بازدید 8408
۱
معاون وزیر دفاع آمریکا؛

سوئد و فنلاند می‌توانند رضایت ترکیه را جلب کنند

معاون وزیر دفاع آمریکا نسبت به حل و فصل اختلافات میان ترکیه و کشورهای سوئد و فنلاند بر سر پیوستن به ناتو اظهار خوش بینی کرد.
کد خبر: ۱۱۲۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۹ 24 May 2022

 

به گزارش تابناک، مهر به نقل از رویترز نوشت: دولت آمریکا امیدوار است که فنلاند و سوئد بتوانند با رفع دغدغه‌های ترکیه به عضویت ناتو درآیند.

«کاتلین هیکس» معاون وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه گفت که واشنگتن اطمینان دارد فنلاند و سوئد خواهند توانست نگرانی‌های ترکیه در خصوص عضویت در ناتو را رفع کنند.

مقام ارشد پنتاگون در دیدار با همتای نروژی خود در اسلو، گفت که آمریکا اطمینان دارد فنلاند و سوئد قادر خواهند بود نگرانی هارا مستقیماً با ترک‌ها حل کنند.

«پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند نیز روز سه شنبه اعلام کرد: فنلاند و سوئد روز چهارشنبه هیئت‌هایی را به آنکارا می‌فرستند تا مخالفت ترکیه با درخواست آنها برای عضویت در ائتلاف نظامی ناتو را حل و فصل کنند.

جنگ در اوکراین بهانه را به دست سوئد و فنلاند داد تا به برای عضویت در ناتو اقدام کنند. اقدامی که به سرعت از سوی کشورهای غربی مورد استقبال قرار گرفت، اما به در بسته مخالفت ترکیه خورده است. اردوغان پیشتر در این باره گفته بود که آنکارا به اعضای ناتو اطلاع داده است که پاسخ ترکیه به عضویت سوئد و فنلاند در این سازمان منفی است. اظهارات رئیس جمهور ترکیه پس از آن بیان شد که فنلاند و سوئد رسماً قصد خود را برای عضویت در پیمان آتلانتیک شمالی اعلام کردند.

طبق اساسنامه ناتو، هر پیشنهاد عضویت جدید می‌بایست به اتفاق آرا توسط ۳۰ عضو این ائتلاف تأیید شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱
ترکیه دین و ایمانش پوله پول بده سر سیبیل اردغان ساز بزن
همانطور که اسرائیل میزنه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان