بازدید 4699

دید افقی در شهر مریوان به ۱۵۰ متر کاهش یافت

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: به دلیل ورود گرد و غبار از کشورهای همسایه به استان، در حال حاضر دید افقی در شهر مریوان به ۱۵۰ متر کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۱۲۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۰ 23 May 2022

به گزارش «تابناک»، علی پناهی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: میزان دید افقی در شهرهای استان کاهش محسوسی داشته و هم اکنون پس از شهر مریوان با ۱۵۰ متر، شهرهای سقز با ۳۰۰ متر، بانه ۵۰۰، کامیاران ۶۰۰، سنندج چهار هزار، قروه ۶ هزار، زرینه هفت هزار و بیجار با هشت هزار متر کمترین میزان دید را دارند.

وی افزود: گرد و غبار با غلظت زیاد وارد استان شده است و تا ساعاتی دیگر میزان دید شهر سنندج مرکز استان هم به کمتر از ۲ هزار متر می‌رسد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: با توجه به اینکه توده‌های گرد و خاک همچنان در کشورهای عراق و سوریه در حال تشکیل است، تا فردا بعدازظهر هوای استان غبارآلود بوده و تخلیه کامل آلودگی تا روز چهارشنبه زمان می‌برد.

وی با اشاره به اینکه از بعدازظهر روز چهارشنبه کیفیت هوای استان بهبود می‌یابد؛ به بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان، زنان باردار و کودکان توصیه کرد که در این مدت از حضور در فضاهای باز خودداری کرده و ورزشکاران نیز از انجام ورزش‌های هوازی پرهیز کنند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس