بازدید 3767

ادارات شهرستان کرمان با ۲ ساعت تاخیر باز می‌شوند

ادارات شهرستان کرمان به علت تشدید آلایندگی هوا امروز یکشنبه با ۲ ساعت تاخیر باز می‌شوند و دانش آموزان هم فقط برای امتحان به مدرسه می‌روند و سپس به منزل بازخواهد گشت.
کد خبر: ۱۱۲۰۱۷۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۷:۴۷ 22 May 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، این تصمیم در کارگروه استانی شرایط اضطرار آلایندگی هوا در کرمان گرفته شده و درباره سایر شهرستان ها نیز تصمیم گیری به فرمانداران تفویض شده است.

هوای کرمان از بامداد امروز همراه با ریزگرد و گردوغبار است.

بر اساس اطلاعیه اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمان، باتوجه به اعلام ادارات کل حفاظت محیط زیست و هواشناسی مبنی بر افزایش شاخص آلایندگی های هوا در شهرستان کرمان و پایداری آن و نظر دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر خطرناک بودن این وضعیت برای سلامت شهروندان و تمامی گروه های سنی این تصمیم گرفته شده است.

براساس تصمیم کارگروه استانی شرایط اضطرارآلودگی هوا کلیه ادارات و دستگاه های اجرایی به استثنا مراکز امدادی، درمانی، انتظامی (واحد های انتظامی ) امروز یکشنبه مورخ ۱۴۰۱/۳/۱ با دو ساعت تاخیر آغاز به کار نمایند.

همچنین با توجه به فصل امتحانات دانش آموزان فقط جهت برگزاری امتحان به مدرسه مراجعه و پس از امتحان بلافاصله به منزل بازگردند و مدیران مدارس نیز از قرارگیری دانش آموزان در محوطه و هوای باز جلوگیری نمایند.

در سایر شهرستان ها نیز فرمانداران براساس تفویض اختیار داده شده بااعلام نظر محیط زیست و مرکز بهداشت مربوطه می توانند تصمیمات لازم را اتخاذ نمایند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: در ضمن این محدودیت کاری برای بخش خصوصی، بانک ها، مراکز آموزش عالی و صدا وسیما و مراکزی که از قبل وقت رسیدگی به امور شهروندان داده اند، نظیر مراجع قضایی و دستگاه های خدماتی بر عهده بالاترین مقام مربوطه است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل