ادعای رسانه حامی قالیباف

فراکسیون کوچک اصلاح طلبان به آقاتهرانی رای دادند... آنان می خواهند شکاف اصولگرایان را دامن زنند
کد خبر: ۱۱۲۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴ 27 May 2022
ادعای رسانه حامی قالیباف

به گزارش «تابناک»، فردا نوشت: تحلیل میزان آرا و ترکیب هیات رییسه جدید مجلس یازدهم نشان می دهد که تلاش جریان رادیکال اصول گرا برای به چالش کشیدن ریاست محمد باقر قالیباف به نتیجه نرسید و او برای سال سوم با میزان رای بالا رییس مجلس ماند. با وجود اینکه قالیباف در دو سال گذشته سعی کرد برای حفظ وحدت جریانی از ایجاد شکاف با جریان منتسب به جبهه پایداری دوری کند اما با نامزدی مرتضی آقاتهرانی و الیاس نادران عملا طیف رادیکال سعی کرد این شکاف را فعال کند که البته در نهایت به نتیجه مطلوب نرسید و عملا شکست خورد.

طیف رادیکال جریان اصولگرا در دو سال گذشته هزینه زیادی برای مجلس یازدهم درست کرد و با وجود اینکه با سرلیستی قالیباف وارد مجلس یازدهم شد اما زمینه یک شکاف با جریان نواصولگرایی و محمد باقر قالیباف را به وجود آورد که به دلیل نوع رویکرد رییس مجلس که مبتنی بر وحدت جریانی بود عملا آن چنان زمینه بروز رسانه ای پیدا نکرده بود اما در انتخابات سوم هیات رییسه مجلس یازدهم با نامزدی آقاتهرانی و نادران به عرصه عمومی سیاست کشیده شد.گرچه انتخابات هیات رییسه چهارم خرداد برگزار شد اما افتتاحیه این انتخابات را باید در موج تخریبی سنگین علیه قالیباف در ماجرای فایل صوتی و سفر ترکیه جستجو کرد که به نظر می رسید هدف نهایی اش ادامه پیدا نکردن ریاست قالیباف بر مجلس بود که عملا با نتیجه آرای امروز به نتیجه نرسید و شکست خورد و بیشتر از هر چیز وزن رادیکال های جریان اصول گرا را نمایان کرد. آرای امروز نشان داد که وزن حدود ۷۰ نفری این جریان در مقابل حدود ۲۰۰ رای، اکثریت را به جریان نواصول گرایی و مرکزیت جریان اصول گرا داده و عملا طیف افراطی وزن چندانی ندارد.

در این میان البته برخی اخبار از رای فراکسیون کوچک اصلاح طلبان به آقاتهرانی حکایت دارد که اگر چنین خبری درست باشد ثابت می کند منفعت اصلاح طلبان در ایجاد شکاف درون جریانی اصول گرایان است و برای پیش بردن چنین شکافی حتی حاضر هستند از جریان رادیکال اصول گرا هم حمایت کنند.

در شرایط جدید گرچه شاید طیف رادیکال اصول گرا عزم ایجاد فراکسیون جدیدی کند تا آرای خود را سامان و سازمان دهد اما جریان نواصول گرایی و نزدیک به قالیباف و شورای ائتلاف از چنین شکافی استقبال اصلاح طلبان و به ضرر کارآمدی مجلس می دانند. گرچه دوگانه سازی رادیکال ها با قالیباف به شکست سختی برای آنها انجامیده و وزن واقعی آنها را در مجلس روشن کرده -و ادامه این شکست در سایر پست های هیات رییسه هم نمایان است- اما این موضوع به این معنی نیست که جریان منتسب به قالیباف از این شکاف استقبال خواهد کرد چرا که هرگونه شکاف درون جریانی در نهایت مورد استقبال جریان رقیب خواهد بود. تلاش این جریان بر حفظ سرمایه اعتماد رهبری بزرگوار انقلاب است که مجلس یازدهم را انقلابی نامیدند و در سخنرانی امروز هم بر این لقب تاکید نمودند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر