بازدید 7005
۱

فردا وضعیت هوای تهران بهتر می‌شود؟

دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار اعلام کرد: پیش بینی می‌شود شرایط گرد و غباری در تهران تا فردا به شدت کاهش یابد، البته امروز وضعیت استان‌های جنوبی بهتر است و، چون این جریان عبور کرده آن‌ها نسبت به دو روز پیش شرایط بهتری دارند.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۷ 25 May 2022

به گزارش تابناک، دبیر ستاد ملی مقابله با گرد و غبار سازمان حفاظت محیط‌زیست با اشاره به اینکه منشا گرد و غبار کنونی در کشور خارجی است، گفت: گردوغبار در کشور سوریه شکل گرفته و از آنجا وارد عراق و سپس به سمت کشور ما گسیل شده است.

علی محمد طهماسبی روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: دور تا دور کشور از شرق، شمال شرق، جنوب شرق، جنوب، جنوب غرب و غرب کانون‌های گرد و غباری وجود دارد که وسعت آن‌ها حدود ٢٧٠ میلیون هکتار بوده که پهنه بسیار وسیعی است.

وی درباره اعزام هیاتی از ایران به عراق و سوریه با هدف مذاکره درباره گرد و غبار گفت: در دو هفته گذشته با سفرای کشور‌های سوریه و عراق در تهران نشست داشتیم و پیشنهاداتی ارائه کردیم. برنامه عمل زیرمنطقه‌ای را براساس کانون‌هایی که وجود دارد تهیه کردیم. زمینه برای اعزام این هیات آماده شده و اینطور نیست که فقط یک هیات اعزام شود در واقع زمینه‌های آن از دو ماه قبل آماده شده، چون کانون‌های خارجی وسعت زیادی داشته و مقابله با آن‌ها نیازمند برنامه‌ریزی است.

وی درباره اینکه آیا نماینده‌ای از سازمان محیط‌زیست این هیات را همراهی می‌کند؟ اظهار داشت: حتما از سازمان نماینده‌ای حضور خواهد داشت، اما اینکه در چه سطحی باشد در حال رایزنی هستیم و امروز شاید تا قبل از پایان وقت ترکیب هیات، نهایی شود.

طهماسبی درباره ادامه این روند در تهران گفت: پیش بینی می‌شود شرایط گرد و غباری در تهران تا فردا به شدت کاهش یابد، البته امروز وضعیت استان‌های جنوبی بهتر است و، چون این جریان عبور کرده آن‌ها نسبت به دو روز پیش شرایط بهتری دارند.

وی در پاسخ به اینکه با توجه به خشکسالی‌ها «آیا باز هم امکان بروز گرد و غبار با این شدت وجود دارد؟» گفت: بله احتمال بروز دوباره وجود دارد. یک بخش به شرایط خشکسالی امسال و بخشی هم به نوسانات زیاد درجه حرارت و به تبع آن ایجاد اختلاف دما و پتانسیل باد برمی‌گردد؛ همه این‌ها باعث می‌شود دوباره تکرار شود، اما پیش‌بینی می‌کنیم به این شدت نباشد.

وی درباره نقش کانون‌های داخلی گرد و غبار در بروز این پدیده گفت: شاید هم بخشی به کانون‌های داخلی مربوط شود، اما بسیار کم و به صورت موردی بوده است.

طهماسبی درباره میزان مهار کانون‌های داخلی توضیح داد: گرد و غبار یک فرایند است که در ٢٣ استان و به وسعت ٣۵ میلیون هکتار کانون‌های داخلی را درگیر کرده است، بنابراین تا جایی که امکان داشت و زمینه فراهم بود یک سری اقدامات برای مهار کانون‌ها انجام دادیم، اما اینکه همه مهار شده باشد، جواب منفی است.

هم‌اکنون میانگین شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای تهران روی عدد ۴۰۲ و در وضعیت خطرناک قرار دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
فقط حرف و صرف هزینه بالا و گرفتن بودجه و سفر خارجی و نتیجه هیچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچچ
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر