بازدید 2959

وجود ۳۳ هزار خانواده زندانی نیازمند در کشور

مدیرکل خدمات مددکاری کمیته امداد ضمن تشریح نحوه خدمت‌دهی به خانواده زندانیان توسط این نهاد گفت: برای خدمت‌رسانی به خانواده زندانیان نیازمند، هیچ قضاوتی در مورد جرم و دلیل زندانی بودن سرپرست خانواده نداریم.
کد خبر: ۱۱۲۰۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۱ 26 May 2022

 

به گزارش تابناک و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، حمیدرضا علی‌اکبری به مناسبت روز حمایت از خانواده زندانیان با اشاره به اینکه ۳۳ هزار خانواده زندانی نیازمند در کشور و سه هزار خانواده زندانیان در تهران از خدمات حمایتی کمیته امداد برخوردارند افزود: برای تحت حمایت قرار دادن خانواده زندانیان نیازمند، هیچ قضاوتی پیرامون جرم و اینکه به چه دلیل فرد داخل زندان است، نداریم.

وی در مورد شرایط کمیته امداد برای حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: زندانیانی که خانواده آنها تحت حمایت قرار می‌گیرند عمدتا کسانی هستند که در بانک‌های اطلاعاتی، نداشتن بیمه، شغل و درآمد از سوی آنان اثبات شده باشد.

مدیر کل خدمات مددکاری کمیته امداد اظهار داشت: براساس قوانین کمیته امداد، خانواده زندانیان نیازمند می‌توانند از تمام خدماتی که دیگر مددجویان این نهاد دریافت می‌کنند، برخوردار شوند.

علی‌ اکبری خاطرنشان کرد: ما به همه نیازمندان به یک صورت خدمات ارائه و حتی خانواده‌های زندانیان با حبس‌ طویل‌المدت را نیز در چرخه ساخت مسکن قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: خانواده‌های زندانیان نیازمند می‌توانند با ورود به سامانه هوشمند امداد (سها)، اطلاعات خود را وارد کرده و کمیته امداد براساس استعلام صورت گرفته به هر خانواده‌ای که نیازمند کمک باشد خدمات ارائه می‌کند.

مدیر کل خدمات مددکاری کمیته امداد در مورد حمایت از خانواده زندانیان پس از آزادی سرپرست خانواده، گفت: تصمیم‌گیری در این‌باره، تابع نظر تخصصی حوزه مددکاری است؛ اگر مددکار تشخیص دهد که پس از آزادی فرد زندانی، خانواده او باید از زیر چتر حمایتی خارج شود، این اقدام انجام می‌شود اما ممکن است در موارد دیگری مددکار تشخیص دهد که مددجو تا زمانی که شغل پیدا کند یا کسب و کار خود را راه‌اندازی کند، تحت حمایت کمیته امداد باقی بماند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر