بازدید 4079

انتقال آلودگی نفتی سواحل سیراف به منطقه ویژه پارس

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان گفت: انتقال آلودگی نفتی نشسته بر سواحل سیراف برای پیشگیری از بازگشت مجدد به دریا به لندفیل ( سایت دفن پسماند استاندارد ) منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حال انجام است و تا کنون بخشی از ماسه‌ها جمع‌آوری و منتقل شده است.
کد خبر: ۱۱۲۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۹ 25 May 2022

به گزارش «تابناک»، احمد آذریار روز چهارشنبه در گفت‌گو با ایرنا، اعلام کرد: سراسر ساحل سیراف در گشت مشترک محیط زیست، اداره بندر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پایش و نمونه برداری از آلودگی آب دریا نیز انجام شده است تا منشا آلودگی مشخص شود.

وی عنوان کرد: نشت از نفت‌کش‌ها، آلودگی شناورهای باری و پساب صنایع از گمانه‌هایی است که به عنوان منشا این آلودگی مطرح شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان ادامه داد: پس از اثبات منشا آلودگی برخورد قانونی با عامل آن صورت می‌گیرد تا از تکرار چنین رخداد در سواحل منطقه جلوگیری شود.

وی گفت: روز گذشته به این منظور جلسه ستاد بحران سیراف باحضور مسئولان منطقه ویژه، اداره بندر، مسئولان فرمانداری، شورا و بخشدار و اداره محیط زیست سیراف برگزار و در این باره تصمیم‌گیری شد.

آذریار اذعان کرد: به دلیل پخش شدن و کاهش لکه آلودگی در منطقه امکان جمع‌آوری آن با تجهیزات در دسترس اداره بندر و دریانوردی فراهم نبود اما جمع‌آوری آلودگی سواحل در جریان است.

لکه نفتی در آب‌های ساحلی شهر سیراف از ۲ روز پیش به طول تقریبی ۲ کیلومتر و عرض حدود ۵۰ متر قابل مشاهده بوده است.

بندر سیراف از توابع شهرستان کنگان در جنوب استان بوشهر قرار دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل