نماینده مجلس: ما امروز در نیازهای اولیه خود مانده‌ایم

نماینده مجلس گفت:‌ ما امروز در نیازهای اولیه خود مانده‌ایم. هفته‌ی گذشته طی سفری که به یکی از روستاها داشتم وقتی دیدم در گرمای شدید آب خوردن نداشتند، اشکم سرازیر شد. اما این تنها به یک روستا ختم نمی‌شود بلکه در یک شهر مرزی با ۲۰ هزار نفر جمعیت امروز مشکل آب شرب دارند، مدت مدیدی است که مسئولان می‌گویند این مشکل را حل می‌کنیم؛ اما تا امروز این مشکل را حل نکرده‌اند. البته تنها این شهر نیست بلکه شهرهای بسیاری است که مشکل آب‌شان حل نشده است و این در حالی است که ما یکی از غنی‌ترین منابع آب‌ را در آنجا داریم، اما مردم تشنه‌ هستند.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۴ 23 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از جماران. شاید باورتان نشود هنوز هم روستاهایی در کشور وجود دارد که مردم آنجا در کپرها زندگی می‌کنند و از نیازهای اولیه خود محروم هستند؛ هنوز هم شهرهایی وجود دارد که گرفتار مشکل آب شرب، بهداشت و حتی راه‌ها مواصلاتی هستند. سیستان بلوچستان یکی از آن استان‌های محروم در کشور است که بیشترین حاشیه نشین را دارد و امروز با وجود شوک اقتصادی که در کشور بوجود آمده است وضعیت این شهرستان‌ها را بدتر از قبل شده است.

در این خصوص عبدالناصر درخشان نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، بمپور، فنوج، سرباز، راسک و بخش های بنت، لاشار، آشار و آهوران​ و عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت:‌ چند روز قبل در ایرانشهر بودم که با شلوغی شهر روبرو شدم. وقتی جویا شدم گفتند یارانه‌ها را واریز کرده‌اند. به قدری وضع مردم خراب است که با واریز یارانه در لحظه برای خرید مایحتاج خود به بازار آمده بودند. طبیعتا مردم در وضعیت خوبی به سر نمی‌برند. منطقه بلوچستان بزرگ و محروم است؛ کسانی که نزدیکی مرز هستند در سختی و مشقت ارتزاق می‌کنند و در مقابل کسانی که از مرز فاصله دارند دیگر از ظرفیت مرز نمی‌توانند استفاده کنند. آنها نه شغل نه درآمد و نه امیدی برای ایجاد شغل دارند.

وی افزود: مردم در درماندگی و فشار شدیدی زندگی می‌کنند و چه بسا خانواده‌های بسیاری توان مالی زندگی‌شان همین یارانه 45 هزار تومانی است. حال امروز با واریز کمک معیشتی شاید بار کوچکی از روی دوش مردم بردارند.

مردم تشنه‌ هستند

وی ادامه داد: شما در نظر بگیرید مردم در اوج مشکلات معیشتی خود مشکل آب، بهداشت و راه هم داشته باشند. ما امروز در نیازهای اولیه خود مانده‌ایم. هفته‌ی گذشته طی سفری که به یکی از روستاها داشتم وقتی دیدم در گرمای شدید آب خوردن نداشتند، اشکم سرازیر شد. اما این تنها به یک روستا ختم نمی‌شود بلکه در یک شهر مرزی با ۲۰ هزار نفر جمعیت امروز مشکل آب شرب دارند، مدت مدیدی است که مسئولان می‌گویند این مشکل را حل می‌کنیم؛ اما تا امروز این مشکل را حل نکرده‌اند. البته تنها این شهر نیست بلکه شهرهای بسیاری است که مشکل آب‌شان حل نشده است و این در حالی است که ما یکی از غنی‌ترین منابع آب‌ را در آنجا داریم، اما مردم تشنه‌ هستند.

ما کارهای نکرده و راه‌های نرفته بسیار داریم

نماینده مردم ایرانشهر، دلگان، بمپور، فنوج، سرباز، راسک و بخش های بنت، لاشار، آشار و آهوران​ در مجلس افزود: استان سیستان و بلوچستان بسیار بزرگ و از مرکز دور است، حکومت‌های گذشته کاری برای استان انجام ندادند. امروز با بودجه‌ای که دولت تخصیص می دهد باید مدیریت شود که متاسفانه ما آن مدیریت را در استان نمی‌بینیم.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما کارهای نکرده و راه‌های نرفته بسیار داریم. نیاز است دولت و نظام جمهوری اسلامی یک نگاه همه جانبه در سیستان بلوچستان داشته باشند. یک‌ بار برای همیشه زیر ساخت‌های آب، بهداشت، مدرسه، دانشگاه، راه‌های مواصلاتی را درست کنند. از یکی از روستاها با من تماس گرفتند و گفتند، تنها یک بلدوزر بیاید جاده‌ی ما را صاف کند ما آسفالت هم نمی‌خواهیم، خدای ناکرده مشکل قلب یا زایمانی اگر پیش بیاید چه می‌شود؟ حتی درمانگاهی وجود ندارد. فکر می‌کنید اگر در جامعه‌ای این قبیل مشکلات وجود داشته باشد وضع زندگی مردم به چه صورت خواهد بود؟!

باید با دولت همراهی کنیم

عبدالناصر درخشان از همراهی با دولت در شوک اقتصادی وارد شده، گفت: وقتی یک بیمار به شدت اوضاعش خراب است اگر عمل نشود قطعا از بین خواهد رفت، اما اگر جراحی شود شانس زنده بودنش بسیار زیاد است. امروز نیز در همین وضعیت اقتصادی هستیم. حال باید طی تصمیمی که دولت گرفته است همراهی کنیم. می‌دانیم مردم در شرایط سختی هستند و با وجود این قبیل مشکلات وضعیت‌مان بهتر خواهد شد. اگر ما این کار را در سال‌های گذشته انجام داده بودیم از این مسائل زودتر عبور می‌کردیم. گرچه با عمل دولت بسیاری از نمایندگان مجلس همراه و موافق نبودند، اما این تصمیم در نظر تئوری پردازان و کارشناسان باید گرفته می شد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با این شوک اقتصادی جریان متعادل‌تری در کشور حاکم و وضعیت معیشتی بهتر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار