بازدید 7786

روسیه: در سوریه می‌مانیم

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت که نیروهای این کشور به درخواست دمشق در سوریه حضور دارند.
کد خبر: ۱۱۲۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۰ 27 May 2022

به گزارش تابناک، وزیر امور خارجه روسیه که شامگاه (پنجشنبه)، با شبکه «روسیا الیوم» گفت‌وگو می‌کرد، در این خصوص اظهار داشت: «ما به درخواست رئیس‌جمهور قانونی جمهوری عربی سوریه و دولت قانونی این کشور در آنجا هستیم. ما به اصول تأکید شده در قطعنامه‌های سازمان ملل در آنجا کاملا پایبند هستیم و مأموریت‌هایی را انجام می‌دهیم که شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۵۴ آن را مشخص کرده است. در آینده نیز به همین امر متعهد خواهیم بود.»

سرگئی لاوروف اضافه کرد: «ما حکومت سوریه را در بازپس‌گیری کامل خاک جمهوری عربی سوریه حمایت خواهیم کرد، زیرا کماکان گروه‌های مسلح کشورهایی در آنجا حضور دارند که کسی آن‌ها را فرانخوانده است و برای اینکه تا الان به عنوان مثال ارتش آمریکا که بخش بزرگی از کرانه شرقی رود فرات را اشغال کرده، علنا در حال ساخت تشکیلاتی شبیه به یک کشور در آنجاست. آن‌ها از تجزیه‌طلبی مستقیما حمایت می‌کنند و برای این منظور از روحیه بخشی از کردهای عراق استفاده می‌کنند.»

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که یکی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا بامداد پنجشنبه مدعی شده بود که ارتش روسیه از چند هفته پیش شروع به خروج تدریجی نیروهای خود از مناطق جداگانه در سوریه، به ویژه از پایگاه هوایی «حمیمیم» در جنوب شرقی لاذقیه کرده است.

این مقام ارشد اما با هویتِ مجهولِ پنتاگون، که نام یا سمت وی فاش نشد، به شبکه «اسکای‌نیوز» گفت عملیات عقب‌نشینی شامل هزاران واحد از پیاده نظام، نیروی هوایی و مهندسی ارتش روسیه مستقر در سوریه است.

وی در ادامه ادعاهای خود توضیح داده بود: «وزارت دفاع روسیه برنامه‌های خود برای عقب‌نشینی از سوریه را به دولت دمشق اطلاع داده است... تا حضور خود (نیروهای سوری) را در شمال و شمال شرق به منظور آمادگی برای احتمال تغییرات شرایط امنیتی میدانی فعال کند».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل