویت سازه است و به همین دلیل نمی‌توانستیم از ماشین آلات سنگین استفاده کنیم. سازه در این زمان پایدار شده و آوار برداری به صورت سنگین در حال انجام است؛ البته ما در این زمان از جرثقیل‌های ۱۶۰ و ۱۸۰ تن و لودرهای ۹۷۰ استفاده می‌کنیم.

فرماندار آبادان بیان کرد: در حال حاضر در سه جبهه در حال آواربرداری هستیم و تا کنون دو خانه برای دسترسی بهتر تخریب شده و تخریب دو خانه دیگر نیز در دستور کار قرار دارد.

آواربرداری متروپل مطابق با تغییر در فرم سازه به روز می‌شود
۱۴۰۱/۰۳/۰۷ - ۰۱:۲۱

کوروش خواجوی، رئیس سازمان نظام مهندسی و ساختمان استان خوزستان شامگاه جمعه در جمع خبرنگاران گفت: زمانی که سازه متروپل فرو ریخت، در سه قسمت بخش ناپایدار باقی ماند. سازه یک بخش دارد که پایداری آن نسبی است و باید طی فرایندی تخریب شود؛ البته بخش دیگری که اکنون فرو ریخته و بین این دو بخش نیز فصل مشترکی وجود دارد که دارای سه نقطه بحرانی است که اجسادی نیز در این بخش باقی مانده است.

به گزارش مهر، وی با بیان اینکه در این زمان امدادگران با رعایت نکات ایمنی در حال فعالیت هستند، افزود: اکنون یک کارگروه تخصصی متشکل از هفت گروه دانشگاهی و کارشناس در حوزه پایداری سازه در محل در حال فعالیت هستند و جمع بندی نظرات آنها با محوریت سازمان نظام مهندسی انجام و در جلسات مدیریت بحران نیز نتایج ارائه و سپس تصمیم‌گیری انجام می‌شود.

خواجوی ادامه داد: به منظور پایش لحظه‌ای این سازه سه گروه نقشه بردار به صورت مستمر نقاط بحرانی را پایش می‌کنند و لحظه به لحظه به متخصصان گزارش می‌دهند و هر تغییر فرم در سازه رخ دهد طبق برنامه نیز آوار برداری به روز می‌شود تا عملیات سریع‌تر به پیش برود. بعد از بحران وارد فاز تخریب کلی سازه خواهیم شد که بر اساس حدس و گمان این اتفاق در چهار یا پنج روز آینده اتفاق می‌افتد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۸۲
چرا در ساعات اولیه حادثه، راه هوایی به طبقه همکف و زیرزمین ایجاد نشد؟
چرا وقتی از عهده کاری بر نمی آیند دخالت می کنند و مسوولیت به عهده می گیرند؟
وزیر کشور باید استیضاح شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
شما کارشناسی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
نشستی کنار گود می گی لنگش کن ، باید اونجا باشی و بعا نظر بدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
حداقل این بنده خدا ازاون وزیری که میگه با یه میلیون میشه کارآفرین شد بهتره که
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
اونهایی که به این نظر مثبت دادن مطمئنم اصلا هیچ منطقی ندارند
یعنی می خوای بگی شماها اگر اونجا بودید راه حل بهتر ارائه می دادید ؟
بشین بابا
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
استاد
میشه بفرمایید وقتی که ده طبقه آوار خراب شده روی هم چطور باید اینکار را انجام داد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
راه هوایی؟؟!!!منظورت چیه واقعا؟میشه توضیح بدی؟؟ده تاسقف بااونهمه بتون ومیلگرد روهم افتادن وساندویچ شدن،توساعات اولیه باکدوم امکانات وباکدوم سازماندهی؟؟!!!مگه همینطوریه؟؟!!توساعات اولیه بانیرووامکانات محدود خودشهراونهم باسازماندهی خوب وسرع،حداکثرمیشه مصدومین و...اطراف ساختمون روسروسامون دادوبه اونهارسیدگی کرد!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
ناشناس 9:21 شما از رو گلوی ملت پاشو ببین اگر بودن اصلا این وضعیت بوجود نمیومد ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
خنده دارتر از همه شو صدا و سیما و گریه های برادر حسین عبدالباقی بود خوبه دکترها و پرستارها هستند و اعلام کردند جنازه او ردند ما تایید کنیمم عبدالباقبه ما زیر بار نرفتیم رایتی پسر عموشم همین اسمو داره فیلم دوربیانی که صدا و سیما نشون داد و ساعتهاشو پوشونده بود مال هشت ساعت قبلش بود بعضی شبکه ها بد مچ میگیرن دروغ نگید به مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
وزیر کشور دائم السجده است و پیشانی از مهر بر نمیدارد .
او خیلی با ایمان است !
ناشناس
| Germany |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
محاسبات برای چهار طبقه انجام شده ولی 11 طبقه با همان محاسبات 4 طبقه ساخته شده
لعنتی دلت برای جون مردم نمی سوزه دلت برای مال خودت هم نمی سوزه ؟
اون خرفتی که مجوز داده فکر نمی کنه وقتی پیش بینی های سازه برای چهار طبقه هست و 7 طبقه اضافی روش می سازی قطعا سازه فرو می ریزه؟پس با چه وجدانی چشمش رو می بنده
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
باید همه افرادها و همه اشخاصهای ساختمان ساز سریعا و فوریا و انقلابیا دستگیر اعدام و سپس دادگاهی و روانه زندان ابد شوند تا اصلاح شوند و بتوانند ساختمانهای خوب بسازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
آقا همه را بازداشت کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
بله استاد می فرمودیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
حتما برای روشن شدن هرچه بهتر زوایا و جوانب این قضیه از مرحوم قاضی منصوری دعوت کنین بیاد به پرونده مرحوم عبدالباقی رسیدگی کنه.. !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
یعنی واقعا حجت الاسلامم قاضی منصوری مرده نه بابا یه گوشه تو کانادا داره مردم را به دین اسلام هدایت می کنه
وای چقدر خبررسانی شفاف و بی شیله پیله هست

تهران در حال پایکوبی و همه چیز ارومه و ما چقدر خوشحال هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
بیش از ۴۰ سال کلی آوار سر مردم خراب شد و اینم روش و باز هم خواهیم دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
باز یک عده ای وحشی شدن واشوب درست کردن در ضمن در تهران جشن چی بود آن وقت؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
پارسال توی میامی امریکا یک ساختمان 12 طبق فروریخت و علاوه بر 89 نفر کشته 100 نفر مفقودی داشت.
این رو نگفتم که کار غلط برخی مسئولین توجیه شود ، صرفا برای بیچاره های خود تحقیر گفتم .
کارمند شهرداری رشوه بگیر و مسئول خراب در همه کشورها هست ولی فقط مردم ایران هستند که خود تحقیری و خودذلیلی رو کلاس کاری می دونن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
میگن مرحوم عبدالباقی از کانادا تلفن زده و واقعه متروپل را تسلیت گفته
ناشناس
| Netherlands |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
تهران در حال پایکوبی نبوده و نیست جشن حکومتی ربطی به مردم تهران نداره
مرحبا باید بهتون تبریک گفت انباشت نارضایتی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
در کجای دنیای به اصلاح آزاد، یک عده مردم هجوم میارن که مانع نیروهای امدادی شوند؟ مگر حادثه پلاسکو را ندیدیم که هجوم مردم و فیلم برداری ها مانع کمک نیروهای امدادگر شد و چه بسا بسیاری به همین خاطر دیر به بیمارستان رسیدند. تازه این ساختمان نصفش هم در حال ریزش هست
چرا از کارهای بی خود دفاع می کنید!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
درحالیکه تجهیزات نداریم همچنان اصرار دارن برج بسازن تو اتوبان همت رو مشاهده کنید این نوع ساختمانها توتهران و خیلی از شهرهای دیگه زیاده خدا به داد مردم برسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
ناشناس 8:22 اگه مردم نبودند اون آقای امدادگر رو به عنوان نجات یافته جا زده بودند و افراد زیر آوار زنده بگور می شدند
چون شفافیت وجود نداره همه میترسند و اطمینانی وجود نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
می‌شه خواهش کنم چند فیلم از کودکان بی‌گناه در تیراندازی آمریکا و ساختمان فروریخته و مردم گرفتار در آتش در کالیفرنیا و حضور رسانه و مردم و کمک‌ها به ما نشون بدید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
شماهایی که از دنیای آزاد انتقاد میکنید یا آتش سوزی کالیفرنیا و ریختن ساختمان تو میامی را شاهد میارید، چرا باید هر بدبختی در این مملکت ویران را با مصائب دیگر کشورها مقایسه کرد اما آرامش و رفاه آنها را نادیده گرفت؟ خب تو غرب همجنسبازی آزاد است مگر در ایران هم باید آزاد باشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
هزاران ساختمان هم تو امریکا بریزه ناشی از رای مردم امریکا هست و به خودشون مربوطه، تو ایران فقط 35 درصد رای صحیح غیر باطله دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
درک نکردید. مثال از میامی و کالیفرنیا برای این بود که بفهمید اخبار بحران را نباید هرکسی و هرجور دلش خواست به‌اسم شفافیت پخش کند.
تیر هوایی خوبه حتما بزنید ! بالاخره مردم رو متوجه یک چیز هایی میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
کسی که رفته مانع کمک رسانی به حادثه دیدگان شده دیگه مردم نیست و باید با تیر یک چیزایی متوجه بشه!
همیشه اولش با تیر هوایی شروع میشه
تیراندازی هوایی؟ شلیک مستقیم نکردین؟
مسببان راباحرف ولی بازماندگان وعزاداران رادرعمل مجازات کردید!
اگر قراره مقصران به اشد مجازات محکوم شوند که تمام مدیران و خواهر زاده و... با برن زندان. زندان هم جای اینها نیست بلکه جای چند تا از آدم از خدا بی خبر که بجاشون می رن. گنه کرد در بلخ آهنگری/به شوشتر زدند گردن مسگری
ایران باید عزای عمومی اعلام می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
مگر شهر هرت است که با هر حادثه ای برای ملت اتفاق بیفته یه چند نفر تلفات داشته باشه بخایم عزای عمومی اعلام کنیم ؟ اصلا میفهمی چی میگی؟
عزا اعلام میکنیم اما بجاش. حالا یک عالمی ازمراجع عظامی کسی باشه حتما باید عزای عمومی حتی چند روز ، اعلام میکنیم خوبم میکنیم.ا
افتاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
جشن سلام فرمانده رو باید در تهران کنسل میکردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
سلام فرمانده جشن نبود، اعلام وفاداری به امام زمان بود. همین‌ها در بیمارستان‌ها در اوج کرونا و کف کوچه‌ها در سیل و زلزله کمک می‌کردند و می‌کنند و بخشی از اون‌ها الآن در خوزستان در حال کمک‌اند و نه مثل برخی فیلم از مصیبت مردم بگیرند و دنبال‌کننده و پول انگلیسی بگیرند.
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
ناشناس 11:52 سلام فرمانده به نام امام زمان و به کام یسری های دیگه است کمتر با دین مردم بازی کنید
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
نا ایرانی ۱۵:۵۱
به قول احمدی نژاد آب رو بریز همونجا که میسوزه
عبدالباقی رو فراری نمیدادن شاید دل مردم کمی اروم میشد،
مرگ بر منافق
اگر یک مناسبت بود می نوشتید هزاران تن !
دنبال ترویج خنده حلال هستیم!!! از این خنده دار تر؟
جواب هر اعتراضی گاز اشک اور و تیرندازی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
این چه اعتراضیه که مانع انجام وظیفه نیروهای امدادگروعوامل تخلیه وآواربرداری این فاجعه میشه؟!!اعتراض به کی ودرکجا؟؟!!یکم فکرکنیدبیشتر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
اعتراض به کسانی که با پارتی بازی و زد وبند با جان مردم بازی می کنند نهکار ی به سیاست دارهنه چیز دیگری هموطن بلانسبت خدای ناکرده خودت را جای مرم داغدار بگذار آن وقت متوجه میشوی مردم حق دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
دقیقا درسته مردم عزادارن ،قابل درک هست و حق دارند نه شبکه خبر درست خبر رو پوشش داد نه تسلیت درستی نه عزای عمومی بخدا حق دارند ،مطمعن هستید بخاطر
این موضوع گاز اشک آور زدند ؟
خیلی دیرخبررسانی حرفه ای کردید وتیربه قلب مردم زدید
پلاسکو به اون عظمت فروریخت هیچ کس دنبال مقصر نبود!!چرا؟در زمان چه کسی درست شده بود؟؟
پاسخ ها
دانیال
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
علت و علل حوادث را تشخیص نمیتونی بدی پس سکوت کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
قدمت ساخت اون با این که هنوز افتتاح نشده یکی میدونی بعد هم اگر شاه بود مطمئنا تجهیزات آتش نشانی پیشرفته تر داشتیم امروز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
اگر نمیفهمی فرق این حادثه رو با پلاسکو مسلما داری در برابر فهمیدن مقاومت میکنی
جامانده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
پلاسکو اگه آتش نمیگرفت 100 سال دیگه هم پابرجا بودپروفسور بالتازار
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
اصلا قابل مقایسه نیستند.
اگر از ساختمان پلاسکو به شکل درست و برای همان کاری که ساخته شده بود استفاده می‌شد و تبدیل
به انبارهای مواد قابل اشتعال نمیشد، تا صد سال هم پابرجا بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
پلاسکو بدلیل آتش سوزی بود
نه بدلیل که قبل از انقلاب ساخته شده بود آی کیو
البته اگر ریزش سیاسی نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
فرو ریختنش شبیه اتش گرفتن سینما رکس بود ابنم بندازید گردن شاه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
شهاب ، فیوزهای عقلت تماما سوخته . نظر نده
یکی از مقصران این حادثه شخص استاندار وقت هستش که باید محاکمه بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
یکی دیگه هم وزیر وقت و یکی دیگه هم رئیس‌جمهور وقت و یکی دیگه هم کسی که به رئیس‌جمهور رأی داده و باید تا خدا پیش برید؟
یک عده دنبال فتنه گری هستند این ها را باید تنبیه کرد
پاسخ ها
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
ببینید نمیکنه که لال هستی، مردم به دنبال بچه هایشان زیر آوار هستند و شما بدنبال پروژه فتنه ساختن و جشن و پایکوبی در تهران...
رضوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
یک عده دنبال اختلاس و دزدی و غارت مردم هستند و باید توسط مردم تنبیه شوند
آبادان در ماتم و عزا
استادیوم آزادی جشن و شادی
متاسفم به چه روزی افتادیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
حرف های مسخره شبکه های معاند رو عینا حواقل کپی نکن یکم تغییرش بده بفهمیم از آلبانی نیستی
سلحشور
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
آقای ناشناس که پاسخ کاربر رو دادی: با انگ معاند معاند زدن به نقد و اعتراض دیگه نمیشه دن مردم رو ببندید.دوره اش گذشت. بیا آبادان همین حرف رو بزن ببین مردم چی بهت میگن! شما طوری حرف بزن ما فکر نکنیم از مقامات هستی عزیزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
سلحشور جان خودت را ناراحت نکن اینا یه عده کامنت گذار هستند که به ازای هر کامنتی که می زارن ساندیس یا پول می گیرند و وظیفه اشون را نجام می دند
اشد مجازات تا بحال "برکناری از پست و دادن پست بالاتر" بوده! سازمان نظام مهندسی فشل و فاسد هست.
بله، مقصرین به کانادا تبعید میشوند تا به اشد مجازات برسند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
اینکه از وطن دور می شوند خودش رنج بزرگی هست
از این لحاظ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
از کجا معلوم ساختمونهای دیگه ای که عبدالباقی ملعون علم کرده بهمین سرنوشت دچار نشن ؟ باید همشون کارشناسی بشن قبل از بروز فاجعه دیگر
با اعتراص چیزی درستدنمیشه باید اجازه بدن اولر برداری صورت بگیر بعد
این مملکت هر روز بدتر از دیروز
این اوار خاک و بتن نیست که بر سر مردم فرو ریخته شده است. ایت آوار رانت و فساد و بی کفایتی است که بر سر مردم خراب شده است.
پاسخ ها
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
بی کفایتی و سو مدیریت هر کجا تلنبار شود، بالاخره فر می ریزد...
مهدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
آفرین
تعداد معترضین را چند ده نفر توگزارش اعلام کردید
ولی اشتباه است ۹ نفر بودند دقت کنید تو گزارش
فساد‌ اداری‌ و پارتی و رانت‌ متاسفانه‌ در مملکت ما‌ ریشه دار است‌ و امور‌ کشور‌ را بشدت‌ تحت تاثیر‌ قرار داده‌ و جای حق و عدل را گرفته‌ و لازمه‌ یک اراده‌ قوی‌ این پدیده شوم را آز بین ببره !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
مافیای خودرو بیش از چهل ساله که هر سال صدها بلکه هزاران نفر رو یا می فرسته گوشه قبرستون یا گوشه بیمارستان و هیچ برخوردی هم با مسببین و عاملنش نمیشه. دیگه مواردی نظیر پلاسکو و متروپل که جای خود دارند
هر جا پای مسئولین در میان باشد خرابی و ویرانی نتیجه آن است. حال بیمار وطن خروجی عملکرد مسئولین بی کفایت است که حاضر به ترک پست و مقام نیستند و از پستی به پست دیگر می روند مثل قالیباف
سلام
تنها راه جلوگیری از صدور همچین مجوزهایی که به فاجعه ختم میشه ، مجازات عوامل در ساخت این بنا هست.
بالاخره این بنا مهندس طراح + مهندس ناظر + مهندس اجرا و ... داشته
سازمان نظام مهندسی و شهرداری و ... که مجوز ساخت رو صادر کردن باید به شدت شدت شدت تنبیه و مجازات کرد.
وضعیت کشور نباید جوری بشه که مردم فکر کنن بی پناه هستن و از چپ و راست داره آوارهای مختلف اقتصادی و معیشتی و ... روی سرشون میریزه و عاملینش هم راحت برکنار یا تنبیه ساده ای میشن و به زندگی ادامه میدن.
بزرگترین مشکل امروز کشور اینکه قانون ارج و ارزش خودش رو از دست داده.
وقتی مسئولان رده بالا برای قانون ارزش قائل نمیشن و به راحتی از سد قانون رد میشن این امر به مردم فرو دست هم سرایت میکنه و کشور به وضعیت امروز میرسه.
اجرای سخت و بی تعارف قانون برای همه همه همه اقشار راه درست شدن مملکت هست.
قانون امروز در این کشور بی ارزش شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
خب اگر اینطور باشد، چطور فرزندانشان بی قانونی و خلاف کنند؟
هر اتفاقی می‌افتد در جا چندین اظهارنظر و بدعت غلط هم ایجاد میشه! کی گفته ساختمان بلند کنار گذر باریک اشکال داره!
کانادا و آمریکا مجاور گذرهای باریک سراسر ساختمانهای ۵۰ طبقه دارند تا ۵۰ سال دیگه هم فرو نمی ریزه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
پس این سه ساختمانی که چند وقت پیش در آمریکا فرو ریختند برای چه بود؟
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ناشناس 11:56
مال 51 سال قبل بودن
تابناک باز که مثبت و منفی را قفل کردی !!
نمیشه یک حائلی درست کنید که اگر ریزش انجام بشه روی اوار نریزه؟ یک سازه حفاظتی. تا ماموران آتش نشانی با خیال اسوده کار کنند.
لطفا مجازات و سیستم قضایی را از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس یاد بگیرید
من تعجب میکنم یک انباری در زمینت میخواهی بزنی وقتی میری شهرداری هزار تا قوانین میگذارند این کی بود که به راحتی این قوانین را دور زد باید او را وزیر میکردید تا بتواند با دور زدن قوانین بین الملی نفت را بفروشیم تا مردم اینقدر در رنج نباشند خاطرتان جمع کسی به سزای اعمالش نمیرسد قدیم میگفتند یکی را میزدند میگفت ای پشتم!!!!
پاسخ ها
محمد حسین
| Thailand |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
لازم نیست کس خاصی باشد، یک سر برو شهرداری متوجه میشی هرکسی یک قیمتی دارد. یک چمدان پول نقد بردار برو توی شهرداری متوجه میشی همه کار می‌تونی بکنی. به اندهزه پول یک طبقه رشوه داده چهار طبقه اضافه ساخته.
«مسوول بی‌کفایت اعدام باید گردد» و «مرگ بر مسوول بی کفایت» عمده شعارهای امروز مردم آبادان را تشکیل می‌داد.!!!!
مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید
اون که بعله. شک نکنیم حتما مجازات میشن
همانطور که اسید پاشان اصفهان را دستگیرومجازات کردند پلاسکو سانچی ووووووووو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
چرت نگو چه ربطی داره
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
برای مقصرین وعده مجازات دادند اما خانواده هاشون رو با گاز اشک آور و تیر (هوایی) پذیرایی کردند
فقط یه جمله میگم مهندس ناظر پروژه پسر محسن رضایی هست تابناک اینو هم بگو
نمی شود بچه های مردم بخاطر فساد بعضی مدیران دولتی به فجیع ترین وجه کشته شوند وآنوقت محاکمه همین مدیران چند سال طول‌بکشد تا آبها از آسیاب بیفتد واموال حرام خود را به جای امن برسانند.
: پس از حضور هشت گروه تخصصی در زمینه سازه روند آواربرداری از ساختان متروپل سرعت بالایی گرفته و در این زمان مقاومت سازه افزایش یافته است.
چطوری در این زمان مقاومت سازه افزایش یافته؟
از جشن سلام فرمانده چه خبر.
پیشنهاد می کنم پیگیری شود که شهرداران - مهندسین شهرداری و اعضای شورای شهر و دادستان- فرماندار و مدیر مسکن و شهرسازی از کجا فارغ التحصیل شده اند. بعید می دانم کسانی که تحصیلات مناسبی داشته باشد اینگونه مرتکب اشتباه نمی شود.
به نظر بنده این ها همگی از عوارض غافل بودن از وضعیت آموزشی کشور است.
تا کی گند نظام آموزشی در آید!؟
خداوند به داد مردم برسد
فعلا که مقصر اصلی توی دبی داره خوش میگذرونه
برای من چیزهایی جالبه:در فوتبال ورود بانوان به ورزشگاه ممنوعه ولی در سلام فرمانده خیر.در فوتبال ظرفیت ورزشگاه به علت کرونا سی درصده ولی در سلام فرمانده صد درصد با مرگ جرج فلوید مقامات برای تسلیت از هم سبقت می گیرند ولی برای ای همه جانباخته آبادان خیر.در کشورهایی دیگر اعتراض به تورم جنبش ۹۶درصدیه ولی در ایران حرکت کشتی اغتشاشگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
واسه سوزش شما یانکی گداها اینکاهارو میکنن
ناشناس
| Netherlands |
۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ناشناس 11:32
ت............
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
ناشناس۱۱۳۲ به وقتش میدونیم باهاتون چطور تسویه کنیم
چرا اینقدر وقت تلف می کنید! زودتر زیر آوار مانده ها را نجات دهید.
کافیه از فنس و سیم بکسل های قوی برای جلوگیری از ریزش ساختمان استفاده و زریر آوار مانده ها روزودتر نجات دهید.
کافیه بار هر طبقه را روی سیم بکسل ها انداخته تا از ریزش ساختمان اطمینان حاصل نمائید و هر سریعتر زیر آور مانده ها را خارج کنید. حفر تونل هم می تواند خطرناک باشد و با سست شدن زیر ساختمان امکان فرو ریختن ساختمان وجود دارد و اینکه احتمال اینکه افرادی که در تونل ها هستند در زیر آوار بمانند زیاد است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
الان از وزارت کشور یک هلی کوپتر برات میفرستن زود بری آبادان. چمدانت رو ببند. عمو انگار قرصات نخوردی اینجا ایرانه. می فهمی؟ ایران
مقصران متروپل به اشد مجازات خواهند رسید/ متفرق کردن مردم با گاز اشک‌آور و تیراندازی هوایی
این دو تا تیتر با هم متضاد هستند
کدوم باور بکنم موندم منو ناباوری
اعتراض ، انتقاد ومطالبه گری حق مسلم مردم هست ،اگر از روز اول به مطالبات مردم پاسخ داده میشد وحاشیه امن برای نا مدیران درست نمیسد ، حالا کار به اینجا نمی کشید.....................
حادثه متروپل نشان داد فساد تا چه حد بین مسئولین کشور از جمله شهرداریها وجود داره و مافیای فساد چه خیانتی در حق این ملت میکنه
هر گونه تجمعی برای گرفتن حق از قاتلین و رانت خواران دخیل در متروپل به صورت مسالمت آمیز حق قانونی مردم و در صورت حمله پلیس و یا یگان ویژه نشان دهنده حمایت دولت و پلیس از جانیان و رانت خواران است
دقیقا مثل بابک زنجانی که به اشد مجازات رسید
الان معلوم نیست بابک جون کجاست
زندانه خارج کشوره کجاست
این جریان هم چندروز دیگه فراموش میشه
چرا یک امار از اینکه چه تعداد مفقود هستند که ممکن است زیر آوار مانده باشند داده نمیشود؟
این ها رو ولش کن !سلام فرمانده!
بجای فرستادن یگان ویژه مسببین رو بیارین سر میدون اصلی شهر آبادان آویزون کنین بصورت برعکس تا کف و خون بریزه از حلقشون تا دل مردم خنک شه
آخه تا کی هزینه برای پلیس شورش و این چیزها
بابا فکر کنین این آقا کلانتذی ساخته خوب بنظرتون اینکار باعث رانت نمیشه؟
مگه بودجه برای ساخت کلانتری و ایجاد امنیت داده نمیشه به شهرها که این دزدها بیان کلانتری بسازن
بابا مسولین یکم فکر کنین بخدا جلوگیری ازین مشکلات کارسختی نیست
یبار برای همیشه تصمیم بگیرین با قاطعیت جلوی تخلفات رو بگیرن بخدا هیچ قدرتی نمیتونه کشورمون رو نگاه چپ بهش کنه
این مردم همونها بودن که خرمشهر رو با دست خالی پس گرفتن
واقعا حقشن اینه؟
یکی از همین شهرداران بازداشتی آبادان که هم از توبره خورده وهم از آخور وحداقل ۷ سال از دوران شهرداریش در آبادان در ۱۵ سالی است که قرار مجلس تحقیق وتفحص کنه مدرک دکترای توریست چی چی خود را بدون حضور یکروز در دانشگاه چی چی تاجیکستان گرفته آنهایی که در نوشتن وفروختن پایان نامه ها هم دست دارند در این جنایت شریکند در روزی که سئوال شود به کدامین گناه کشته شدند؟
همه‌چیز آرومه
مگه نمی‌بینی آنقدر آرومه که صد هزار نفر جمع کردن تو استادیوم آزادی سلام فرمانده اجرا میکنند
نمی‌بینند آبادان عزاداره اصلأ مردم رو نمی‌بینند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
البته بیش از 50000 تا نوزاد و خردسال بودند که اصلا نمیدانند موضوع چیست!
اقتصاد فلج ، زمین های کشاورزی نابود ، محیط زیست نابود ، بحران آب ، بحران خشکسالی ، بحران ریزگرد ، بحران اعتیاد ، بحران طلاق ، بحران فهشا ، بحران فساد ، بحران رانت ، بحران فرار مغزها ، صنعت خودرو صد درصد وابسته به چین کمونیست، رژیم حقوقی دریای خزر بر فنا ، خلیج فارس صید ترال چینی ها ، قاچاق خاک ، آگهی فروش کلیه ، آگهی فروش قلب ، ذخایر نفت و گاز حراج ، آموزش و پرورش تعطیل ، آموزش عالی سهمیه .............. چند گام دیگر تا زمین سوخته فاصله ای نداریم .
پاسخ ها
بختیاری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
با سلام فرمانده همه این بحران ها حل شد و الان موشکولی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
قشنگ بنویس...مشکلی نیست
شایان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
رپ قشنگی میشه ازش دراورد....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
فحشا نه فهشا
همانطور که مسیول مستقیم یعنی مالک متروپل رو فراری دادن میتونید بفهمید که دولت حامی کی هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
دروغ و تهمت کنتور می‌اندازه؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
ناشناس ساندیس را بخور سرد نشه دروغ و تهمت را بیخیال شو مثل خیلی چیزهای دیگه
متاسفانه عدم برخورداری از دانش فنی لازم جهت اوار برداری کار رو بسیار سخت کرده .تقاضا از کشورهای دیگه میتونید کار رو بهتر پیش ببره ولی هیچ کشوری حاضر به همکاری با ایران نیست . نمی‌دونم چرا ایران به این وضعیت اسف‌بار دچار شده
با سلام ساختمان مشابهی در یکی از شهرستانهای جنوب شرق کشور در حال ساخت هست چندین بار ما خریداران به همه دستگاههای ذیربط گزارش داده ایم اما متاسفانه نتیجه ای نداده تا چند وقت پیش که نمای ساختمان آتش گرفت اونهم مقصر احتمالا خریدارانند نه سازنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
دقیقا ساختمان های مشهور صالح المهدی در کرمان
ساختمان شکم داده چطور نظام مهندسی و بازرس شهرداری نفهمیده .من سر زمین کشاورزی یک دست شویی می خواستم درست کنم ۴ متر نگذاشتند گفتند برو تو بیابان ادای حاجت کن بعد این همه تخلف در ساختمان سازی ازش چشم پوشی شده
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
تعریف قانون فقط برای ضعفاست شامل خودی ها نمیشود
اگر بدنبال مقصران اصلی این حادثه ناگوار باشید که انشالله هستید فقط نباید به مهره های پائین مثل مهندس ناظر و کارمند شهرداری یا خود شهردار اکتفا بشود مافوق شهردار و استاندار و وزیر کشور هم باید بعنوان مقصر که وظیفه کنترل و نظارت مهره های تحت امر خود را درست انجام نداده اند و یا در مورد انتصاب مدیران تحت امر خود حساسیت لازم رو نداشته اند مورد اعمال قانون قرار بگیرند که اگر در سالیان گذشته انجام شده بود بعد از 43 سال از انقلاب شاهد این همه مسائل ریز و درشت در زندگی مردم نبودیم
تداوم و تلنبار شدن بحران ها منجر به جنگ داخلی خواهد شد
از مردم داغدیده و دردمند دل ستانی و اندوه پالایی می شود و تسکین داده می شود تا از شدت اندوهش کم شدود نه با داغ درفش گزندگی دردش را بیشتر نمود. پاسخ مردم قانع کردن و همدلی و رسیدگی به خواسته های آنان است.
سلام فرمانده شهر زیر اوار مانده
در جایی که مسیول پاسخگوی مسیولیت اش نباشد چه انتطار میتوان داشت؟
تمام اموال و دارایی‌های خانوادگی تا 7 نسل مالک، پیمانکار، مهندس ناظر، شهردار، استاندار، فرماندار و همه آنهایی که در این وضع مسئولیت داشتند را بگیرید و در جهت نوسازی، بازسازی و تامین دیه خانواده‌های معزا مصرف کنید. البته اگر از آنها نگیرید و به جیب خودتون بگذارید.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
ایران زندگی نمیکنی مگر. این ها که شما گفتی شامل
هیچ مسئولی (سرباری) نخواهد شد مسئولین کشور ما وراي قانون هستند
مجوز ، مجوز ، مجوز
وای از این مجوز
چقدر مقررات در صدور این مجوزها رعایت میشه ، در این مملکتی که همین الان با هزینه های میلیاردی سد و پروژه های انتقال آب و کارخانه و طرح و پروژه بدون مجوز اجرا میشن و قرار است بعد تکمیل پروژه و بهره برداری مجوز آنها صادر بشه چه انتظاری از رعایت مقررات ساختمان و صدور قانونی و اصولی مجوزهای شهرداری آبادان هست
چرا جنازه عبدالباقی اینقدر زود پیدا شد ولی خیلی‌ها هنوز پیدا نشدن .این ساختمان همینطوری ریزش کرد اگه خدای ناکرده زلزله بود چقدر تلفات میداد.مردم داغ دارند بجای مرهم نمک نپاسیم
پاسخ ها
احمدزاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
اصلا تست دی ان آ زودتر از سه هفته آماده نمیشه
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
اگه یه زلزله بالای 8 ریشتر بین ساعت 2 تا 4 صبح در تهران بیاد
بزرگترین کشتار کل تاریخ رقم خواهد خورد
چرا تیر هوایی؟ چرا مهمات را حرام میکنند اقلا مستقیم بزنند از دشمن تلفات بگیرند باید با فرمانده شون برخورد بشود
خودرو سازهای کشورمون کی باید به اشد مجازات برسن با این خودروهای که سالانه جون چنصد نفر رو میگیرن ارکانهای خطا کار زیادند
مردم خانواده هاشونو از دست دادن.یه ساختمونی که مجوز 4طبقه داشت ده طبقه ساختنش.الانم که پیمانکارو فراری دادن.الکی میگن زیر آوره
خوزستانی که بودجه مملکت تا مین میکنه الان باید خودش ومردمش ایطور در بی کسی باشن وفریادرسی نداشته باشه چه برا ریز گردها چه همیچین اتفاقایی متاسفم که در چنین مملک بدنیا اومدم
محاله که این مقصر محاکمه بشه
ازمشكلات بزرگ مملكت سانسور مطبوعات أست
وحیدی وزیر کشور امروز توی اخبار ساعت ۱۴ و در محل ریزش متروپل میگفت :

خانواده ای هست که در این حادثه ۳ کشته داده و خیلی تشکر میکنه از نظام جمهوری اسلامی !!!!

من که نفهمیدم منظور وحیدی چیه لطفا هر کسی منظورش رو فهمید به من توضیح بده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
دچار اوهام شده اند.
ناشناس
| Netherlands |
۲۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
منظورش اینه که نظام عالیه حرف نداره ما مسئولین مشکل داریم
اوضاع شبیه دیگ بخاری است که رنگش سرخ شده شده است اینکه زیرش کم نمیکنند یا آب روی آتش زیر دیگ کسی نمی‌خواهد بریزد دیگه سو مدیریت نیست عمد در خرابکاری و آزار مردم است
با سلام وتسلیت به هموطننان عزیزمان
دولت بایستی بلند مرتبه سازی را بطور کلی تعطیل وممنوع کند مگر ما مین کم داریم
من یک فردی هستم از شمال شرق ایران. میخواستم به مردم عزیز جنوب به خصوص خوزستان قهرمان چه مردمان با صفای عربش و چه فارسها پیغام بدم عزیزان قلب ما با شماست. انشاالله شادیاتونو ببینیم و امیدوارم دیگر هیچ وقت رنگ غم را نبینید. شما سختی های زیادی برای این آب و خاک کشیدید و ما با چشمانی اشکبار عزادار عزیزان شما هستیم. البته این حس را به سایر مردمان این سرزمین هم دارم از آذربایجانیهای دوست داشتنی، سیستانیها، شیرازیها و همه. همه جای ایران سرای من است.
جای ماشین امدادی، ماشین ضد شورش فرستادن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
در سوئد اخبار را این‌جوری تحلیل می‌کنند؟ ماشین و نیروهای امدادی روزهاست حضور دارند و کار می‌کنند. این کارهای تازه برای جلوگیری از کشته‌شدن بیشتر مردم در این منطقهٔ خطرناک و کاهش مزاحمت است وگرنه لزومی ندارد اینجا به‌بهانهٔ اعتراض مزاحم کار امدادی‌ها شوند.
من از مسولین محترمخواهش میکنم قدری صبور باشند و آرامش خود را حفظ کنند. واقعا این همه جدیت و سختگیری شائبه خشونت رو سبب می شود لطفا کمی ارامتر.... از برخوردهای جدی پیشین همه مات و مبهت مانده اند...
به قدری این واژه ها خنده دار است که کسی باورنخواهد کرد.
تابی جان بهتره تیتر را اصلاح کنی و بجاش بنویسی : مردم به اشد مجازات محکوم خواهند شد! چون تجربه نشان داده هربار مسئولین خطایی می کنند این مردم هستند که تقاص پس می دهند به ویژه قشر مستضعف جامعه!
مقصرین ار ابادان به تهران اعزام و پست های بالاتری می گیرند.
نه توورو خدا طفلکیهاگناه دارند .هروقت به دارمجازات آویخته شدن اشدمجازات اجراشده
چند روز گذشته؟؟؟ اینقدر دست دست کردند تا اون چند نفری هم که فقط مصدوم شده بودند از بی اکسیژنی مردند.. این قتل عامه
فقط شعار زمانی که فاجعه پلاسکو اتفاق افتاد همه و همه چه مسئولین چه مردم فقط شعار دادند ولی هیچ کس پیگیر ساختمان پلاسکو نشد
و باز هم داستانی دیگر برای مردم ساده و کش دادن ان تا داستان بعدی..واقعا چرا اینقدر ایرانیها فراموش کار شدیم
عبدالباقی کجاست؟؟؟
صبح بخیر، تازه یادتون افتاده عزای عمومی هم لازمه اعلام بشه
اون قبلی ها رو آنقدر مجازات سنگینی کردید که فرداش در پست و مقامی بالاتر دیده شدن !!!! مجازات نکنید بزارید همین جا که هستن دزدی هاشون و..... غیره رو انجام بدن بلکه مردم کمتری گرفتار بشن .....
ساعت خواب!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!چی استفاده میکنید که چند روز بخواب میرید؟
قسم حضرت عباس روباورکنیم،یادم خروس رو!؟
سلام میخواستم بگم من هر وقت میرم مغازه سبزی فروشی محل حداقل بیست نفر مشغول خرید هستن چجوری تو یک برج ۱۰ طبقه تجاری فقط ۲۹ نفر رو پیدا کردن عقل من که نمی‌رسه به حل معما!!!!!
خنده حلال فقط بیانات هفتگی ائمه جمعه
حسین عبدالباقی هم مانند علی انصاری مورد تائید مقامات خاص است ؟ اگر نیست چرا او را بازداشت نمیکنید؟ واگر با همکاری اربابانش فرار کرده چرا اینترپل او را بر نمیگرداند؟
بنظرم باید تجدید بشه تو اساس نامه شهری. کجا دنیا میگه خلاف بساز بعد جریمه بده به شهرداری دزد همه چی حل شه؟ چرا مثل کشورهای دور و ور برای هر بنا فضای سبز در نظر گرفته نمیشه. همین متروپل ببینید کیپ به کیپ خیابون و کوچه بغلش بود. چرا آخه. کجا دنیا جز پاکستان و افغانستان اینجوریه
حالا چه عجله اي بود چند روز صبر كرديد ميگذاشتيد دو سه روز ديگه يك مصيبت و بدبختي ديگه رخ ميداد بعدا عزا اعلام ميكرديد ، مگر در اين كشور بجز ماتم و بدبختي اتفاق ديگه اي هم ميافته ؟
همون موقع کفامیلشو میذاشتن الباقی باید می دونستیم همه میمیرن الا این آقا باقی می مونه. هو الباقی..........
باید همون روز اول این تجهیزات رو می آوردن که شاید یکی رو زیر آوار زنده بیرون می آورد نه که بجای نیرو امداد نیرو ضد شورش می آوردن که مردم رو بیشتر خشمگین کنن ...کاش حتی یه بار هم که شده مسئولین اشتباه خودشون رو بپذیرند ..حتی اگر چه مردم به خیابان‌ها بریزند وقتی که مردم دیدن که کسانی که در این کارها دخیل بودند رو میگرفتن و مجازات میکردن ... مردم هم آروم می شدن...نکه کوچکترین اعتراضی رو با خشونت پاسخ بدهند
هیئت دولت مظلومان بعد 6 روز تازه بیانیه داده و عزای عمومی اعلام کرده ! این ها می خوان از ما جلوی استکبار جهانی دفاع کنن ؟؟
توجه کنید چرا وقتی گرونی میشه از این اتفاقات هم میفته
چه عجب بالاخره هیات دولت از خواب بیدار شده است ( صبح بخیر، خوب خوابیدید ) و حادثه ایی که قبلاً رخ داده آلان عزای عمومی اعلام می کنند ( نوش دارو پس از مرگ سهراب )
خداوندبه خانواده هاي داغدارصبربده وروح اين عزيزان پركشيده راكه قرباني رانت وفسادعده ايي ازخدابي خبر ومفت خورشدندرابيامرزد.
اشد مجازات ؟؟؟؟؟ فراری داده شد . رفت
اشد مجازات ؟؟؟؟؟ جک میگی ؟؟؟؟؟ کدوم شخص ؟؟؟؟ کدوم مجازات؟؟؟؟؟ یعنی هنوزم ما رو گیر اوردند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر